ferquentie van slot afhalen

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

ferquentie van slot afhalen

Berichtdoor Macgyver » 10 jan 2008, 23:04

hallo ik heb een vraagje als ik in mijn yaesu ft7800E de ferquentie van 417.9875 in voer gaat hij er wel heen maar als ik ga zenden zegt ie error is dit vrij te maken dat je hier wel op kan zenden is daar een mogenlijk heid voor mvg:Riccardo
Macgyver
 

Berichtdoor jcva » 10 jan 2008, 23:28

Dit is hij wat doet na modificatie volgens velen :137 /174 en 420 / 470 MHz.

Kostte mij 10 seconde om dat te vinden op internet. Dus een antwoord op jouw vraag nee dat kan hij niet.

Waarom zou je het willen ???

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re:

Berichtdoor Macgyver » 11 jan 2008, 00:31

hallo jcva nou omdat ik dat wel meer heb dan typ je een ferquentie in op de yaesu ft7800E en dan kun je er wel op komen maar je kan er niet op zenden en dat vind ik zo raar waarom ze dat dan blokeren er is echt niks mis met die ferquentie verders maar vind het ook zo raar dat ze dat soort dingen blokeren want zo als de luchtvaart band kan ik mij wel wat bij voorstellen dat ze dat gedaan hebben maar die ferquentie die ik eerder had gepost dat vind ik echt volkomen onzin dat ze dat gaan blokeren mvg:Riccardo ps:word volgens mij wel tijd voor een programeer kabel heb ik zo het idee :D
Macgyver
 

Re:

Berichtdoor beemer320i » 11 jan 2008, 01:01

jcva schreef:Kostte mij 10 seconde om dat te vinden op internet. Dus een antwoord op jouw vraag nee dat kan hij niet.

Waarom zou je het willen ???

jcva


Wat maakt dat uit waarom?
Hier moet toch niemand zich verantwoorden voor een vraag die hij stelt? :?

En nogmaals,als hier alle vragen moesten weggelaten worden wat je elders op het internet aan antwoorden vind,dan schiet er niet veel over..
En ja ik heb ook wel eens schuin gereageerd , maar dit wou ik effe kwijt !!
Albrecht AE-6890/ sirio turbo-5000
Avatar gebruiker
beemer320i
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 309
Geregistreerd: 10 jul 2007, 01:49

Berichtdoor Tincu » 11 jan 2008, 01:10

Kunnen dergelijke discussie's misschien in een ander (nieuw?) topic. Er wordt heel veel off topic getikt in diverse topic's, wat de moderators erg veel werk verschaft (en wij doen het er ook maar 'bij').

Graag weer ontopic!
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor jcva » 11 jan 2008, 20:41

De opmerking \"het kostte mij 10 seconden \" wil ik alleen maar mee aangeven dat het internet er vol mee staat .

Mij lijkt het dat je meer voldoening heb in je hobby als je zelf de moeite doet om uit te vinden hoe iets werkt, daar leer je van.
Dat houd naar mijn idee de hobby interessant.
Het is vaak namelijk niet zo moeilijk als je de moeite er maar voor wil doen.
Wil je ooit een machtiging halen dan zal je ook moeten leren en experimenteren.

Maar dat is mijn mening

Wat betreft de genoemde frequentie (dat hij daar op niet zend) die frequentie is voor zover ik kan zien in gebruik door Connexion en die betalen er ook voor, daar piraten lijkt mij dus niet verstandig.

Waarom hij het niet doet?? waarschijnlijk zijn dit de beperkingen van de set, het houd gewoon een keer op technisch gezien dan.
Komt waarschijnlijk door zijn ontwerp, hij heeft een bepaald frequentie bereik
Heeft alles te maken met de wereldwijde afspraken mbt de bandplannen.


Dat is dan per regio in te stellen, dat is dan blijkbaar in dit geval max van 137 tot 174 Mhz en van 420 tot 470.
In Amerika gaat de 2 M tot 148Mhz en de 70cm zit van de 440 tot 450, is dus anders dan hier.
Wil je verder dan moet er behoorlijk ingegrepen worden om dat te realiseren en dat zal de kwaliteit ook zeker niet ten goede komen.
Filters etc kunnen nu eenmaal maar een maximale bandbreedte aan (hoe smaller een filter hoe beter zijn werking)

Ik heb ook ergens gelezen dat als je deze set modificeert de ontvangstkwaliteit terugloopt, hij wordt \"doof\" en ook dat kan een reden zijn om het niet te doen.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: ferquentie van slot afhalen

Berichtdoor pd5ren » 07 apr 2009, 19:31

Jongens LET OP !!!! die Riccardo B (mcGyver) mag helemaal nergens op zenden !!!
laat hem eerst maar eens een Licentie halen !!!!

mvg
pd5ren
 

Re: ferquentie van slot afhalen

Berichtdoor Columbus » 07 apr 2009, 19:45

N'avond René,

Riccardo mag natuurlijk gewoon gebruik maken van de 27mc en de LPD-kanaaltjes. Overigens heb ik al maanden geen vraag/bijdrage meer van hem gezien op CBforum. En ja: ik weet ook wel dat die jongen af en toe op de amateurbanden zit te piraten, so what? Iedere goede amateur was ooit een piraat. Het siert hem dat hij ondanks zijn beperkingen toch een poging heeft gewaagd om zijn papiertje te halen.

Overigens: ik heb altijd geleerd dat het belangrijkste punt is dat je je als amateur moet kunnen beheersen: "Blijf steeds beleefd onder gelijk welke omstandigheid. Je uitgezonden signaal wordt door heel wat mensen en instanties beluisterd."
Dat geldt in mijn ogen ook voor het gebruik van een forum. Je opmerking over dat de betrokken persoon "een dom varken" is (zie je reactie in een ander draadje) vind ik dan ook amateuronwaardig. Wellicht dat je die nog even wil/kan aanpassen voordat een moderator het voor je zal doen.

73's
Columbus
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: ferquentie van slot afhalen

Berichtdoor jcva » 07 apr 2009, 20:11

Het probleem met die grapjas is is dat hij niet luistert, hoe vaak is er niet gezegd leestekens te gebruiken om het eea leesbaar te houden??
Hoe vaak zijn hem er dingen uitgelegd, en dan weer met dezelfde vragen komen, gewoon niet willen luisteren.
Dat hij op LPD, PMR en CB uitkomt met illegale spullen moet hij zelf weten maar dat hij gaat zitten kloten op repeaters gaat te ver, zeker als je weet dat de situatie toch al explosief was in Zaandam. Je vraagt dan om problemen maar ook dat wilde hij niet begrijpen.

En dat hij een poging gewaagd heeft???? Praatjes vullen geen gaatjes.
Dat iedere amateur ooit is begonnen als piraat?? Ja ik ook maar ik had het fatsoen om van de amateurbanden weg te blijven, Er zijn buiten die banden om genoeg mogelijkheden. Bovendien, de controle is wel minder maar een amateur mag niet eens een verbinding maken met een "piraat" ook niet als hij op een amateurband uitkomt.
Enzovoort.


jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: ferquentie van slot afhalen

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 07 apr 2009, 20:12

Gebruik op eigen risico wat betreft het zenden zonder licentie.
En ik ben het met columbus eens wat betreft :arrow: Overigens: ik heb altijd geleerd dat het belangrijkste punt is dat je je als amateur moet kunnen beheersen: "Blijf steeds beleefd onder gelijk welke omstandigheid. Je uitgezonden signaal wordt door heel wat mensen en instanties beluisterd."
Dat geldt in mijn ogen ook voor het gebruik van een forum. Je opmerking over dat de betrokken persoon "een dom varken" is (zie je reactie in een ander draadje) vind ik dan ook amateuronwaardig. Wellicht dat je die nog even wil/kan aanpassen voordat een moderator het voor je zal doen.


73
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: ferquentie van slot afhalen

Berichtdoor Thijs » 07 apr 2009, 22:22

Te laat en en gebruiker is gewaarschuwd.
Wat er in zaandam gebeurd kan me gestolen worden hier houden we het netjes tegen elkaar :!:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: ferquentie van slot afhalen

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 08 apr 2009, 06:57

Zo is dat :!:
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF


Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten