3 banden HF beam

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

3 banden HF beam

Berichtdoor jcva » 21 nov 2021, 19:26

Onlangs heb ik een oude 3 banden HF beam binnen gekregen.
Het zou om een Hy-gain TH3 moeten gaan en het lijkt er ook wel op maar er lijkt wat niet te kloppen qua maatvoering.
De bevestiging van de elementen aan de boom is in ieder geval anders, Wat op zich nog niet uit hoeft te maken als de maatvoering verder goed is.
Deze beugels zouden wel eens home made kunnen zijn. de mastbevestiging is dat in ieder geval.
Zijn er buiten Hy-gain meer fabrikanten die 2 traps gebruiken per element?
Of hebben we hier te maken met een opgelapte antenne? Misschien na stormschade oid. Degene waar hij vandaan komt kon mij niks mee vertellen, ding heeft jaren in een hoek gelegen.

Ga dit bericht ook plaatsen op zendamateur maar omdat er hier ook amateurs rondzwerver ook maar hier geplaatst.


Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: 3 banden HF beam

Berichtdoor vuurbaak » 18 dec 2021, 21:41

2 traps per element is het misschien een ham beam voor 10-15-20 meter?

Mooi sschien kan je hem met een tuner wel naar de 11 meter tunen of de lengte van de elementen wijzigen
Avatar gebruiker
vuurbaak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 25 jul 2020, 08:49

Re: 3 banden HF beam

Berichtdoor jcva » 18 dec 2021, 21:53

@ vuurbaak. Ja het is een beam voor 10 15 en 20M. Degene die merk en type kennen weten dat ook. Als het merk en type kloppen van deze beam.
Mij is dat ook bekend en met een tuner zul je hem ook wel op 11M kunnen gebruiken.

Maar dat was de vraag niet.
T.o.v de opgave en de bijgeleverde documentatie zie ik een aantal opmerkelijke verschillen.
Dat kan betekenen dat het een andere beam is als opgegeven (waar het niet op lijkt) of dat deze beam ooit eens aangepast is, misschien als gevolg van schade.

Ik heb alles schoon en bij gelegenheid moet ik hem eens in elkaar zetten en testen.
Dan weet ik meer. Zelf gebruiken ga ik hem waarschijnlijk niet, hooguit met een velddag of jota maar voor thuis heb ik nog een nieuwe FB33 van Fritzel liggen.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 36 gasten