Nieuw!!! Icom IC-7100

Voor alle vragen over HF-Sets, 2 en 70 en andere zenders waar een licentie voor nodig is.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor Arnold (CQ27) » 27 jul 2013, 14:04

Hoewel niet echt een "CB bakkie" ben ik toch benieuwd of er al mensen zijn die dit hagelnieuwe setje hebben aangeschaft en gebruiken op 27MHz.
Ik ben reuze benieuwd naar met name de ervaringen op CB in SSB.
Op diverse amateur sites is men zeer positief :D over de eerste gebruikerservaringen.
Icom heeft met het touchscreen display, uitgebreide frequentiegebied en talloze nieuwe features wederom bewezen voorop te lopen in de nieuwe ontwikkelingen.
Ben je een trotse bezitter laat dan eens weten wat je ervaringen zijn.
Arnold (CQ27)
 

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor Peter-dx » 28 jul 2013, 11:56

Hey Arnold,

hier geen ICOM 7100 maar de 7700 werk echt super ..... werkt perfect ! Maar wat zoek je .....
als je zo'n radio aanschaft, wat mij opvalt is dat deze radio beter werkt op de amteurbanden waar die voor gemaakt is .....

Remco Rozenburg schreef:Ja d'r zat een stelletje een nieuw bakkie uit te proberen, nieuwe Danita ofzo :mrgreen:
afgelopen vrijdag de CQ-ronde mee gedaan .....
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor vincenttor » 28 jul 2013, 13:19

Peter-dx schreef:Hey Arnold,

hier geen ICOM 7100 maar de 7700 werk echt super ..... werkt perfect ! Maar wat zoek je .....
als je zo'n radio aanschaft, wat mij opvalt is dat deze radio beter werkt op de amteurbanden waar die voor gemaakt is .....

Remco Rozenburg schreef:Ja d'r zat een stelletje een nieuw bakkie uit te proberen, nieuwe Danita ofzo :mrgreen:
afgelopen vrijdag de CQ-ronde mee gedaan .....


in de zin van filters en dergelijken peter ?
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor Arnold (CQ27) » 28 jul 2013, 14:20

Peter-dx schreef:Hey Arnold,

hier geen ICOM 7100 maar de 7700 werk echt super ..... werkt perfect ! Maar wat zoek je .....
als je zo'n radio aanschaft, wat mij opvalt is dat deze radio beter werkt op de amteurbanden waar die voor gemaakt is .....

Remco Rozenburg schreef:Ja d'r zat een stelletje een nieuw bakkie uit te proberen, nieuwe Danita ofzo :mrgreen:
afgelopen vrijdag de CQ-ronde mee gedaan .....


Ha Peter,

Nee hoor ik zoek absoluut niets. Heb sowieso wat minder gelegenheid voor de radiohobby, maar ben als Icom fan alleen reuze benieuwd naar de ervaringen met deze nieuwe radio.
Toen de eerste afbeeldingen en gegevens op internet verschenen was iedereen sceptisch en werd de set door velen vanwege de vormgeving als een veredelde wekkerradio getypeerd.
Nu hij sinds een paar weken op de markt is hoor je bijna alleen maar lovende kritieken over de bediening en technische mogelijkheden en blijkt de verkoop een groot succes te zijn.
Toen ik een jaar of 3 geleden de hobby weer oppakte ben ik begonnen met een IC-7000 en vond dat al een openbaring t.o.v. de Kenwood TS-680S waar ik eind jaren '80 mee gestopt was.
Vandaar de interesse in deze nieuwe IC-7100 die eigenlijk in niets meer lijkt op de IC-7000.
Icom blijft toch altijd voorop lopen met nieuwe ontwikkelingen.

Ben overigens nog steeds heel blij met m'n oude 23 kilo wegende Icom.
Als ik tijd en geld zou hebben dan zou de IC-7700 samen met de YAESU FTdx 5000 en Elecraft K3 zeker op m'n lijstje staan.

Veel succes met je IC-7700!

http://www.youtube.com/watch?v=4QaGrbgyQUk
Arnold (CQ27)
 

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor Peter-dx » 28 jul 2013, 16:07

Hey Vincent/Arnold,

de filters zijn goed te noemen, geheel instelbaar en dat is erg fijn. Je kunt de standaard filters programmeren in het menu wat je fijn vind om te luisteren. Dan is de optie om vanaf de "buitenkant"de filters nog wat bij te draaien. Er zitten veel mogelijk heden op deze radio, regelbaar de ruis reductie, noiceblanker
eigenlijk is alles instelbaar en dat is mooi ...... te veel om op te noemen ...wat wel jammer is dat er op de radio een digitale meter op zit .... reageerd trouwens perfect, echter een analoge vind ik persoonlijk mooier.
Er zit een standaard aansluiting achter op om een analoge meter aan te sluiten...

De radio is hier pas in bezit en ben er zeer tevreden over ;-) alleen weet ik nog niet wat deze allemaal kan ....

Arnold de icom 781 met 23 kg ( zelfde gewicht van de Ic7700) staat hier ook nog, misschien voor een liefhebber ..
anders blijft hij mooi hier staan ....
Hier ook altijd kenwood gehad, nog een ts440 staan, maar ben overgestapt op Icom omdat ik het geluid veel voller
vind klinken. Je hoeft geen extra speaker aan de set te koppelen om er fatsoenlijk geluid er uit te krijgen.
(dit is bij de ic7700 geheel instelbaar met een equalizer)

Het is wel een radio in het top segment, waar je dit wel mag verwachten..... wat ik top vind is het bedieningsgemak .... en een goed gevoel !
Laatst bijgewerkt door Peter-dx op 28 jul 2013, 16:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor Peter-dx » 28 jul 2013, 16:12

De radio is afgelopen vrijdag door twee cq leden getest op alle banden tot diep in de nacht en heb niet gehoord wat hun bevindingen waren, ik lag ziek, misselijk te slapen in mijn c5 op de achterbank ...... :mrgreen:
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor vincenttor » 28 jul 2013, 19:41

teveel bier :P
Ik had ook stiekem al gekeken naar de 7700 maar de prijs is een kleine auto :P
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor Peter-dx » 28 jul 2013, 20:48

vincenttor schreef:teveel bier :P
Ik had ook stiekem al gekeken naar de 7700 maar de prijs is een kleine auto :P


Idd een kleine auto ..... :( maar dan heb je ook wat .....

Ik denk het ook dat het aan het bier lag .... :mrgreen:
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor vincenttor » 28 jul 2013, 21:02

haha, kan gebeuren, heb ik gelukkig nooit ;)
En idd , ik heb hem al een paar keer aan mogen raken ij een amateur in de buurt.
hij heeft hem verkocht en de nieuwe kenwood op zn tafeltje staan.
Hij vond deze toch beter als de Icom, terwijl die al jaren aan de icom zit.

die kost alleen nog eventjes ietsje meer
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor Peter-dx » 28 jul 2013, 21:10

De TS990 ook naar gekeken, echter dat werd mij te gek ....en dat kreeg ik thuis niet voor elkaar :mrgreen:

Toch een mooie apparaat, misschien een leuke jonge tweede handsje over enkele jaren ....

Voorlopig doe ik het met deze, en ben er zeer blij mee ......

Ben nu aan het sparen voor wat anders mooi's .... :)
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor 19-DT-170 » 28 jul 2013, 22:21

Ik wil niet flauw zijn, maar ik zou niet direct 8000 euro aan een mooi apparaat uitgeven.
Ik zou al mijn geld uitgeven aan de antennes en de coaxkabels..
Als ik nog wat geld over heb koop ik voor 25 euro een setje,
en ik zal je zeggen dat ik daar 100x meer mee hoor en kan werken dan met een mooie set alleen.. :-)
Gisteren was een bevriend amateur op bezoek.. Ik liet hem eens horen wat ik zoal op 2m kan horen..
Vanuit Zuid-Limburg liet ik hem een repeater in Gent (Belgische kust) horen..
Hij kon het haast niet geloven...
Maar jah.. Super antenne.. Goede coax.. En een zelf om geprogrammeerde Philips mobilofoon van 2 tientjes.. :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor vincenttor » 28 jul 2013, 22:37

Denk dat Peter zn kabel en antenne en mast wel goed voor elkaar heb, zeker voor in een woonwijk zijnde 27 meter hoog te kunnen gaan.

De amateur waar ik kom heeft ook een flinke bonk aluminium in de lucht hangen die die Kenwood heeft, maar kabelsoort zou ik niet weten.


Maar tot 30mhz maakt het toch weinig uit welke kabel je gebruikt als het maar geen rg58 is en de lengte bij velen is ook minimaal antenne naar radio.
ik zou er wel eens aan kunnen denken een andere kabel te gaan gebruiken aangezien er een kleine 70 meter tussen zit.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor Peter-dx » 28 jul 2013, 22:49

Tja, wat is goed voor elkaar, werk met alle landen die ik wil ....;-) Maar het kan altijd beter....
Ik heb het redelijk voor elkaar, en met mijn antenne park zit het wel goed. Ik gebruik hier alleen
de H1000 van Belden ( beetje stug) echter een prima kabel. Als ik sommige amateurs zie dan doe
ik daar zeker niet aan onder ...... en ja daar hoort ook een leuke radio bij....
Ik zeg niet dat het niet met een eenvoudige radio kan, daar werk ik ook nog wel eens mee ....
en dat is ook leuk .... :P

p.s voor de 2 mtr heb ik een 9 elements kruisbeam staan :D
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor vincenttor » 28 jul 2013, 22:57

maar lang niet zo leuk als die radio.
knopjes draaien en op t schermpje kijken.
Ik. Kan me er wel in vinden, ieder zijn ding van de hobby.
Waar ik overigens wel erg va. gecharmeerd ben is de noiseblanker van die nieuwe icom.

Daar kan je 25eu radiootje niet tegen op waarschijnlijk, en als je lSt va storing hebt komt dat goed van pas.
vanmiddag een nog even op mij radio getest met een fluit toon en dan druk je de anf toets is, weet de afkorting waar die voor staat even niet. Maar dat filtert die zo de pieptoon weg die anders een qso onverstaanbaar maakt met een iets zwakker signaal.


lig in bed schrijf via me telefoon, is wel te merken aan de ontbrekende letters denk ik haha
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Nieuw!!! Icom IC-7100

Berichtdoor Peter-dx » 28 jul 2013, 23:23

Bedoel je APF..dat is een audio piek filter ? En de regebare noiceblanker is erg leuk om mee te werken.

Je kunt de filters erg smal zetten en dat ene zwakke station eruit halen als je dat wilt.... dit is vooral
van belang op de amteurbanden waar ze erg dicht naast elkaar zitten... dan merk je het verschil ..

Op de Fm praat je over een andere bandbreedte en minder van belang .... Bij SSB zijn filters erg van belang

Tja dat schermje ...je kunt echt alles erop aflezen .... zeg het maar en het zit er niet op ..temp. van de eindtrap
opgenomen vermogen, ..... de scoop is ook mooi ...maar dat had de icom 781 al ;-)
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Volgende

Keer terug naar Transceivers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten