Beste / slechtste bak verkiezing!

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor hullepim » 24 jan 2007, 18:06

Wat vind jij nou de beste bak en wat vind je de slechtste bak allertijden?
En waarom?
hullepim
 

Berichtdoor Thijs » 24 jan 2007, 18:25

Slechtste bak Aller tijden de Premier CB2000 (M)

Iedereen die ik kende met z'n ding kon binnen een jaar wat anders kopen omdat het bakkie stuk ging.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Johanh2o » 24 jan 2007, 18:39

maxon 1000 was echt flut en super lelijk

hij was alleen goed genoeg voor packet radio

lol
Johanh2o
 

Berichtdoor Bimmer » 24 jan 2007, 19:03

Beste bak Met stip de President Lincoln

Een goede tweede plaats is voor de Emperor Shogun (groene letters)/ ts5010 (blauwe letters)

Beide bakken hebben een geweldige modulatie en daar ga ik nu eenmaal voor...

Slechtste bak RCI 2950 (oud model)

Gewoon een de module uit een Galaxy Saturn Turbo (Alan 560) gehaald en er een kasttje omheen gebouwd. Klinkt verder ook voor geen meter (commentaar wat ik kreeg: zit je met een emmer op je kop) Bak heb ik dan ook maar 2 dagen in mijn bezit gehad geloof ik.

Dit zijn persoonlijke bevindingen, niet dat er iemand zich op de teentjes getrapt voelt!
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 25 jan 2007, 12:07

Nou, de mijne ook dan.

Slechste tot nu toe is voor mij de Danita 3000. Als je op scan drukt dan scant hij alle 400 kanalen langs.... Verder vind ik de bediening niet echt lekker.

Beste voor mij tot nu toe is de Albrecht 485S. Zelfde functies als een Lincoln, maar veel handzamer en vind hem zelf mooier.
hullepim
 

Hmm

Berichtdoor Uvcfm993 » 25 jan 2007, 18:28

De beste ? m'n Alan 9001 ! (of telt een hf set ook mee ??)

Slechtste ? geen premier cb-2000, maar een cb-1000 ! Daarmee kunt je 6 kanalen tegelijk luisteren ! lol....
Uvcfm993
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 03 feb 2007, 20:47

Galaxy saturn \"TURBO\" !! Dit omdat de eindtrap zeer slecht gefilterd was ,wat een rotzooi kwam hier uit . En voor de 40 ch bakjes de breaker 40 fm slecht ontvangst en een kl.... modulatie .
En de beste de Pr. Lincoln (uitgezonderd de ch. knop ) en de 40 ch de alan 48+.
Laatst bijgewerkt door 19-AT-068 Frank op 04 feb 2007, 12:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor Arthur » 04 feb 2007, 03:12

hmm dit wordt een lastige...
Maar de Galaxy Saturn (wel helemaal correct afgeregeld) is toch een der besten die ik ooit had, mede doordat bedienen van een basisbak nou eenmaal fijner is met de grote knoppen!
Al is de Sommerkamp waarmee ik nu zit voor een mobiele bak een goede 2e.

Voor de goedgekeurde radio's hou ik het op de President Valery, niks geen extra's alleen wat je echt nodig hebt en perfecte ontvangst.

Dan de slechtste.....
export: standaard van de fabriek af vond ik de Alan 8001 tegenvallen evenals een ongemodificeerde Lincoln. maar echt \"slecht\" wil ik ze niet noemen.

goedgekeurd:
1e gen presidentjes met asc erop.
Satcom scan 40 (loopt na tijdje van frequentie, meerdere gehad)
Arthur
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 04 feb 2007, 12:02

Ps in het gebruik is de \"turbo\" verder wel ok .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor Remco Rozenburg » 04 feb 2007, 12:02

Hmm, mijn topbak in de afgelopen 17 jaar is dan weer wél de Alan 8001 geweest, schitterend apparaat met erg goede prestaties. Slechtste bak, tsja de Maxons en Premiers zijn al genoemd, ik heb weleens een klein Midland bakkie gehad, helemaal geen bekend type ofzo maar dat was ook niet echt een fenomenale bak.

Daarnaast was ik ook totaal niet te spreken over de DNT Formule 1 bak, klein pestding dat in de categorie Maxon en Premier valt.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor 19DT2120 » 03 maart 2007, 13:51

Ik heb nooit echte slechte types gehad,maar vroeger in mijn noob/rookie tijd wel verkeerde/spitzooi gekocht .Die met veel pijn en moeite weer kwijt kunnen raken. :twisted:

De setjes waar ik het meeste plezier heb beleefd is mijn good old betatek 30 en mijn PL .
Setje wat ik nu gebruik kan je niet vergelijken met eerder,deze is toch van een andere klasse (ft897).
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1705
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Berichtdoor Papa Alpha » 28 jun 2007, 20:23

Voor mij is de slechtste bak die ik in handen heb gehad de HAM PUMA (120 kanalen AM/FM) uit de jaren '80.

Ontvangstgedeelte erg \"doof\" maar enorm veel doorspettering, kruismodulatie en blocking van andere stations.

Modulatie van die bak was enorm dof en zacht en zodra je de potmeter op de print iets verder opendraaide was het totaal onverstaanbaar.

Ook een tweede exemplaar die ik wat later ter afstelling aangeboden kreeg bleek deze kwalen te hebben.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor digicam » 02 jul 2007, 11:57

De absoluut slechtste bak allertijden voor mij is de Stabo (weet helaas het typenummer niet).
Het was een onding om mee te werken, draadbreuken bij de vleet en een hel om te repareren!

De voor mij absolute nummer 1 is de Colt 444 AM/FM.
Hele fijne, kleine en rustige bak met 120 kanalen AM/FM en schakelbaar vermogen.
Jarenlang met veel plezier mee gewerkt.
Mooie modulatie en het is nooit stuk gegaan (op het s-meter lampje na)
Helaas heb ik hem niet meer in mijn bezit, maar als ik er ooit nog eens aan kan komen....

De Stabo:
Afbeelding

De Colt 444 AM/FM:
Afbeelding

Groeten,
Martin
digicam
 

Berichtdoor beemer320i » 26 aug 2007, 23:36

Beste bakken wat ik gehad heb;Lincoln,Kenwood ts 440s.voor op de 11mtr ga ik voor de Lincoln!

slechtste bakken:zeker weten de Marko Excalibur basis bak en de Ham multimode II,wat een baggermodulatie en doffe klank,en je moet er haast een schema bijhebben wil je hoger of dieper gaan,een cijferslot is nog makkelijker ....
Maar dat is mijn ervaring ermee,kan indertijd natuurlijk een miskoopje geweest zijn en dat ze wel deftig van de band rolden,maar die van mij waren allesinds van de band gevallen dan :D
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Re:

Berichtdoor S_aver » 29 aug 2007, 13:56

beemer schreef:kan indertijd natuurlijk een miskoopje geweest zijn en dat ze wel deftig van de band rolden,maar die van mij waren allesinds van de band gevallen dan :D


ROFL :lol:
S_aver
 

Volgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten