Yaesu FTM-10 Het juiste kabeltje vinden... Advies gevraagd

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Yaesu FTM-10 Het juiste kabeltje vinden... Advies gevraagd

Berichtdoor Over the hammer » 26 feb 2021, 22:50

Ik heb het mezelf weer eens moeilijk gemaakt... Heb weer eens iets aangeschaft wat buiten het gebaande pad ligt. Letterlijk!

Als cadeautje voor mijzelf, als ik slaag voor m'n N-examen heb ik een Yaesu FTM-10 aangeschaft om het veel te goedkope 11m blokje in de auto te vervangen. De FTM-10 is een weather- en hufterproof wide receive multiband radio met VHF/UHF voor de TX en speciaal ontwikkeld voor de motorsport, offroad, rally enz.. Ik begin echt een voorliefde voor hufterproof radio tuig te ontwikkelen. En waarom niet? Transceivers zijn kwetsbaar genoeg, waarom zou je niet voor de minst kwetsbare variant gaan? Nou, om het feit dat er daarvan altijd minder units in omloop zijn, en de onderdelen dus ook schaarser zijn. Zo kan ik op dit moment met geen mogelijkheid aan een programmeer kabel voor het beest kan komen...

Nu is mijn grote vraag; weet iemand nog een cheat? Iemand die toevallig weet dat de kabel van een ander type ook voor de FTM werkt. Of die weet dat kabel X met verloop stekkertje Y wel werkt. Of iemand die er doodsimpel nog en heeft liggen, dat kan ook natuurlijk... :mrgreen:

Afbeelding

De groet is goed,

P
Ja! Ik ben Yaesu verslaafd!

FT-450
FT-7900 E
FTM-10 E
VX-6
VX-7
Team Hammobilecom 1011
Over the hammer
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 25 feb 2021, 20:01

Re: Yaesu FTM-10 Het juiste kabeltje vinden... Advies gevra

Berichtdoor 19DT2120 » 27 feb 2021, 11:02

Volgens mij is er nooit een programmeer kabel geweest voor de FTM10 en moet je alles op de oldschool manier met de hand programmeren!
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Yaesu FTM-10 Het juiste kabeltje vinden... Advies gevra

Berichtdoor Over the hammer » 27 feb 2021, 20:08

Hoi 19DT2120,

Thanks voor de reactie!

Het zou natuurlijk kunnen. Maar het ding heeft zoveel opties en extra's (optionele extra mic aansluiting, Frontpanel separation kit 3m of 6m, speaker split cable, Bluetooth remote headset, wireless cloning, enz) dat ik me slecht kan voorstellen dat een datakabel geen optie is...

Ik heb kunnen vinden dat de latere FTM's ze wel hebben. En ook dat de kabel voor de VX-8 handheld uitwisselbaar is met 2 van die latere FTM'S. Maar er wordt echt nergens gerapt over deze radio en een data kabel..

Ik ga nog eens kijken naar het wireless cloning verhaal. Maar volgens mij trek je dan echt en kopie, inclusief firmware en dat vind ik spooky... Mijn VX-6 hebben ook wireless cloning geloof ik. Maar ik zou balen als die heerlijk werkende FTM veranderd in een waardeloze baksteen, omdat ik zou clonen van een ander type radio... Te weinig ervaring mee zullen we maar zeggen..
Ja! Ik ben Yaesu verslaafd!

FT-450
FT-7900 E
FTM-10 E
VX-6
VX-7
Team Hammobilecom 1011
Over the hammer
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 25 feb 2021, 20:01

Re: Yaesu FTM-10 Het juiste kabeltje vinden... Advies gevra

Berichtdoor 19DT2120 » 27 feb 2021, 21:43

Ja dat had ik even over het hoofd gezien ,maar heb je er wel een BT module in?
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Yaesu FTM-10 Het juiste kabeltje vinden... Advies gevra

Berichtdoor Over the hammer » 27 feb 2021, 22:10

Haha... Geen idee, heb'm nog geen week. Hij is niet nieuw. Ik had wel gezien dat ze die modules aftermarket verkopen, dus er is zeker een kans dattie er niet in zit.
Nou ben ik nog niet bij het hoofdstuk over de wireless cloning in de handleiding, maar ik geloof dat dat niet perse op BT gebaseerd is... Ik ga het nakijken
Ja! Ik ben Yaesu verslaafd!

FT-450
FT-7900 E
FTM-10 E
VX-6
VX-7
Team Hammobilecom 1011
Over the hammer
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 25 feb 2021, 20:01


Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

cron