lekke bak

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

lekke bak

Berichtdoor hansiepansie » 28 maart 2007, 09:49

Hier een vraagje over het thema \"lekke bak\".
Mijn President JFK zorgt er sinds een aantal weken voor dat mijn\"mautkast\"(automatische tolheffing voor vrachtwagens in duitsland) in de storing slaat zodra ik aan het praten ben en tegelijkertijd een afslag passeer.
Na enige tijd aan het zoeken geweest te zijn valt het op dat hij dit doet op kanaal 17 (waar ik en en mijn collega's zitten)en niet op 20.
Bij de garage weten ze het ook niet en nu wist iemand te vertellen dat ik dan waarschijnlijk een lekke bak had.
Maar wat is dat en hebben meer chauffeurs er last van.
Ik heb er nooit last van gehad maar sinds een paar weken is het gedonder begonnen.
Wie weet een oplossing.

groetjes Hans

[edit]Verplaatst naar Bakkies: Algemeen door erik_ark[/edit]
hansiepansie
 

Berichtdoor Arthur » 28 maart 2007, 16:53

Hey Hans

Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Met de tolkastjes heb ik niet eerder gehoord, wel in grondverzet wagens met elec. weegschalen etc.

De storing kan veroorzaakt worden een slecht afgeregelde bak, verkeerde liggen antenne kabel (te dicht langs de tol kast, of slechte draad), de bak zodanig is opgeschroeft maar aan filters niks is gedaan, de plaatsing van je antenne (instraling), dus zo 1,2,3 een oplossing zal er niet zijn, alleen maar dingen gaan uitsluiten totdat je het vind is de oplossing!

En dan vraag je je af waarom op kanaal 17 wel en andere niet, dat komt door de frequentie die het kanaal wat stoort genereerd.
Kan al bovengenioemde een oorzaak zijn, ook de zogehete spiegelfrequenties kunnen het nog zijn, dit kan met goede frequentie meters of specefecaties van de tolkast gezien worden.

Om je er een voorbeeld van te geven die je zelf kan testen is
kanaal 1 (frequentie 26.965) heeft een spiegel op 107.85 op je radio (daar kan je je zelf horen lullen dus)
26.965 x 4 = 107.86mhz

Zoals ik al zei, 1 directie oplossing is er niet, kwestie van testen, testen en nog een testen, en zodanig steeds meer dingen uit te sluiten!
Arthur
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 162 gasten