Telescoop antenne voor Albrecht AE-2990 AFS

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Telescoop antenne voor Albrecht AE-2990 AFS

Berichtdoor Snorkop » 11 sep 2018, 21:15

Beste mede forummers,

Iemand enig idee waar Robber57 gebleven is?
Aangezien bij al zijn berichten een punt (.) staat.

Met vriendelijke groet,
Snorkop
Snorkop
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 20 sep 2017, 20:33

Re: Telescoop antenne voor Albrecht AE-2990 AFS

Berichtdoor 19DT2120 » 12 sep 2018, 09:09

Fijn . :cry: :evil: :cry:
Weer zo een die een forum naar de klote helpt door alles wat hij gepost heeft te verwijderen!
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Telescoop antenne voor Albrecht AE-2990 AFS

Berichtdoor marcovp » 12 sep 2018, 10:41

Aankomende zondag heb ik met een aantal vrienden een soort van 27MC testdag waar we verschillende zenders en dan met name het bereik tussen auto's onderling willen testen. Ik weet ongeveer wel wat de resultaten zullen zijn maar zij willen het graag zelf ervaren. Ik zal dan ook de porto meenemen en nog wat gerichter testen met de telescoopantenne. Vooralsnog is het voornamelijk heel veel niets op de 40 kanalen namelijk. Zondag weet ik in ieder geval dat er mensen aan het praten zijn en op welk kanaal. Test wat makkelijker.
marcovp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 264
Geregistreerd: 31 jan 2008, 21:32
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Telescoop antenne voor Albrecht AE-2990 AFS

Berichtdoor Charles » 12 sep 2018, 10:43

19DT2120 schreef:Fijn . :cry: :evil: :cry:
Weer zo een die een forum naar de klote helpt door alles wat hij gepost heeft te verwijderen!
Dat is best simpel te voorkomen.
De forumsoftware heeft de mogelijkheid om een tijdslimiet in te stellen voor het bewerken van je berichten. Na het verstrijken van die tijdslimiet kan alleen de beheerder/moderator postings nog aanpassen.
Charles
 

Re: Telescoop antenne voor Albrecht AE-2990 AFS

Berichtdoor cb1gwn » 13 sep 2018, 12:44

Charles schreef:
19DT2120 schreef:Fijn . :cry: :evil: :cry:
Weer zo een die een forum naar de klote helpt door alles wat hij gepost heeft te verwijderen!
Dat is best simpel te voorkomen.
De forumsoftware heeft de mogelijkheid om een tijdslimiet in te stellen voor het bewerken van je berichten. Na het verstrijken van die tijdslimiet kan alleen de beheerder/moderator postings nog aanpassen.



Wat heeft het voor zin om alle berichten weg te halen ?
Het heeft niets met privacy te maken want het account staat er nog tussen. Als het al mogelijk is om zijn ip na te trekken kan dat nog steeds.

Er stond vooral technische info in en niemand is beledigd door iets dus dat is het ook niet...

Dus waarom doet iemand zoveel moeite om al zijn berichten te bewerken?

logica ontgaat mij volkomen.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Telescoop antenne voor Albrecht AE-2990 AFS

Berichtdoor Thijs » 13 sep 2018, 17:00

221 berichten een geduldig man :shock:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Telescoop antenne voor Albrecht AE-2990 AFS

Berichtdoor marcovp » 17 sep 2018, 08:22

In ieder geval hebben wij gisteren het een en ander lopen prutsen met 27mc. Met oud en nieuw zijn we met een groep een aantal dagen kamperen in de Ardennen. Dat weekend gaat de CB ook een rol spelen dus wilden we het een en ander uitproberen. We waren in de bossen rondom Ermelo. Niet de meest gunstige omstandigheden, maar aangezien we in de Ardennen ook veel bomen om ons heen zullen hebben was het wel een goed uitgangspunt. Ik heb met de telescoopantenne op de porto over 2 kilometer hemelsbreed contact kunnen houden met een rijdende auto. Deze auto had een 90cm firestick achtige antenne op het dak. Zender is een 4 watt Albrecht. Niet de meest geweldige setup voor lange afstanden maar de 2 kilometer viel me niet tegen. Op 3 kilometer kon ik het tegenstation nog wel horen maar hij niet niet meer.

Afgezien van de lengte is de telescoopantenne dus wel een leuke aanvulling. Alleen voor gebruik in stilstand want het is nogal een lange spriet om mee rond te gaan lopen.
marcovp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 264
Geregistreerd: 31 jan 2008, 21:32
Woonplaats: Spijkenisse

Vorige

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten