Onopvallende mobiele antenne

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Onopvallende mobiele antenne

Berichtdoor Willem121968 » 19 sep 2015, 09:42

Goedemorgen,

Waarschijnlijk rollen jullie van je stoel van het lachen maar toch een poging :D

Voor vakanties naar Polen en omstreken een President Lincoln 2 v3 export aangeschaft in combinatie met een Wilson 1000 magneet. Dit zou een prima combinatie zijn en ik ga er ook vanuit dat dit prima zal werken.

Het lijkt mij echter ook wel grappig dagelijks onderweg gebruik van de President te maken. Aangezien ik in een lease auto rij en ik niet bij iedere klant en op de zaak wil gaan uitleggen wat die enorme extra antenne op mijn dak doet, zoek ik hier een andere, liefst onzichtbare oplossing voor.

Nu begrijp ik dat ik in de auto in een kooi van Faraday zit en dus buiten de auto moet. Ik had de hoop om een metalen plaat via een stukje plat vanonder de achterbank te laten steken en hier een Little Wil magneet op te zetten zodat de antennen op de cardan tunnel staat tussen de voorstoelen en de achterbank.

Wat gebeurt er als ik dit zo zou uitvoeren? Zou ik dan misschien nog wel enig bereik hebben op de rijksweg of is dit gewoon nul?

Heeft iemand nog een briljante oplossing/tip?

Graag uw reactie!
Willem121968
 

Re: Onopvallende mobiele antenne

Berichtdoor Zap666 » 19 sep 2015, 10:46

Zou ik niet doen, zonde van de moeite.
De al door jou besproken kooi van Faraday blijft gewoon het signaal tegenhouden, je stelt jezelf onnodig bloot aan RF straling en je gaat je antenne nooit 1:1 krijgen.
Ik zou gewoon voor een kleine, onopvallende antenne gaan, bijvoorbeeld de President Virginia, die beter presteert dan zijn profiel doet vermoeden.
Linkjes: http://www.dile.nl/antennes-mobiel-president-virginia-p-986.html en https://www.youtube.com/watch?v=wmK9-kQbE_0
De Wilson kan je dan gebruiken als je niet bij een klant langs hoeft.
Groetjes JW
Zap666
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 14 nov 2008, 19:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Onopvallende mobiele antenne

Berichtdoor 19-DT-170 » 19 sep 2015, 11:03

Inderdaad, antenne in de auto heeft weinig nut. Hij zal toch naar buiten moeten.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Onopvallende mobiele antenne

Berichtdoor haab » 19 sep 2015, 11:39

Het is maar wat je overhebt voor de hobby. De wilson 1000 is een erg goede antenne en eigenlijk wil je voor elk compromis bedanken.

Ik doe maar eens een gek voorstel: Stop een straat eerder en pleur de antenne steeds in de auto. Kwestie van een minuutje.
Je kunt de spoel en antenne van de wilson 1000 van de magneetvoet draaien. De antenneaansluiting kun je vervolgens beschermen met het bijgeleverde dopje. Er blijft alleen een 2 cm hoog zwart vlakje en de kabel achter.

Is dit nog teveel: omcirkel de voet met een watervaste stift (zodat je weet waar hij hoort) en pleur het geheel steeds in je auto.

Groetjes, John.

Ps: als een klant die zwarte magneetschijf nog opvalt: prijs hem voor zijn scherp opmerkingsvermogen en mompel dat het een antenne is. Het onderwerp zal snel wisselen ;)
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: Onopvallende mobiele antenne

Berichtdoor Willem121968 » 19 sep 2015, 17:06

Zap666 schreef:Zou ik niet doen, zonde van de moeite.
De al door jou besproken kooi van Faraday blijft gewoon het signaal tegenhouden, je stelt jezelf onnodig bloot aan RF straling en je gaat je antenne nooit 1:1 krijgen.
Ik zou gewoon voor een kleine, onopvallende antenne gaan, bijvoorbeeld de President Virginia, die beter presteert dan zijn profiel doet vermoeden.
Linkjes: http://www.dile.nl/antennes-mobiel-president-virginia-p-986.html en https://www.youtube.com/watch?v=wmK9-kQbE_0
De Wilson kan je dan gebruiken als je niet bij een klant langs hoeft.



Dank je voor je reactie! Op zich een mooie antenne maar ik heb al een haaienvinnetje op mijn dak staan voor de navi en radio. Ik rij ook in een sedan dus de kabel moet via een portier lopen, voor de vakantie kan dit maar 365 dagen per jaar is geen optie. Maar nogmaals dank voor de suggestie!
Willem121968
 

Re: Onopvallende mobiele antenne

Berichtdoor Willem121968 » 19 sep 2015, 17:11

haab schreef:Het is maar wat je overhebt voor de hobby. De wilson 1000 is een erg goede antenne en eigenlijk wil je voor elk compromis bedanken.

Ik doe maar eens een gek voorstel: Stop een straat eerder en pleur de antenne steeds in de auto. Kwestie van een minuutje.
Je kunt de spoel en antenne van de wilson 1000 van de magneetvoet draaien. De antenneaansluiting kun je vervolgens beschermen met het bijgeleverde dopje. Er blijft alleen een 2 cm hoog zwart vlakje en de kabel achter.

Is dit nog teveel: omcirkel de voet met een watervaste stift (zodat je weet waar hij hoort) en pleur het geheel steeds in je auto.

Groetjes, John.

Ps: als een klant die zwarte magneetschijf nog opvalt: prijs hem voor zijn scherp opmerkingsvermogen en mompel dat het een antenne is. Het onderwerp zal snel wisselen ;)


Hi, dank voor je reactie! Hou het er maar op dat ik in mijn werk veel mensen tegen kom onderweg en het "not done" is om gezien te worden met een magneet en een kabel over mn dak lopend.

Realiseer mij nu dat wat ik wil gewoon niet kan. Zal dus beperkt zijn tot prive trips in het voormalig oostblok en misschien thuis maar een antenne plaatsen :x

Nogmaals, hartelijk dank voor het meedenken!
Willem121968
 

Re: Onopvallende mobiele antenne

Berichtdoor Thijs » 19 sep 2015, 17:54

Afbeelding
Helemaal achter op je dak en meteen de kabel door de koffer naar binnen? Valt nauwelijks op en ziet er niet erg 27mc uit.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Onopvallende mobiele antenne

Berichtdoor Zap666 » 19 sep 2015, 18:57

Tja, ik ken het auto-van-de-zaak-antenneprobleem.

Wat ook nog een optie is: een Trunk Mount zoals deze, http://www.diamondantenna.net/k600m.html http://www.diamondantenna.net/k600photos.html .
Voor een sedan veruit de mooiste oplossing, geen lakbeschadiging, geen losse kabels te zien en keuze uit passende antennes van 45 tot 220 cm.
Een ander voordeel is dat je je antenne maar één keer hoeft af te stellen omdat hij na verwijdering altijd op dezelfde plek terug komt te staan, dit in tegenstelling tot een magneetvoet antenne.
Groetjes JW
Zap666
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 14 nov 2008, 19:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Onopvallende mobiele antenne

Berichtdoor 19-DT-170 » 19 sep 2015, 19:34

Ik heb het probleem ook. Ik heb nooit toestemming gevraagd aan mijn werkgever, gewoon alles via de sigarettenaansteker aangesloten en een magneetvoet op het dak.
Als ik toestemming vraag en ik kreeg een nee, dan heb ik pech...
Nu gebruik ik het gewoon en zolang niemand er iets van zegt.... ;-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 169 gasten