Mijn ontvangers

welke apparatuur heb jij allemaal?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Mijn ontvangers

Berichtdoor jackdonio » 30 jul 2011, 14:26

Ik heb de laatste tijd niet zoveel ontvangers meer , er is een tijd geweest dat de hele plank + een paar stevige tafels helemaal volstonden maar naarmate het internet groter werd , werd het ontvanger park hier kleiner.
Op dit moment gebruik ik hoofdzakelijk de R 1000 van Kenwood voor het gebied van 0,5 tot 30 M/c.
Voor de hoge gebieden staat er nog een Yupi 7100 all mode / all band schanner welke loopt tot 1650 M/c
Voor ATV staat er nog een aangepaste DX200 antieke sat tuner en voor 13 cm een omgebouwde Video link waarvan ik de PLL loop heb vervangen door een potmeter zadat ik nu van 2200 tot 2700 Mc kan afstemmen , vroeger zag ik daarmee wel eens beelden van de KLPD heli
maar dat is tegenwoordig ook al digitaal.
Vroeger stond hier een ook nog Racal RA17 ( 50 kilo Engelse degelijkheid) Een R300 van Kenwood , een FRG7 van Yeasu en een eigenbouw buizenbak voor 30 tot 120 Mc en de Kenwood 2200 2 mtr tranceiver . Maar toen had ik nog heel veel harken en draden op het dak.
Tegenwoordig gaat de meeste communicatie hier gewoon met een internetdraadje en een paar computers .
we draaien hier Win XP en Linux , als servers gebruik ik Apache , Shoutcast en Windows Media Encoder . allemaal in een virtuele zandbak om virus besmetting te voorkomen. Als laatste redmiddel voor als het internet helemaal instort hebben we natuurlijk hier nog steeds de Lincoln.
En die zal er ook altijd wel blijven.
jackdonio
 

Keer terug naar Scanners & Ontvangers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron