Waarom heb jij een CB/Bakkie

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Waarom heb jij een bakkie/CB???

- Voor de locale tokkel?
122
36%
- Om mee te DX'en?
102
30%
- Voor de vossenjacht?
22
7%
- meer dan 1 ik ben gewoon 27mc verslaafd!
92
27%
 
Totaal aantal stemmen : 338

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor offline » 26 jun 2015, 22:44

vind gewoon cool en retro..
en vind het heerlijk om er mee te knutselen om zo ver mogelijk met mensen te kunnen praten.

Afbeelding
Afbeelding
offline
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor jvdbossc » 01 apr 2017, 22:15

Voor de lokale tokkel onbezorgd.. Met een mopje en een borrel altijd leuk. Ben ook amateur. Soms ook dx op 11 meter. 11 meter is vol met "gekleurde figuren". (figuurlijk) Het is wel uitkijken dus. Maar goed met enig gezond verstand is het toch mijn voorkeur. Ik vind het ook erg leuk een goede installatie te hebben en zo verder te komen..
jvdbossc
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 06 apr 2013, 13:09

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Jinn79 » 20 sep 2017, 14:19

Voor gezellige mobiele tokkel, hoewel ik zo goed als niemand hoor op de baan laatste weken... .
Jinn79
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 aug 2017, 11:05
Woonplaats: Regio Waasland (BEL)

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Super27mhzband » 19 jul 2019, 08:17

Ik heb een cb bak om het geruis van de Europese CB-band nog te horen en te zien op de analoge S-meter van mijn cb bak :lol: .


Ik gebruik mij cb bak alleen nog om mee te DX'en ( usb ) op de cb frequenties.
Als de muis van huis is, dans ik op de usb DX super 27 mhz band 27.415 mhz - 27.985 mhz. :oops:
Avatar gebruiker
Super27mhzband
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 10 jul 2019, 17:18
Woonplaats: Op de wereldbol ( België !!! ).

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor 19RE000 » 19 jul 2019, 14:26

Super27mhzband schreef:Ik heb een cb bak om het geruis van de Europese CB-band nog te horen en te zien op de analoge S-meter van mijn cb bak :lol: .


Ik gebruik mij cb bak alleen nog om mee te DX'en ( usb ) op de cb frequenties.


Wil jij dan de DX stations in LSB niet werken? :lol:
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Super27mhzband » 19 jul 2019, 17:49

Van mijn cb bak is de handmatige draaiknop ( fm/am/usb en lsb ) om naar de LSB te gaan stuk, kan maar tot de USB gaan! :wink:
Als de muis van huis is, dans ik op de usb DX super 27 mhz band 27.415 mhz - 27.985 mhz. :oops:
Avatar gebruiker
Super27mhzband
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 10 jul 2019, 17:18
Woonplaats: Op de wereldbol ( België !!! ).

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor WilcoV » 05 apr 2020, 12:03

Hallo CBForum.

Waarom heb ik een "bakkie"? In de jaren 70, na het stappen, een keer meegereden met iemand die een bakkie in zijn auto had. Ik was toen 17 jaar. Ik vond dat reuze interessant. Hij kon me ook vertellen bij wie ik zoiets kon kopen. Mijn eerste bakkie was een Stalker IV met een dv27 mobiel antenne aan de dakgoot. Alles was toen nog illegaal. Skipname Torpedo. Er bleken in ons dorp nog 2 mensen met een 27mc installatie te zijn. Later volgde er nog een President Thomas J en een Grant en een grotere antenne. Vossejagen was elk weekend vaste prik na het behalen van mijn rijbewijs. Ook een veroordeling en in beslagname van de apparatuur is een keer gebeurt.
Toen kwam MARC. De lol ging er gauw vanaf omdat het fatsoen ver te zoeken was. Scheldpartijen en overdreven lineairs maakte dat alles ergens op zolder verdween. Als invaller bij een transportbedrijf was het best wel gezellig op de bak met de collega's.

Vorig jaar (2019) met twee auto's naar Noorwegen geweest. Om contact te houden hebben we beide een 27mc set ingebouwd. Twee maal een President Veep 40 kanalen 4 watt. Onderweg kwam het "virus" weer tot leven. Ontdekte dat er nu ook repeaterstations op de 27mc zijn. Daarom een nieuwe Team Expert 1 aangeschaft, antenne op het dak en tot de conclusie komen dat ik blijkbaar te ver van een repeaterstation woon. http://www.cbrepeater.nl We houden de moet erin.

Groetjes en tot horens.
CB-Radio: Team Expert 1
Antenne : Procom Pro 27 1/2
Avatar gebruiker
WilcoV
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 11 nov 2016, 20:58
Woonplaats: Roelofarendsveen

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Marco-Lunteren » 06 apr 2020, 08:45

Waarom ik een bakkie heb?

Vroeger in mijn schooltijd veel mee bezig geweest, en later in de vrachtwagen ook mooie verbindingen gemaakt met mijn ssb bak.

Jaren niks meer mee gedaan, maar nu sinds kort weer in het bezit van een bak, de DX5000 v6 en een ouderwetse gpa in de mast.
Marco-Lunteren
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 apr 2020, 19:27

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Aki » 28 feb 2022, 12:57

Laat ik dit draadje uit de sloot sleuren.
Ik heb een bakkie omdat ik toen ik jong was er een had voor scouting en dit was toen super nuttig.
Ik heb er nu 3 zodat ik er een kan aansluiten in de auto van een vriend tijdens road trips.
Aki
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 27 feb 2022, 23:09

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Rossie76 » 30 apr 2022, 10:08

Ik heb een bakkie, omdat het "iets" heeft voor mij.

Deels jeugd sentiment, als kind was het reuze spannend allemaal.
En deels de techniek, hoe werkt die bak met die mic en antenne zus of zo..

Persoonlijk houdt ik van de "oude" look bakkies, een s meter met wijzertje(analoog?) en niet te veel druktoetsen, leds enz .
Als ik achter mijn ham jumbo zit geniet ik gewoon van dat apparaat als je begrijpt wat ik bedoel. Bakkie(koffie) er bij en even tijd voor mezelf. (Leven is al druk genoeg met gezin werk enz).
Meestal luister ik.

En als ik toch flink wil gaan praten heb ik ook nog een satcom scan 4000 die ik ook af en toe op scannen zet als het rustig is.
Mocht er iemand gaan praten pakt ie dat meteen op.

Auto gaat ook nog gebeuren.

En.. een mooi hoekje er van maken met bakkies, ontvangers en scanner, kabels netjes wegwerken, gaaf toch?!!
Rossie76
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 maart 2022, 18:09

Vorige

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten