Diverse gebruikers vragen yaesu ft 7800E!

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor jcva » 03 jan 2008, 20:34

Dat was 1 vraag, mijn 2e was, wat heb je zelf geprobeerd om het werkend te krijgen??


jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Berichtdoor Thijs » 03 jan 2008, 22:56

Unterschiedliche FT-7800E Versionen:
Die Variante B2 entspricht der Europa-Version E1 mit den für DL korrekten ARS-Relaisablagen.
Die Variante C2 entspricht der Europa-Version E2 mit den für DL falschen ARS-Relaisablagen im 70cm Band.
Die Variante B3 entspricht der Europa-Version E1 mit erweitertem Bereich und korrekten ARS-Relaisablagen
Nach der Modifikation RESETTEN. (Beim Anschalten MHz-Taste drücken, danach BAND-Taste betätigen.)
http://www.mods.dk/mod/yaesu/ft7800Tab.pdf


Conclusie het zou wel eens kunnen dat er met het modificeren een verkeerde instelling gekozen is en dat ie niet de juiste instellingen heeft om een repeater te openen.
Als ik jou was zou ik dirk (dile) even bellen ricoboy.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 03 jan 2008, 23:21

Ja dat zou ook nog kunnen ik weet dat als je een ft817 modificeerd
de auto repeater shift niet meer werkt .Misschien is dit bij meer modellen wel zo na een mod. .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor Macgyver » 04 jan 2008, 20:27

hallo jcva,
ja dat heb ik ook, hij werkt bij mij thuis. ik hoefte alleen maar aan de voedings kabel een banaan stekkertjes aan vast maken en ik heb hem in de voeding zitten van 7-10 amp.
nu zou je zeggen het kan wel maare een grotere voeding is beter van 20-22 amp. dat weet ik maar die voeding heb ik niet, kan ik wel kopen maar dan heb ik er wel veel liggen. ik heb hier 4voedingen liggen waarvan er 3 in gebruik zijn (2x 10-12 amp en 1x 7-10 amp en 1x 3-5 amp voeding)
ik ga mischien die kleine voeding verkopen en dan koop ik een 20-22 amp voeding voor die yaesu ft 7800E.
verders werkt ie prima gaat gewoon aa en uit en weet alle knopjes en dingen hoe ik hem moet bedienen

ik ga die winkel nog even bellen maar was er nog niet aan toe gekomen had wat andere dingen te doen maar dat zal ik zekker even doen om dat effe te vragen van het openen van de repeaters pieptoontjes

mvg:Riccardo.
Macgyver
 

Berichtdoor jcva » 04 jan 2008, 22:25

Voeding van 10A moet genoeg zijn volgens het boekje maar dat heeft niks met de repeatershift te maken.

Ik vraag me nog steeds af of je wel weet wat je er allemaal mee kan en hoe het werk gezien je antwoorden en ik blijf er ook bij dat je van die 2M en 70Cm af moet blijven als niet amateur.

Zeker niet gezien de situatie met de repeaters in het algemeen en speciaal Zaandam.

Neemt niet weg dat als dat ding nieuw is hij het gewoon moet doen dus er kunnen nu eigenlijk maar 3 dingen mis zijn.

1, het ding is gewoon niet goed.
2, de modificatie is misgegaan of gewoon niet goed uitgevoerd.
3, je begrijpt de werking van de set niet.

Iets anders kan haast niet, aan de repeater ligt het niet in elk geval.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re:

Berichtdoor Macgyver » 04 jan 2008, 22:45

hallo jcva,
ik ga dit even vragen aan de verkoper van dile, mischien weten hun dat want hun hebben hem voor mij ook geprogrameerd. ook van laag in de band tot hoog in de band en zo maar ik ga ze zaterdag of maandag even bellen

kijk ook even op deze link

http://www.dile.nl/index.html?d_03_008_ ... N87966.htm


daar heb ik hem gekocht en staat ook aangegeven van die 1750hertz toon maar ik snap er niks van daarom ga ik ook even bellen morgen naar dile online

mvg:Riccardo.
Macgyver
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 04 jan 2008, 23:11

Ja en op 2m moet je een shift hebben van 0.6 mhz (min) en op 70cm 1.6 mhz (plus) .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor jcva » 04 jan 2008, 23:27

of 7,6 min op 70, die zijn er ook, in het buitenland worden er ook nog andere gebruikt.

Dat van die 1750 en of ctcss weet ik en dat heb je niet eens bij alle repeaters nodig.
Heb al een aantal jaren een licentie

Ik heb even kort die manual doorgelezen en hij zou een auto functie moeten hebben voor die repeaters, daarbij kun je handmatig het nodige instellen en ook dat is simpel.

Je geeft nu aan \"ik snap er niks van\"
Daaruit blijkt naar mijn idee dat je wat gekocht hebt terwijl je geen idee hebt wat dat ding kan, en er staat zoveel info op internet.

Als we nu vragen wat je zoal precies gedaan hebt (stap voor stap) dat komt er eigenlijk geen info.
Versterkt mijn vermoeden alleen maar.

Geef dan gewoon eens aan wat je nu al geprobeerd hebt om het werkend te krijgen.

En mocht je nog een zwaardere voeding zoeken, ik heb hier 2x Maas (HPS elektronic) voedingen staan van 20-25A.
Ook nog een 10A spanker.

jcva
Laatst bijgewerkt door jcva op 05 jan 2008, 00:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re:

Berichtdoor Macgyver » 05 jan 2008, 00:14

hallo frank een shift van 0.6 staat er bij mij ook niet tussen alleen een shift van 0.00m 0.05m 0.10m 0.15m 0.20m 0.25m enz enz: mvg:Riccardo
Macgyver
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 05 jan 2008, 04:26

@ricoboy, dat laatste wat jij noemt is waarschijnlijk niet de shift maar het kanaalraster, dus met hoeveel kHz de frequenties uit elkaar liggen, op 2m wordt doorgaans een raster van 12,5 kHz gebruikt, op 70cm 50 kHz als ik me niet vergis (ik zit er bar weinig)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 05 jan 2008, 12:22

@ Jvca maar het kan nu zijn dat dit NIET meer werkt na de modificatie ,hier hebben meer toestellen van yeasu \"last\" van .o.a de ft 817 .
En ja in o.a Duitsland hebben ze een shift van 7.6mhz min op 70cm .

@Ricoboy je moet echt eens de gebruikers manual goed door lezen ,samen met een engels woorden boek .
Dit is niet om je aan te vallen, maar als je zelf dingen uitzoekt met wat meer moeite ,begrijp je het vaak beter en leer je de set goed kennen.
Laatst bijgewerkt door 19-AT-068 Frank op 05 jan 2008, 18:25, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor Macgyver » 05 jan 2008, 17:50

hallo. oke dat zal ik zekker doen :D mvg:Riccardo
Macgyver
 

Re:

Berichtdoor Macgyver » 06 jan 2008, 00:32

hallo iedereen ik was wat aan het rond kijken op internet hoe ik nou de 2meter band en de 70cm band repeater kan openen met pieptoontjes en toen kwam ik een website tegen met [*interessante informatie]

Ik heb contact gehad over hoe ik de repeater kan openen, het is me eigenlijk gelukt en het werkt ook.
Ik heb gelijk ook gevraagd van die pmr frequenties maar da kon daar niet goed mee om dat hij geen 6,25 stappen kan maken maar ach ja ik ben blij dat ik nu weer wat wijzer ben geworden en ik weet ook gelijk hoe ik frequenties op kan slaan in het geheugen 1,2,3,4 heb ik nu mijn frequenties in staan van de goede instellingen van de repeater en een huis frequentie waar ik altijd op zit verders heb ik nog gevraagd wat dat internet nou was op de yaesu en dat is alleen voor de repeaters via online of zo maar daar heb ik toch verder niets mee te doen maar verders iedereen bedankt voor de goede hulp :D

mvg:Riccardo

[Edit: *Op verzoek de persoonlijke gegevens van de informant verwijderd - Tincu]
Macgyver
 

Berichtdoor Tincu » 11 jan 2008, 02:24

Ik heb dit topic maar weer even open gezet vanwege nieuwe vragen over het gebruik van de Yaesu FT7800E

ricoboy schreef:hallo ik kom nog even met een vraag overde yaesu ft7800E

op de voorkant van de yaesu ft7800E zitten 1,2,3,4,5 met nummer,s nu weet ik dat je daar een ferquentie kan opslaan maar hij heeft ze nu opeens ergens anders neergezet als ik op v/m mw knopje druk dan zie ik daar al mijn opgeslagen ferquenties met naam van de ferquentie er bij is dit nog te veranderen zo dat ik dit makkenlijk over kan zetten op 1,2,3,4,5 ??? mvg:Riccardo.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re:

Berichtdoor Macgyver » 11 jan 2008, 12:24

hallo tincu oke bedankt ja ik had eigenlijk nog wel een vraagje op de yaesu ft7800E zitten op het voor front 5 getallen van 1,2,3,4,5 nu is mijn vraag hoe kan ik daar de faforiete ferquenties opslaan want ik denk dat ik het dan verkeerd heb gedaan ik had als je op dat knopje in de rij onder vm of zo iets dergenlijks daar staan mijn opgeslagen ferquenties met namen er bij kan ik dit verplaatsen naar de knoppen op de voor kant van de yaesu? alvast bedankt mvg:Riccardo.
Macgyver
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten