GRAAG VERWIJDEREN

Voor all je vragen waar een soldeerbout of schroevendraaier aan te pas komt.
Heb je leuke apparatuur zelf gebouwd, show ze hier!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

GRAAG VERWIJDEREN

Berichtdoor pa1mgw » 02 okt 2017, 09:20

GRAAG VERWIJDEREN

Aangezien hier niet normaal gesproken wordt ... hupsakee weg ermee !!

PA1MGW
Laatst bijgewerkt door pa1mgw op 06 okt 2017, 18:18, in totaal 3 keer bewerkt.
pa1mgw
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 okt 2017, 15:40

Re: Albrecht AE 5890 EU - MODEL 2 Mod's -

Berichtdoor jcva » 03 okt 2017, 18:32

Ach, weer iemand die zich uitgeeft als zendamateur met een officiële callsign maar dit niet is.


Best wel een beetje triest.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Albrecht AE 5890 EU - MODEL 2 Mod's -

Berichtdoor president- mckinley » 03 okt 2017, 19:56

AT meld roepletters zijn niet uitgegeven.
Zijn net gehaald dan?
president- mckinley
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 15 aug 2014, 23:52

Re: Albrecht AE 5890 EU - MODEL 2 Mod's -

Berichtdoor 19-DT-170 » 03 okt 2017, 21:09

Och, iedereen mag zich buiten de amateurbanden noemen zoals hij/zij wilt hè.
Er zit geen patent op. :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Albrecht AE 5890 EU - MODEL 2 Mod's -

Berichtdoor jcva » 04 okt 2017, 00:23

Deze discussie komt regelmatig terug.
Alleen denk ik dat je een paar denkfouten maakt.
Als 1e is de amateurdienst wettenlijk beschermd, ook volgens internationaal recht. Uitvoering hiervan is helaas wat minder.
Het uitgeven van roepletterreeksen, ook voor de professionele gebruikers (denk aan vliegverkeer, scheepvaart etc.) wordt internationaal gecoordineerd en vastgelegd.
De landen hebben ook de plicht zich daar aan te houden. En tegen misbruik op te treden.
De roeletters mogen in Nederland alleen uitgegeven worden door het Agentschap Telecom.
Het Agentschap Telecom valt onder het ministerie van Economische Zaken.
Je daarmee de kans dus loopt dat als je jezelf roepletters toe eigent dit dus gezien kan worden ale een economisch delict.
De boetes daarop niet mals zijn.


En los van bovenstaande je door geen mens serieus genomen wordt, je kan wel doen alsof je een zendamateur bent met zo'n callsign maar als je daarmee alleen berichten plaatst op het CB forum en uitkomt op 11M heb je iets echt niet begrepen.

In dit geval is de genoemde call niet geregistreerd bij het AT dus het is waarschijnlijk een illegale call. Het kan ook zijn dat deze net nieuw is en nog niet verwerkt is op de site van het AT maar dit komt niet vaak voor.
De poster van het oorspronkelijke bericht weet hoe het zit en ik nodig hem hierbij dan ook uit zich nader te verklaren.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Albrecht AE 5890 EU - MODEL 2 Mod's -

Berichtdoor 19-DT-170 » 04 okt 2017, 08:30

Het gebruiken van valse roepletters is inderdaad niet toegestaan. Op de daarvoor aangewezen frequenties.
Buiten die frequenties kan iedereen zich noemen zoals hij/zij wilt.
Op internet, op CB, op PMR. Ik kan zomaar roepletters aannemen van een vliegtuig. Of van een boot.
Of van een radioamateur. Als dat niet zo was, dan had ik ook al lang een boete gehad..
Want mijn CB-call, CB0EYS is een prefix in China.
Het zou best kunnen dat in China iemand de call CB0EYS heeft... Oei... Ben ik nu strafbaar?
Absoluut niet. Ik had mijn net zo goed PA3PIET kunnen noemen om maar wat te zeggen.

Radiozendamateurs hebben, hoe zeer het ook doet aan het zieltje, helemaal geen beschermde 'status' en beschermde roepletters.
Alleen titels als advocaat en ingenieur zijn beschermd.
Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Titelbescherming
Alleen de frequenties zijn wettelijk beschermd. Er is alleen geen of heel weinig handhaving waardoor de amateurbanden een vrijstaat zijn. :-P
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Albrecht AE 5890 EU - MODEL 2 Mod's -

Berichtdoor jcva » 04 okt 2017, 22:28

Cb0eys heeft niks met een Chinese prefix te maken. Cb is Chili. Chinese prefixen beginnen met een B.

En als wiki je referentie is waarop jij je uitspraken baseert dan heb je het niet begrepen. Verder ga ik er niet op in. Het is je eigen verantwoording.

Voorlopig laat de topicstarter niets van zich horen, doet hij dat wel dan zal blijken of het een zendamateur is of iemand die zich een niet gebruikte call toe eigent om amateur te lijken.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Albrecht AE 5890 EU - MODEL 2 Mod's -

Berichtdoor 19-DT-170 » 04 okt 2017, 23:12

Als je wikipedia niet als serieuze bron neemt, accepteer je dit dan wel?
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006251/2017-08-01#HoofdstukII
en http://wetten.overheid.nl/BWBR0018486/2016-09-01
Kan jij mij een document kan overhandigen waarin staat dat een zendamateur,
en de daarbij behorende roepletters beschermd zijn? Ik kan het nergens vinden.

Ik merk aan je reacties dat je je persoonlijk aangevallen voelt.
Dat merk ik aan je manier van reageren... Kort af... Ik heb het niet begrepen en ik moet het maar uitzoeken.
Dat heb ik gedaan. Zie de links hierboven.
Het is niet mijn bedoeling om op je tenen te trappen.
De bedoeling is om de feiten boven tafel te krijgen,
en niet vermeende 'statussen' die sommigen zich menen toe te bedelen zomaar voor waarheid aan te nemen.

Sorry voor het afwijken van het topic. Misschien kan het topic worden opgesplitst?
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: GRAAG VERWIJDEREN

Berichtdoor jcva » 08 okt 2017, 22:13

De door jouw aangehaalde documenten zeggen niks over het onderwerp, hoe graag je het ook wil.
Ik ga er verder niet op in en gezien de reactie van de poster is het ook niet nodig, of het nu mag of niet hij doet gebruikt een callsign die normaal gesproken alleen op de amateur banden gebruikt wordt maar deze callsign is niet geregistreerd.

Op mijn vraag om daar duidelijkheid over te scheppen, wellicht is het een net geregistreerde callsign komt dus geen antwoord.
De reactie die hij geeft bevestigd alleen al wat we dachten.

En ik voel me zeker niet persoonlijk aangevallen. Het is niet mijn verantwoording.
Ik vind het gewoon zielig dat men op deze manier zich een bepaalde status probeert aan te meten waarvan iedereen binnen 1 minuut kan zien dat het niet klopt.
Geen callsign hebben en alleen op de 27Mhz uitkomen is helemaal geen schande, er zijn 27Mhz-ers die serieuzer met hun hobby bezig zijn dan sommige radioamateurs.
En daar mag je dan gerust voor uitkomen.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: GRAAG VERWIJDEREN

Berichtdoor 19-DT-170 » 09 okt 2017, 08:06

jcva schreef:De door jouw aangehaalde documenten zeggen niks over het onderwerp, hoe graag je het ook wil.

Precies! Omdat je als zendamateur helemaal geen beschermde 'status' hebt zoals jij beweerd.
jcva schreef:Ik ga er verder niet op in en gezien........

Ik kan dat best voorstellen. Je kunt het tegendeel niet bewijzen dus kap je het onderwerp af.
jcva schreef:Ik vind het gewoon zielig dat men op deze manier zich een bepaalde status probeert....

Nogmaals, je hebt geen beschermde status.... Anders mocht ik ook geen call uit Chili gebruiken. :mrgreen:
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: GRAAG VERWIJDEREN

Berichtdoor Corvy » 09 okt 2017, 14:35

GRAAG VERWIJDEREN

Aangezien hier niet normaal gesproken wordt ... hupsakee weg ermee !!

PA1MGW


Heel begrijpelijk ...
Je bent nieuw op dit forum en deelt onmiddellijk informatie waarvan je denkt dat die voor anderen misschien interessant kan zijn.
Zoiets zou men moeten toejuichen. En dan wordt er ge**** over je gebruikersnaam ...
Het mag dan wel een forum over radio zijn, tussen een amateur-call en gebruikersnaam op dit forum is geen enkel verband.

Ik zou zeggen welkom en laat je niet ontmoedigen want naast alle off-topic-berichten verschijnt er af en toe wel iets waar je wat aan hebt.
Avatar gebruiker
Corvy
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 05 jul 2009, 11:11
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: GRAAG VERWIJDEREN

Berichtdoor 19-DT-170 » 09 okt 2017, 15:11

Corvy schreef:Heel begrijpelijk ...
Je bent nieuw op dit forum en deelt onmiddellijk informatie waarvan je denkt dat die voor anderen misschien interessant kan zijn.
Zoiets zou men moeten toejuichen. En dan wordt er ge**** over je gebruikersnaam ...
Het mag dan wel een forum over radio zijn, tussen een amateur-call en gebruikersnaam op dit forum is geen enkel verband.
Ik zou zeggen welkom en laat je niet ontmoedigen want naast alle off-topic-berichten verschijnt er af en toe wel iets waar je wat aan hebt.

Helemaal mee eens.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: GRAAG VERWIJDEREN

Berichtdoor Wimpie » 09 okt 2017, 18:40

Die door de ITU erkende callsign is ontzettend handig en geeft je behoorlijk wat privileges. Ik was er in Spanje (vliegveld) maar wat blij mee. Ik had wat spulletjes bij mij en die trokken (terecht?) de interesse van enkele wetsdienaren. Het tonen van de PDF van AT samen met wat Spaans en een ES bandplan werkte toch behoorlijk stressverlagend bij mij.

@Corvy:
Het gebruik van een ITU erkende amateur callsign die je niet hebt, is op dit forum niet handig. Dit is inmiddels een forum voor radiozendamateurs in de breedste zin van het woord (dus zowel met als zonder registratie). Het merendeel van de forumleden denkt bij het lezen van PA1MGW aan een ITU amateur callsign.

@PA1MGW:
In het algemeen kun je negatieve reacties verwachten als je met iets te koop loopt wat je niet hebt. Mocht je het wel hebben, dan horen we dat nog wel denk ik.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: GRAAG VERWIJDEREN

Berichtdoor coszmo » 09 okt 2017, 22:13

Waarom word hier niet normaal gesproken en waarom moet het worden verwijderd ?
Als je daar eerst eens een antwoordt op geeft dan kunnen we verder
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'


Groeten Anton
Avatar gebruiker
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 378
Geregistreerd: 11 maart 2010, 14:16
Woonplaats: JO33RD - Noord-Duitsland

Re: GRAAG VERWIJDEREN

Berichtdoor cb1gwn » 11 okt 2017, 15:26

Er word heel normaal gesproken vind ik.
Als je een zendamateur call aanneemt kun je kritiek verwachten.
Net als iemand die zich ook ineens Coszmo, 19dt170 of cb1gwn gaat noemen.

Volgens mij heeft het AT zich in het verleden wel druk gemaakt over zendamateurs/nepamateurs die hun call elders gebruikten.
dat vond men niet fijn. Hoe dat destijds afgelopen is weet ik niet.
Je trekt in ieder geval de aandacht met een false zendamateur call.

Maar de topic starter heeft kennelijk lange tenen en is er al weer vandoor. Jammer.
Nu maar hopen dat die terug komt met een andere naam. :D

Zendamateur en nepamateur calls horen sowieso niet op dit CB forum als naam gebruikt te worden, maar dat vind ik en hoeft dus niet zo te zijn.
Zendamateurs zijn wel heel welkom natuurlijk !
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Volgende

Keer terug naar Techniek & Zelfbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten