Besturings programmatje schrijven iemand ?

Voor all je vragen waar een soldeerbout of schroevendraaier aan te pas komt.
Heb je leuke apparatuur zelf gebouwd, show ze hier!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Besturings programmatje schrijven iemand ?

Berichtdoor vincenttor » 23 sep 2010, 21:12

Ja mensen zullen me vast weer voor gek verklaren maar goed dit vind ik nou een maal leuk om te maken en mijn kennis in software schrijven is minimaal tot 0%

het idee wat ik ga maken,

je hebt bouwpakketjes van velleman , deze zijn erg grappig en kan je zo gekke dingen mee doen als je maar kunt bedenken.
deze sluit je op de usb van je computer aan en dan kan je analoog signaal zoals potmetertje aansluiten en dan in waardes op de computer weergeven
wat je ook kan doen is dus via relais dingen schakelen en dat is wat ik wil doen
ik wil dus mijn rotorbesturing open maken en de links/rechts/rem knop ook schakelen via de computer dus bestuurbaar maken.
nu krijg je een signaal terug van de potmeter deze wil ik omzetten in een waarde zodat ik zie op de computer hoeveel graden ik gericht sta op dat moment,
dan het volgende wat eigenlijk ook geen probleem moet zijn ik heb een printje gekocht voor weinig met 2 schakelrelais op 433mhz en een zender om deze aan te sturen,
hiermee ga ik de lier aansturen om de mast omhoog en omlaag te laten draaien.
de zender maak ik open en de knop omhoog/omlaag doe ik ook via een relais schakelen

wat ik dus eigenlijk zoek is iemand die een programma kan schijven in c++ of een andere taal waar deze printplaat mee kan werken dat je dus een mooi schermpje te zien krijgt met knoppen van omhoog omlaag en mast draaien zoiets als hieronder
het originele programma dat erbij zit ziet er niet zo rooskleurig uit en geeft de waarde van de pot meter niet weer dan

Afbeelding


het idee erachter is dan dat ik via het internet vanuit de auto of laptop waar dan ook de antenne omhoog kan doen rond draaien en mn radio besturen

ik zet een relais ertussen dat de voeding aanschakelt dus de radio aan + de mixer
en omdat ik een externe mic gebruik en de geluidsuitgang van mijn computer in de mixer steek die weer in de radio gaat
het geluid vanuit de radio doe ik op de line in van de computer

deze instellingen zet ik in skype en dan bel ik mijn computer op zodat ik een geluidsverbinding heb
dan open in ham radio deluxe en vanuit daar kan ik de radio besturen zoals vermogen / freq / TX etc etc

Afbeelding

haha , tja dit vind ik gewoon prachtig om te doen

dus iemand die me ooit zou kunnen helpen iets in elkaar te flansen zoals de afbeelding hierboven
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Besturings programmatje schrijven iemand ?

Berichtdoor Remco Rozenburg » 24 sep 2010, 10:54

Begrijp ik je goed als je het nu al via de PC kan besturen? Zit er bij dit softwarepakket geen "API" in de vorm van een DLL o.i.d.? Dan is het relatief eenvoudig om hier iets tegenaan te programmeren...erg interessant :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Besturings programmatje schrijven iemand ?

Berichtdoor vincenttor » 24 sep 2010, 18:39

ja er zit zeer zeker een dll file bij
alleen ik heb er geen kaas van gegeten,
enige wat ik vroeger deed was botjes beetje modden ftpds etc
dat is natuurlijk gesneden koek vergeleken bij dit
hoop dat ik de printjes morgen nog binnen krijg kan ik deze in elkaar solderen en aan het testen slaan :P
heb het ook voor in de auto aangezien ik daar een computer in heb zitten :)
zit ook digitale en analoge ingangen in dus dan ga ik de stuurwiel bediening werkend maken en de ramen/deuren/tank klepje/achterklep/auto starten aansturen

gewoon weer lekker knutselen :)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Besturings programmatje schrijven iemand ?

Berichtdoor Thijs » 08 feb 2015, 15:51

You stole it yourself Vincent! :lol:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Besturings programmatje schrijven iemand ?

Berichtdoor vincenttor » 09 feb 2015, 00:01

Hahah mooi ja, ik keek een keer in me statistics site en zag allemaal verkeer wat via een andere site binnen kwam.
Plaatjes van mijn site gestolen.
Dus ik dacht daar zal ik eens snel wat aan doen en goed ook haha, eerst een ander speciaal plaatje erop gezet maar dacht ach beter van niet haha straks zien kinderen het :P
Toen maar zo, lekker contrast toch :)
moet alleen dan ff de site in de htcces steken nog want op google is t wel netjes te zien en andere zoekmachines
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Besturings programmatje schrijven iemand ?

Berichtdoor Ernst » 14 feb 2015, 21:22

http://www.teleco-it.be/on5dtl/telecommunicatie.php
:wink:

/edit
ik zie nu pas dat de link over een analoog apparaat digitaal aan te sturen is en dat dit niet iets is wat je zoekt
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Besturings programmatje schrijven iemand ?

Berichtdoor vincenttor » 15 feb 2015, 23:34

Bedankt Ernst,
alleen dit is al een vrij oud bericht.
Ondertussen (denk al 4 jaar) werkt alles redelijk "vlekkeloos" op afstand door middel van een bestaand systeem en wat geknutsel ;)
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Besturings programmatje schrijven iemand ?

Berichtdoor Ernst » 25 feb 2015, 20:49

Ja idd

Het kwam door de bump (Geplaatst: 08 feb 2015 23:01 )
Dus las het onderwerp alleen even vluchtig en ging er van uit dat het actueel was ;)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten


Keer terug naar Techniek & Zelfbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten