Wilson 1000 ervaringen??

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Wilson 1000 ervaringen??

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 09:36

Ik wil een Wilson 1000 kopen voor op mijn auto(tje). dakmontage dus. De antenne is dacht ik 1,40 lang ofzo en de auto zelf is ongeveer 1,90 hoog.... Dus daarom mijn vraag.....


Wat zijn de ervaringen met de Wilson 1000... Wie kan mij vertellen of het een goede antenne is, hoe het ontvangst is in een tunnel of slecht weer etc... Wie helpt mij over de spreekwoordelijke drempel om er 1 tje te kopen van 80 euro.
tuinhuis
 

Re: Wilson 1000 ervaringen??

Berichtdoor erik_ark » 20 jun 2007, 12:17

tuinhuis schreef:Ik wil een Wilson 1000 kopen voor op mijn auto(tje). dakmontage dus. De antenne is dacht ik 1,40 lang ofzo en de auto zelf is ongeveer 1,90 hoog.... Dus daarom mijn vraag.....


Wat zijn de ervaringen met de Wilson 1000... Wie kan mij vertellen of het een goede antenne is, hoe het ontvangst is in een tunnel of slecht weer etc... Wie helpt mij over de spreekwoordelijke drempel om er 1 tje te kopen van 80 euro.


Zie hier: viewtopic.php?t=371 en viewtopic.php?t=22

PS de Wilson 1000 is ongeveer 180 cm lang :wink:
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 12:50

Heeft op zich al een hoop informatie gegeven. Maar nog niet echt de ervaringen....

Ik ga hem ook gebruiken voor het vossenjagen. Dus op zich is hij wat sterker dan een andere antenne dus moet ik dan een verzwakker er tussen zetten. Zijn er nog meer puntjes???
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor Thijs » 20 jun 2007, 13:20

tuinhuis schreef:Ik ga hem ook gebruiken voor het vossenjagen. Dus op zich is hij wat sterker dan een andere antenne dus moet ik dan een verzwakker er tussen zetten. Zijn er nog meer puntjes???


Dat zou ik in iedergeval niet doen met z'n grote antenne op je dak is het geen peilen. Als de vos op grote afstand staat kun je er wel op starten. Maar als je dichterbij komt zie je geen verschillen meer.

Als je niet te veel wil uit geven neem dan een goedkopere groete antenne (turbo bijvoorbeeld) en een kleintje voor het peilen.

Thijs
Verders was ik zeer tevreden met m'n wilson 1000 met als nadeel dat ik nooit de SWR echt mooi heb gekregen. Deawoolanos heeft dat probleem ook (maar dat zijn beide magneetvoet wilsons)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 13:21

Het scheeld dat ik 2 antennes heb en als ik dicht bij de vos ben dan draai ik de antenne er wel ff uit :P

En misschien ga ik zelf wel meer \"vos\" staan :twisted:
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor Equinox » 20 jun 2007, 14:27

Idd.. Voor vossen 2 antenne's meenemen..
Begin zelf met de Performer op de koffer, bij S7-8 ga ik over op een klein DV antennetje..
Debemus autem nos firmiores inbecillitates infirmorum sustinere et non nobis placere

-Midland Alan 48+ Excel
-Sirio Turbo 800 (meestal)
-Sirio Performer 5000 (soms)
Avatar gebruiker
Equinox
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 17 apr 2007, 16:47
Woonplaats: Delft

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 19:09

Ik had de antenne voorop de bus.. En laast deed ik een keer mee met de feestvos (zondag avond... 20.00 uur de piep erin) en ik was als eerste binnen. Dat toont dus eigenlijk aan dat het niet nodig is om de antenne helemaal achterop je auto te gooien.

Ik rijd in een hyundai H200 bedrijfs busje zonder stickers of reclame. En daar staat hij in het midden voorop de cabine. Dit wil ik ook zo doen met de Wilson...

Verders zal ik ook tijdens Campzone met de Wilson vos gaan staan.

Heeft iemand wel eens vos gestaan met de Wilson????
tuinhuis
 

Berichtdoor Thijs » 20 jun 2007, 19:11

Gebeurt genoeg.
Wij stonden de eerste keer in iedergeval op de wilson te toeteren
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 20 jun 2007, 19:46

Afstanden overbruggen is zeker met de Wilson geen probleem, rijdend horen ze mij zelfs nog bij hemelsbreed afstanden van ca. 40Km. Uiteraard hangt er dan wel de KL500 achter.

Vos staan is ook geen probleem, menig zondagmiddag zitten testen met Dennie (D&W vos).

hmmm, ik heb dan wel de Wilson 5000; grotere spoel en andere kabel
Bimmer
 

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 20:04

Ja, dat heb je af en toe :P
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor 19DT2120 » 20 jun 2007, 20:42

tuinhuis schreef:Verders zal ik ook tijdens Campzone met de Wilson vos gaan staan.

Ik las campzone en dacht he dat is bij mij in de buurt.
Maar ik heb ff de gegevens bekeken en zag dat het op een nieuwe lokatie is :(
sorry dat word dus geen qso's maken met jou.
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Berichtdoor tuinhuis » 20 jun 2007, 20:44

Ik doe niet aan DX ing :P Vind het maar stom met al die *** italianen. Geef mij maar gewoon vosjes en de gebruikelijke banter ;)
tuinhuis
 

Berichtdoor Johanh2o » 20 jun 2007, 23:13

ik heb nog een paar keer gevost met de wilson little will ging wel aardig alleen de laatste kilometer zonder antenne moeten doen anders vang je het signaal in de rondte
Johanh2o
 

Wilson 1000 ervaringen??

Berichtdoor RamsesIV » 22 jun 2007, 14:25

Voor vossenjacht gebruik ik als vossenjager enkel een kleine antenne; DV27 of Mini Snake.
Een aantal onder ons hebben nog een aantal extra antennes voor de DFU (Direction Finder Unit).
Maar ik gebruik de grote antenne enkel als ik vos sta (turbo of megawatts of eens iets erg klein/erg groot om verwarring te veroorzaken.)
:arrow: Wij doen het op een ietwat andere manier... 8)

De Wilson 1000's scoren erg goed in betrouwbaarheid en prestaties ze worden veel gebruikt. Maar ik zweer tóch bij het goedkopere merk sirio...
RamsesIV
 

Berichtdoor groene seat » 21 aug 2007, 22:00

ben zeer tevreden met de wilson 1000
vossen gaat er zeer goed mee vind ik (kom er heel goed mee binnen) zenden is hij helemaal top alleen de laaste 500 m van de vos is iets moeilijker en als ze met vermogen staan is het een dikke km (little wil vost wel iets beter)
groene seat
 

Volgende

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 175 gasten