Beste / slechtste bak verkiezing!

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor R0N » 15 jul 2015, 17:23

Birdy schreef: ..en de ergste van hele stel uit die dagen HYGAIN V ..
Die Hygains spetterden als de pleuris .. roger swQeeeek hoorde je 30 kanalen verder nog , zelfs een doof paard kon ze herkennen hahahahaha
Herinner me dat ik er zeker twee uit de buurt heb opgekocht om maar van dat gespetter af te zijn :evil:


Hmm de Hygain V.. die krengen hoorde je niet alleen 30 kanalen verder maar ook electronische orgels, TV's en radio's in de buurt hadden er last van..
Ik had er een keer 1 staan en bij het inknijpen ging spontaan de TL boven m'n buro branden..

En dat was alleen maar FM, op SSB had het hele blok geen TV meer zonder sneeuw en strepen.. 8)
R0N
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 29 jun 2015, 13:42
Woonplaats: Waarland

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor schoeffel » 31 jul 2016, 19:47

Hmm,,...

De Hygain-V,...
Vorige week heb ik er eentje naar de millieustraat gebracht, hij werkte maar half.
Ik heb nog een Midland 77FM005 staan, echt een oudje, maar werken als de beste.
Prima ontvangst, helaas maar 0,5 watt en 22 kanalen.
Maar na al die jaren,.... er kraakt geen enkel potmetertje of schakelaar.
Nog in de originele doos en alles erbij wat erbij hoort.
Daar ben ik dan ook heel zuinig op, ik luister wel met die bak om te genieten van de perfecte ontvangst.
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor radio121 » 15 jun 2017, 00:04

Mooie bak Stryker 655 , zelf Cobra 29 XL EU ( AM/FM) AM doet het net wat beter maar toch een leuke bak.
Skyline , President , Philips.

Slechte bak acht die bestaat niet sommige zien er minder uit maar dan betaal je ook niet veel ...
Maar als ik moet kiezen.

De Ham International Scan
http://www.cbradio.nl/ham/ham_scan.htm

eigenlijk niet zo goed omdat deze geen knoppen voor volume en sq had maar schuifjes en dat ging snel van naar heel hard.
" I love radio | QRV, op CB en 70 CM".
>> Hou hem in de lucht <<
Stand-by on: -http://www.cbforum.nl -
Avatar gebruiker
radio121
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 23 jul 2014, 10:58

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Ernst » 13 jul 2021, 19:03


Link


Als je dit hoort snap je ook waarom :)

De nieuwe generatie bakken is eigenlijk allemaal goedkope brol als je dit hoort
Ben benieuwd of er iemand is die kan aantonen of er iets is van de nieuwe generatie zend ontvangers die gelijkwaardig te noemen is
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor 19EK177 » 15 jul 2021, 12:28

beste 40 kanalenbakkie die ik ooit heb mogen gebruiken: rotel rvc240. super modulatie, prima ontvangst en simpel maar doeltreffend. slechtste bakkie ooit in mijn bezit geweest: maxon mx-1000. wat een baggerbak was dit.
in m`n leven al heel wat bakkies versleten en verhandeld. tegenwoordig blij met m`n Icom RC-7300.
Yaesu Ftdx1200,
Yaesu MD-100 tafelmicrofoon,
Yaesu speaker SP-8
HEF 10/80
Pan old-school 5/8 megarange met 8 radialen
19EK177
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 07 apr 2016, 13:08

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor 19EK177 » 15 sep 2021, 15:35

19dig6523 schreef:Beste bak Midland 8001, eeste versie.

Tja, de slechtse...ik heb ooit een Danita gehad, en die klonk niet fijn.



heb de 8001 plus staan. fijne bak om mee te werken.

ooit een rotel rvc240 gehad, wat een heerlijke modulatie zat daar standaard al in, en ontvangst was prima.
beide bovenstaand wel gerekend tot beste bak ooit in bezit, slechtste bak maxon 1000mx en alle standaard 40/4 van tegenwoordig.
Yaesu Ftdx1200,
Yaesu MD-100 tafelmicrofoon,
Yaesu speaker SP-8
HEF 10/80
Pan old-school 5/8 megarange met 8 radialen
19EK177
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 07 apr 2016, 13:08

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor 19RF1231 » 07 nov 2021, 06:07

Tja alle nieuwe generatie fet's processor aangedreven broll zijn zo gevoeilig voor kraakjes en tikjes en oversturing in ontvangst dat er eigenlijk geen beste kwaliteit's CB-radio's meer zijn dan de oude types.

Heb ze allemaal,
President Lincon mk1 , prima radio als hij nog orgineel is en niet in is gerommeld zoals het exemplaar dat ik hier heb met nog de 5polige plug en Motorola MRF-477 final en netjes op orgineel vermogen staat 10Watt FM/AM en 21 a 22Watt SSB/CW dan zijn ze praktische onverwoestbaar !
Aanschaf 2002 Datum build 2002, nog nooit kapot gegaan alleen het lampje achter display is vervangen voor een LED, ontvangst rustige ontvanger op SSB en op AM klinkt hij subliem in TX en RX waar veel moderne doosjes gewoon bagger klinken op AM en zeer lekker als je de Super-Bowl op CH6 27.0250 AM uit Amerika ontvangt met conditie's

President Lincoln II+ v4, Fet's Fet's kraak knetter en RX overstuurd met de RF-gain helemaal open, SSB matige audio uit de speaker en onrustig + bij sterke SSB signalen ook soms vervormd WOW President zonde erg zonde de Grant II en de 980 waren zoveel beter dus waarom een fucktup Lincon II op de markt brengen die de orginele Lincoln MK1 moet vervangen!
Triest product van President om de meest legendariese President Lincoln de meest bekende ilegale SSB doos op 11meter hier mee te vervangen voor broll en goedkope zooi, de prijs wordt anders te duur ..echte DX fans hebben het er wel voor over om wat meer te betalen voor kwaliteit !

President Barry II FM/AM doosje legaal 4Watt 40ch, leuk ding erg compact ! werkt ook goed en doet het zelf op AM beter dan de Lincoln II+ hahaa en dat voor 99euro ! Prima ding en met VOX en mooi display wat je ook kan instellen in diverse kleuren, leuk standaart ding dus voor FM/AM op vakantie met meerdere auto's.

CRT SS7900 ook wel bekent onder Anytone555, geweldig mooi display maar ook hier Fet's maar ! doet het stukken beter dan de Lincoln II+ op SSB en is rustiger maar ook hier wel met de RF-gain wat terug gedraaid is het een prima SSB/FM/AM doos en kost c.a 219euro, TX audio op SSB is prima met de standaard mic veel leuke verbindingen mee gemaakt in het voorjaar, dus zou deze al liever aanschaffen dan de Lincon II+ !

CRT SS9900 ofwel Anytone666 en onder nog wat namen is hij uitgekomen, Wat een geweldige radio is dit voor 239Euro, 60Watt pep SSB en 50Watt FM en ook zijn compacte formaat een idiaal for in the field omdat hij DIN formaat is past hij ook in een dashboard !, ontvangst Fet's yep.. RF-Gain iets terug maar nog veel beter dan de SS7900 op SSB en TX audio is ook beter met de standaard mic.
Blaast de Lincon II+ geheel van de tafel met RX audio uit de speaker in duidelijkheid van zachte SSB stations en op TX audio op SSB klinkt veel schoner en duidelijker zonder veel geknetter en oversturing of vervorming in ontvangst dus wil je een leuke SSB doos voor weinig geld dan is dit wel mijn keuze en gebruik hem ook thuis en in the field en heb er zeer leuke DX verbindingen mee gemaakt met goede audio reporten op de standaart mic.
Wel rekening houden met goede koeling op vol vermogen want helaas het is niet de eerste waar de eintrap overhit raakt en eruit brand, tip FM niet meer als 25Watt voor veel gebruik en gebruik hem in een goed geventileerde omgeving, bv een 2x 3cm ventilator op de achterkant monteren of laat er een luchtstroom tegen aan blazen want ze worden bij TX gebruikt vrij warm dus wel een puntje om in acht te nemen bij deze High Power SSB doos.

Kortom slechtse modernste 10-11-12meter dozen met recht de President Lincoln II+ voor deze prijs klasse c.a 300+euro mag je toch wel iets meer verwachten dan een knetter doos met matige audio kwaliteit uit de speaker wat helaas ook met een externe speaker niet veel beter klonk dan hoop geknetter op SSB en matige audio kwaliteit, output 30Watt FM en 35Watt SSB is prima maar had best wel wat hoger gemogen zo rond de 50-60Watts op SSB.
Lincoln II+ ziet er dan modern mooi uit en bediening is prima maar helaas het gaat ook om wat er onder de motorkap ligt hoe deze presteert in de praktijk en das zeer matig op RX en audio kwaliteit uit de speaker met teveel geknetter en vervorming dus 300euro totaal niet waard !
President waarom waarom....zo'n product op de markt brengen die je legendariese Lincoln I ontwerp uit 1986 moet vervangen terwijl men jaren jaren met deze radio een reputatie had opgebouwd voor de meest verkochte 10/11Meter SSB doos ! zucht....

Natuurlijk zijn er nog tal andere slechte knetter bagger 11meter dozen op te noemen maar de meeste laatse generatie's zijn gewoon broll en goedkope knetter dozen die je eerder rondt 24uu met oud en nieuw aan kan zetten met de speaker naar buiten gericht uit het raam.. gratis knetter vuurwerk voor heel de buurt !

Wie toch serieus DX draaid koop een Icom of Yeasu,Kenwood en ja daar kunnen veel 11meter dozen gewoon niet aan tippen maar das ook erg logische als je naar de prijs verschillen gaat kijken en de mogelijkheden met filter opties + een Noiseblinker die teminste wel goed werkt tegen statische geknetter.

Maxon's en Danita's het enigste waar ze goed voor waren was Packetradio en de Danita Mark V was een top bakkie om mee te vossen verder had je er weinig aan.
Jopix, Team, kan het nog erger haha.
19RF1231
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 02 jun 2021, 05:30

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Snof » 07 nov 2021, 12:13

Als ik hier de CRT SS-6900 N vergelijk met mijn oude Superstar 360 FM is de 6900 een grote ruis doos op ssb al staat de rf gain op 9 uur of zelfs helemaal dicht.
Draai je de rf gain bij de 360 FM dicht dan hoor je enkel nog lokale stations.
Modulatie van de 6900 op FM is ook om te janken met de std mic als je het vergelijkt met de 360 FM, Met een DJ mixer is er uit de 6900 wel een nette modulatie op FM te krijgen, dat lukt helaas niet met een Sadelta of Turner +3 of de super sidekick.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Ernst » 07 nov 2021, 15:28

Ik heb van de nieuwe generatie echt nog niks voorbij zijn komen wat de naam zendontvanger mag dragen ...
De nieuwe generatie bakken zijn meer te vergelijken met een frituurpan waar een druppel water in gegooid is
Kermis klanten kwaliteit
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Wimpie » 07 nov 2021, 15:46

Ernst schreef:Ik heb van de nieuwe generatie echt nog niks voorbij zijn komen wat de naam zendontvanger mag dragen ...
De nieuwe generatie bakken zijn meer te vergelijken met een frituurpan waar een druppel water in gegooid is
Kermis klanten kwaliteit


Ik vind dat je te ver doorschiet met je oordeel over de nieuwe bakkies. Ik heb nog wat bakkies. De modernste (CRT SS9900) vind ik een prima ding (net als de PL versie 1). Van mijn Superstar 360FM vind ik de AGC range wat te krap. Dus als je naar een zwak station luistert en er komt even iemand overheen in de buurt, dan is de buurt gelijk wakker. Nadeel van de SS9900, je moet extra koeling bijbouwen.

Ik had het al eens genoemd, mijn slechtste bak (v.w.b. RX) de Hygain V (uit de Cybernet stal). Hij zal het prima doen in de woestijn, maar als je wat stations in de buurt hebt, ging hij snel plat. De SS 360FM was een flinke verbetering v.w.b. grootsignaalgedrag.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor 19DT2120 » 07 nov 2021, 16:21

Ik weet niet hoe het met de moderne Multi-mode CB's is gesteld maar de PL1/HR-2510 konden ook nog wel eens last hebben van buurt stations die op andere kanalen werkten .



Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit soort setjes het doen op de 11m ,nadeel is wel dat ze maar 2-3W zijn!
Afbeelding
https://qrpver.com/transceivers/qrpver_1_v_3.html


PS:er is ook een 11m versie
Laatst bijgewerkt door 19DT2120 op 07 nov 2021, 17:27, in totaal 1 keer bewerkt.
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1705
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Ernst » 07 nov 2021, 17:19

Ik vind dat je te ver doorschiet met je oordeel over de nieuwe bakkies

ergens heb je wel een beetje gelijk
Maar mis de degelijke schakelaars
Het zijn tegenwoordig van die klik schakelaartjes die rechtstreeks op de print gesoldeerd zitten .
kanalen kiezer voelt over het algemeen goedkoop aan
Hoop setjes hebben kinderziektes .. worden te heet mike plug rechtstreeks op de cpu.. draad breuk ... sliuting ... weg bak
vooral 12v met up en down in de mike veelal niet beveiligd tegen overspanning

De meeste die hier zitten hebben een albandertje staan ... kost iets meer maar dan heb je ook wat

Ik wil niks zeggen over de am fm setjes ... maar met de frrituur radio's doel ik op de ssb meuk
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Snof » 07 nov 2021, 19:11

Het groot signaal gedrag is tegenwoordig voor mij niet meer zo belangrijk als in de jaren 80, er zit geen station meer in mijn buurt :mrgreen:
Qrm is tegenwoordig meer een probleem :cry:
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor Ernst » 07 nov 2021, 19:42

k weet niet hoe het met de moderne Multi-mode CB's is gesteld maar de PL1/HR-2510 konden ook nog wel eens last hebben van buurt stations die op andere kanalen werkten .


Niet met de channelguard filters er in

http://www.cbcintl.com/docs/cghookup.htm

Werkt als een speer

Maar ik houd mijn snavel verder want we kapen het topic ;)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Beste / slechtste bak verkiezing!

Berichtdoor 19DT2120 » 07 nov 2021, 21:13

Snof schreef:Qrm is tegenwoordig meer een probleem :cry:

Dat hebben er veel meer,hier PLC en Zonnepanelen bij de buren waarbij die vooral smerige optimisers de boel verpesten.De plc valt mee.Als de zoon v/d buren er maar niet is kan de NB het meeste wel weg filteren
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1705
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

VorigeVolgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten

cron