Midland 48 Excel Multi

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Midland 48 Excel Multi

Berichtdoor tuinhuis » 27 jun 2007, 12:06

mensen....

FF een kleine waarschuwing.. Mocht je ooit van plan zijn om de midland 48 Excel Multi te gaan modificeren wees er dan zeker van dat je de goede handleiding hebt.


De modificatie bevind zich namelijk (LETTERLIJK) achter het frontpaneel.

En dus niet aan de onderkant of bovenkant maar letterlijk achter het front paneel.... Ik was zo slim om een aantal bruggen weg te halen zodat de bediening niet meer werkte :P


Dus een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Maar na de modificatie heb je wel 400 kanalen... Dus als je denkt dat je het niet zeker weet dat je de goede heb ga dan niet die verbindingen weg halen!!!!
tuinhuis
 

Re: Midland 48 Excel Multi

Berichtdoor Equinox » 27 jun 2007, 13:37

Ik weet het lol.. Achter het display beetje in het midden, 4 bruggen..
Maar als het goed is moet je nog iets doen, je kunt nu wel op die 400 kanalen, maar kun je ook zenden nu..?
Debemus autem nos firmiores inbecillitates infirmorum sustinere et non nobis placere

-Midland Alan 48+ Excel
-Sirio Turbo 800 (meestal)
-Sirio Performer 5000 (soms)
Avatar gebruiker
Equinox
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 17 apr 2007, 16:47
Woonplaats: Delft

Berichtdoor tuinhuis » 27 jun 2007, 14:35

Je kan in principe altijd zenden. Ik heb de bak nog niet thuis op dit moment. Hij is nog steeds weg om zo'n brug te herstellen.

Maar ik heb de juiste mod wel gevonden... maar ik weet niet meer waar ik die heb gevonden :P

Ik heb hem thuis in PDF staan en dergelijken.


Maar na de modificatie moet je hem even kortsluiten zodat hij zichzelf reset. En daarna zou je gewoon moeten kunnen zenden. Zenden gaat via een apparte module en niet via die brug. Die brug is gewoon voor de kanalen. En mocht je niet kunnen zenden dan moet je nog een brugje maken bij de am en fm als ik het goed heb gelezen...


Mocht je ooit een grote blauw groene hyundai bus mee zien doen tijdens een vossejacht heb je kans dat ik het ben :P
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor Equinox » 27 jun 2007, 22:27

Ok.. had die brugjes wel gedaan.. Kon ook op de RU band komen, maar kon niet ontvangen of zenden.. Het lampje van zenden ging wel branden en je hoorde het relais omgaan maar er kwam geen vermogen uit..
Doet het nu trouwens wel.. Heb het laten doen :oops: hehe..

Ow en als je een rode Hyundai Coupe (1e model) ziet rijden met een 2 meter lange antenne op de kofferklep dan ben ik het lol..
Debemus autem nos firmiores inbecillitates infirmorum sustinere et non nobis placere

-Midland Alan 48+ Excel
-Sirio Turbo 800 (meestal)
-Sirio Performer 5000 (soms)
Avatar gebruiker
Equinox
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 17 apr 2007, 16:47
Woonplaats: Delft

Berichtdoor tuinhuis » 27 jun 2007, 22:29

Mocht je ooit dus een bus zien dan staat de antenne voorop de cabine in plaats van achterop of helemaal voorop. Misschien komt er wel een hele lange spriet van de wilson 1000 op te staan....


Ik doe af en toe mee met de feestvos/gooisevos. Maar mocht je ooit in dat gebied zijn, schiet dan een keer langs Tiel op. En mocht ik thuis zijn dat roep ik je wel een keer op als ik je hoor. Meestal zit ik op 3, 5, 19 te luisteren.
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor digicam » 30 jul 2007, 14:03

Hoi,

Zou je misschien de URL of de PDF met ons willen delen aub?
Er zijn vast meer mensen die je er héél gelukkig mee maakt denk ik.

Ook ben ik met name geinteresseerd of ik die irritante piepjes, bij het indrukken van elke toets, ook uit kan zetten. Iemand een idee?

Martin
digicam
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 130 gasten