4 Juweeltjes, maar welke te kiezen?

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

4 Juweeltjes, maar welke te kiezen?

Berichtdoor Fontana » 21 jul 2007, 22:23

Hallo allemaal, ik ben momenteel op zoek naar een \"verse\" SSB transceiver om de komende zonnevlekkencyclus (lees mijn post in de rubriek \"Stel je even voor\") de baas te kunnen zijn.
Na nu al enkele weken door de internationale forums te hebben lopen grasduinen (inclusief dit forum natuurlijk) ben ik tot de volgende favorieten gekomen.

- Magnum S9 > gevoelige ontvangst, lage grondruis bij ontvangst in SSB, modulatie zou wat blikkerig overkomen.

- Cobra 200GTL > de eerste series waren ronduit slecht op vele fronten, ook de 2e serie was nog niet perfekt, maar nu via E-bay vanuit Engeland de z.g.n. Mark 3 te verkrijgen met alle problemen (via tussenhandel cobraworxshopz.com) gefixt.

- President George > lijkt altijd in de schaduw van de Lincoln te moeten staan, maar volgens mij een prima bak (wie o wie?).

- RCI Ranger 2950 > op het ene forum \"The Best\", op het andere wordt gezegd dat de grondruis op SSB te hoog is en als vervelend wordt ervaren.

Het gaat mij dus om een FM/AM/SSB bak met frequentie-uitlezing.
Moet nog nieuw te verkrijgen zijn (sorry President Lincoln).
Geen basis model, geen amateur-transceiver.
Liefst veel draaiknoppen in plaats van menu's die moeten worden doorlopen. (Ranger 2950 is al een twijfelgeval).
Vermogen speelt geen rol.
Voorkeur gaat een beetje uit naar de Magnum of Cobra, de klassieke look dus (het oog wil ook wat).

Wie heeft een van deze 4 juweeltjes in zijn bezit:
- Waarom heb je dit bepaalde model gekozen?
- Wat zijn je ervaringen hiermee?
- Voordelen / nadelen?
- Mis ik nog een model?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Mark.
Laatst bijgewerkt door Fontana op 23 jul 2007, 23:14, in totaal 5 keer bewerkt.
Fontana
 

Berichtdoor Fontana » 21 jul 2007, 22:47

Mmmm, wellicht toch nog 1 model vergeten, de Galaxy DX95 T past ook goed in het rijtje. Wat een beauty! Ik heb hier nog weinig over gevonden. Iemand?
Fontana
 

Berichtdoor Thijs » 22 jul 2007, 01:47

De galaxy laat mijn hart ook sneller pompen maar de FM schijnt slecht te zijn. Van de boven genoemde zou ik voor de George gaan of een lincoln (er zijn nog wel een paar nieuwe te vinden)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Ernst » 22 jul 2007, 14:11

hoi

De lincoln is een fijne bak om ssb te draaien..

De George is toch superieur aan de lincoln kwa ontvangst alleen voorzichtig zijn met de mic plug daar op 1 van de pootjes 12 volt staat.
Wil je de talkback aan zetten in de george dan moet je de rx draad overbruggen naar massa (draadbrug in de mic plug)
dan ben je die zware plop ook kwijt als je van senden naar ontvangen schakelt en visa versa.

Nadeel ... bij het opblazen van de eindtrappen van deze bakkies is het haast niet meer te doen om aan eind transistoren te komen dar die niet meer gemaakt worden.

Rt zijn geloof ik al wel vervangers voor maar hebben niet het zelfde resultaat als de originele.

De magnum s9 heb ik nog niet mogen proberen...... deze bak kom je op de 2e hands markt haast of niet tegen ... dus de bezitters er van zijn er tevreden over....op verschilende fora lees je er ook niet veel over....
als een ak geen klachten vertoont .. heeft het ook geen nut om er berichten over te posten denk ik dan.

eintrap die gebruikt word in deze radios zijn wel verkrijgbaar ...mocht deze stuk gaan

en ook ik ben verliefd op de nostalgische look van de s9... ik wacht nog evan af tot de hoogvermogen versie naar nedeland komt


m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor Wintertje » 22 jul 2007, 15:50

Je vergeet de Alan 9001.
Is bijna gelijk aan een Lincoln, maar ik vind hem makkelijker uitluisteren op de SSB. Ontvangst vind ik ook een tikkie beter dan een Lincoln.
Magnum vind ik een kermisbak. Niks nostalgie maar oude troep in een nieuwe doos, maar da's persoonlijk.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor Johanh2o » 22 jul 2007, 15:54

hmmm patat generatie

cultuur barbaren

er gaat niets boven de skyline 2010
Johanh2o
 

Berichtdoor 19DT2120 » 22 jul 2007, 16:19

nee jo een major 2000

Maar waarom geen goede 2hands Ham set,
De oudere types hebben nog veel bedienings gemak dmv knoppen en pots,veel beter filter werk en etc etc
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1707
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Berichtdoor Johanh2o » 22 jul 2007, 16:23

lol wanneer komt de eerste zendbak met neon erin net als bij pc hahahaha
Johanh2o
 

Berichtdoor 19DT2120 » 22 jul 2007, 16:58

Smaken verschillen,ik hou ook niet zo van al die poespas .Vooral die Yanks houden van kitch ,staat natuurlijk fat in hun gepimpte trucks en bolides.
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1707
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Berichtdoor Fontana » 22 jul 2007, 17:23

Ik zie het al, smaken verschillen inderdaad en het wordt alleen maar moeilijker, wat een luxe-problemen allemaal.
Als ik het hele nostalgie-verhaal maar achter me laat, dan komt de President George inderdaad steeds meer bovenaan te staan en deze heeft toch nog een fiks aantal draaiknoppen wat ik altijd als prettig ervaar.
De constructie van de Presidentjes (knoppen/schakelaars) lijkt me robuuster overkomen als menig concurrent (ik heb ooit een Jackson gehad).
Ik gebruik bij het zenden altijd zo min mogelijk vermogen, en ben wel een SWR-freak, dus het opblazen van de eindtrap zal iets minder spelen.
Verder luister ik net zo graag als dat ik zend, dus gevoeligheid en ruisonderdrukking spelen ook mee.

De Magnum S9 - blijft qua uiterlijk wat hebben, maar past aan de andere kant ook goed in een truck-cabine tussen de pluche en de kerstverlichting. (No offense truckers!)
De Cobra 200GTL en Galaxy DX95 T - blijf ik mooi vinden, maar heb toch het idee dat deze in het algemeen wat goedkoper geconstrueerd zijn dan de concurrentie.
Het zijn ook die grote S-meters die het hem doen.
RCI Ranger 2950, Lincoln en Alan 9001 - winnen geen schoonheidsprijs maar staan goed aangeschreven.

Maar goed, ik heb nog een paar weekjes de tijd voor een definitieve beslissing, in de tussentijd zal ik proberen het een en ander eens ook daadwerkelijk te gaan bekijken en de verschillende forums blijven volgen.
Bedankt zover allemaal, keep it coming!

P.s. De Senfor Skyline 2010 gaat een beetje boven m'n budget :D
Fontana
 

Berichtdoor Johanh2o » 22 jul 2007, 17:31

:shock:


ik en neon verlichting effe zoeken dan kom je dit tegen

Afbeelding
Johanh2o
 

Berichtdoor Thijs » 22 jul 2007, 20:20

Maar uyhh dat hebben de Galaxy 95T2 en de Cobra 200 ook!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Johanh2o » 22 jul 2007, 20:48

gaaf :lol: :lol:
Johanh2o
 

Berichtdoor erik_ark » 23 jul 2007, 11:24

Of de:

Albrecht AE485 / Magnum 257 / Dragon SS485 / Intek Multicom 485
(Is allemaal vergelijkbaar)

of de:

Emperor TS-5010 / Shogun

om het allemaal nog net ietsje moeilijker te maken :wink:
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Thijs » 23 jul 2007, 14:36

Pas op de laatse versie van de Albrecht en de Magnum schijnt erg instabiel te zijn.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Volgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 138 gasten