SWR totaal niet goed te krijgen :-(

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

SWR totaal niet goed te krijgen :-(

Berichtdoor stef_r » 24 feb 2008, 15:52

Vandaag alles proberen in te bouwen, Magnum 257 met SIRIO 1000 antenne.
Alleen krijg ik de SWR met geen mogelijkheid ook maar een beetje goed.

Ik rijd (nu nog) in een Volvo V40 station en gebruik een magneetvoet voor de Turbo 1000 van Sirio.
Ik heb 'm al op verschillende plaatsen op het dak geprobeerd, zowel voor als achter, in het midden uit het midden, uiterst rechts en link zowel voor als achter...
Ook heb ik de bak aangesloten op de + en min rechtstreeks van de autoradio, daarna geprobeerd rechtstreeks op een chassis deel.

Als ik de meter calibreer moet ik de knop helemaal naar rechts draaien voor het ijkpunt, en soms haalt ie dat nog niet eens.
Het beste resultaat krijg ik als ik de antenne in het midden van het dak plaats, de tip volledig uitgeschoven met 1 schroefje vast in plaats van twee, en de antenne helemaal horizontaal zet. Maar zelfs dan slaat de meter tot over het rode gedeelte van de SWR meter uit.

Doe ik iets fout????

Ook heb ik geprobeerd een extra kabel van de massa naar de shielding van de antenne te plaatsten maar dat maakt niets uit.
Het is denk ik dus geen massa-probleem...

NB ik heb de bak netjes op kanaal 20 staan en de power staat rond de 4 a 5 watt...
stef_r
 

Re: SWR totaal niet goed te krijgen :-(

Berichtdoor stef_r » 24 feb 2008, 16:20

Ik moet mij HEEEEEEEEL diep schamen.... :oops: :oops: :oops:

Als je nu eens GOED de gebruiksaanwijzing leest en de DIR en REF knopjes niet omwisselt!
Heb 'm nu afgesteld en de meter slaat nagenoeg niet uit, dus volgens mij is 'ie zowat perfect nu.

Nogmaals, schaam schaam schaam.... :oops: :mrgreen:
stef_r
 

Re: SWR totaal niet goed te krijgen :-(

Berichtdoor joanselten » 24 feb 2008, 22:34

stef_r schreef:Ik moet mij HEEEEEEEEL diep schamen.... :oops: :oops: :oops:

Als je nu eens GOED de gebruiksaanwijzing leest en de DIR en REF knopjes niet omwisselt!
Heb 'm nu afgesteld en de meter slaat nagenoeg niet uit, dus volgens mij is 'ie zowat perfect nu.

Nogmaals, schaam schaam schaam.... :oops: :mrgreen:




Schaam je :!: Fijn he die kruisnaald meters hihihih dan heb je daar geen last van
joanselten
 

Re: SWR totaal niet goed te krijgen :-(

Berichtdoor RamsesIV » 25 feb 2008, 13:37

:lol: :lol: Niets om over te schamen, af en toe missen is menselijk. Maar wel goed dat je niet bent beginnen te knippen/ nieuwe onderdelen bent gaan halen/ of iets dergelijks... Dus al bij al valt het op deze manier nog mee :mrgreen:

En nu zenden maar!!! 8)
RamsesIV
 

Re: SWR totaal niet goed te krijgen :-(

Berichtdoor stef_r » 25 feb 2008, 20:35

Hebben ze toch een woord voor:

RTFM

Oftewel, Read The F#$% Manual...

Maar je hebt gelijk...
Kreeg hem maarf niet goed en dacht toch echt dat ik de goede instellingen / knopjes gebruikte om af te stellen.
En zoals ik het las, moest er juist een heel stuk bij!
Dus toen toch maar eerst even het boekje erbij gepakt...
stef_r
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 162 gasten