Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark
Snof schreef:Een Venom Halve golf GPA is al krom als je er naar kijkt, is wel simpel te verstevigen en kost maar 39.95
Boutje wat de straler met de spoel-print verbind heb ik door geboord en getapt en een langere bout erdoor met een moer erop, met windt had hij soms slecht contact.....veel vermogen kan hij helaas niet aan.
19DT2120 schreef:Sirio GPV 1/2 ,Sirio GPS 27 1/2 Static,Lemm Ringolemm 1/2golf en Midland Energy 1-2 T241.02 zijn zo beetje de de standaard 1/2 golf aluminium antennes die verkrijgbaar zijn in NL
Wat is het verhaal achter de Sirio Gain-Master HW? Hij is 2x zo duur als de Sirio GPV 1/2 (GPS ECO), is dan de prestatie ook 2x zo goed? Of de duurzaamheid? Of de levensduur? Wat is zoveel beter aan deze antenne dat ie 2x meer moet opbrengen dan een aluminium 1/2 wave antenne ?
13WO03 schreef:Nu dan een iets uit de praktijk. Ik heb een baken op 10 meter lopen (PI7BXM) met een Sirio GPS , die met dat bolletje bovenaan. (1/2 golflengte) De antenne staat niet hoog en staat zelfs deels tussen bebouwing. Toch is het baken met 1,5 Watt (cw) overal in Europa gehoord. Dus antenne werkt en is niet te duur. Geef geen extra geld uit omdat ze er een mooie kreet aan toevoegen, kijk liever naar de constructie.
En dan is het net wat in de portmonnee past, dat is voor een ieder weer anders. Maar investeer liever in de antenne dan in de zendontvanger.
19-DT-170 schreef:13WO03 schreef:...Ik zie trouwens dat je ook met lasers bezig bent......Ik lees ook dat jullie van laser overgeschakeld waren naar infrarood...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten