antenne binnen huis!

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

antenne binnen huis!

Berichtdoor Macgyver » 09 dec 2007, 14:31

Hallo ik heb een vraag ik heb een kleefvoet antenne voor op en auto maar die heb ik niet nu heb ik mjn kleefvoet binnen in mijn slaap kamer op mijn ijzeren kluis neergezet maar ik krijg mijn kleefvoet antenne niet 1op1 of uit het rode gedeelte ik heb ook geen ramen in mijn kamer en ook zelfs met een antenne matcher krijg ik hem niet uit het roode gedeete mvg:Riccardo iemand een idee of oplossing voor me laat het me even weten mvg:Riccardo.
Macgyver
 

Berichtdoor celicafreak » 09 dec 2007, 14:39

binnen in een slaapkamer??????!!!!!

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :shock:
celicafreak
 

Berichtdoor Thijs » 09 dec 2007, 15:18

Zoek meer massa je kluis is waarschijnlijk nog al klein en niet te vergelijken met een auto dak. Maar tussen 2 haakjes een antenne binnen gaat gewoon niet werken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re:

Berichtdoor Macgyver » 09 dec 2007, 16:47

oke ja dat zou ik eigenlijk niet weten ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet uit het rood gedeelte zelfs met een antenne matcher lukt het niet oke dus een kluis werkt niet oke maar somige mensen zeggen dat je wel een antenne in huis kan zetten als waarde dat je niet echt ver mee komt maar het zou kunnen ik wet alleen niet waar ik hem dan aan kan bevestigen in mijn slaap kamer mvg:Riccardo.
Macgyver
 

Berichtdoor Thijs » 09 dec 2007, 16:55

helemaal niet gaan is misschien ook wat overtrokken maar je zult zeer beperkte resultaten zijn met een antenne binnen. Maar als het is om met iemand een paar huizen verder (misschien een paar straten)te babbelen dan kan het wel ja.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 09 dec 2007, 18:36

Ja ik denk toch dat je te weinig \"massa\"oppervlak hebt om de ant. 1:1 te krijgen .Ook moet je ant. vrij staan dus niet in de buurt van een muur of verwarming buizen stoelen ect.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor Macgyver » 09 dec 2007, 20:36

hallo oke bedankt voor het snelle antwoord oke dus slaap kamer is geen goed idee dan is er toch nog een oplossing in de woonkamer bij de schuifpui daar staat een radiator (kachel) kan dat wel want dat heeft toch wel vrij veel ijzer mvg:Riccardo.
Macgyver
 

Berichtdoor Dalton » 24 jan 2008, 23:21

Gooi een autovelg op zolder en het werkt zoals jij wilt
ik heb alles liever buiten
Dalton
 

Re:

Berichtdoor Tokkelkearl » 25 jan 2008, 16:35

Q en Q
Laatst bijgewerkt door Tokkelkearl op 29 nov 2011, 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Tokkelkearl
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 07 jan 2008, 17:17
Woonplaats: Tukkerland

Re: antenne binnen huis!

Berichtdoor Remco S » 29 jan 2008, 20:04

Maar jij jhebt toch een gpa? zie ik aan je handtejening, dus waarom een kleef voet in huis? zorgt denk allen voor storing in huis (tv/radio)
Remco S
 

Re: antenne binnen huis!

Berichtdoor SOEPgarnaal » 30 jan 2008, 15:21

zoals al gezegt is binnen niet optimaal, en kom je amper naar buiten, al heb ik van de week nog contact gelegd met een station 5 KM verderop met een antenne in mijn slaapkamer..

Ik loop vaak te rommelen met die mobiele kleefantennes.. en heb ook wat ervaring met het 1 op 1 krijgen van die krengen.

hou der ook rekening mee dat de plaats waar je antenne soms hoe vaag ook meespeelt! Dus hier kan hij bijvoorbeeld 1 op 1 lopen maar als je de boel 1 meter verplaatst ben je weer je hele mooie SWR kwijt.. zo had ik van de week een mobielespriet in de buurt van Metalen Luxaflex staan en dat ging dus niet lekker werken. Iedergeval een lijstje van metalen objecten die ik met Succes! gebruikt heb:

- 1 dunne pan (wok) van de Ikea , werkte prima!
- 1 , eenpersoons vaatwasser, 1 op 1 en 5km bereik gehad al kwam ik niet lekker binnen
- op de radiator, maar dan wel met de helevoet erop, dus niet een klein randje; prima (alleen hier hing hij dan horizontaal ;))

Nu staat hij nog steeds in een betonnenwoning op de vaatwasser en ik ontvang Amsterdam Oost gemakkelijk.. (18 km ofzo)

het oppervlak van een gemiddelde auto heb je dus totaal niet nodig, als het stuk metaal maar genoeg massa heb, kan in mijn optiek al vanaf 1 kilo (wok)

ik gooi eerdaags een grindtegel van 20 kilo op het dak, omvouwen met metaal, paar boutjes , klaar; moet ook werken.

lang verhaal kort, voor de beste resultaten: naar buiten dat ding en zo hoog mogelijk, groetjes
SOEPgarnaal
 

Re: antenne binnen huis!

Berichtdoor Papa Alpha » 30 jan 2008, 16:52

Als ik noodgedwongen met een antenne binnenshuis moest werken dan had ik verreweg de beste resultaten met een ouderwetse DV 27.
Deze had ik aan mijn metalen :!: bed gemonteerd en de zijde waar de antenne opstond zo kort mogelijk bij het raam gezet.
Staande golf was perfect.
Wellicht is het verstandig om niet te kort met je hoofd bij de antenne te gaan liggen als je wat vermogen gebruikt :mrgreen:

Groetjes, Harry.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Re: antenne binnen huis!

Berichtdoor Tokkelkearl » 30 jan 2008, 22:45

Q en Q
Avatar gebruiker
Tokkelkearl
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 07 jan 2008, 17:17
Woonplaats: Tukkerland


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 166 gasten