Goede antenne voor Lincoln ???

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor Thijs » 15 apr 2006, 16:17

Vergeet ook niet dat de wilson 1000 een stuk langer is dan de little will
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor erik_ark » 15 apr 2006, 16:23

De Little Will is 98 cm, de Willson 500 is 137 cm en de Wilson 1000 en 5000 zijn 171 cm

Ik zag ook de wilson 500 staan bij http://www.erconline.nl/wilson-500-magn ... p-134.html helaas zonder een foto.

Weet iemand of dat nog iets is?

// Edit

al wat info gevonden:

http://www.rfwiz.com/Wilson500.htm

http://radioproshop.com/wilson/wilson500.htm
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Arthur » 16 apr 2006, 10:38

wel benieuwd na dit topic gelezen te hebben wat je gekocht heb.
Mijn erv is idd met de wilsen perfect evenals met de al om bekende K40.
De wilson 1000 kan je ook met zijn lengte wel kwijt.
tegen de achterkant van de cabine net onder de standaard dakrand (van de platte cabina dus) dan heb je geen last met viaducten enz.

Het bereik van de Wilson 1000 hmm, vanaf de brienenoordbrug tot aan rijswijk geen probleem
en met het tegenkomen van collega's redt je het zeker ook wel 10/15 km van elkaar MITS je collega ook een beetje goed spul heeft uiteraard
Arthur
 

Berichtdoor Snowman » 16 apr 2006, 11:30

Ben nu bezig met iemand die heeft een Wilson 1000 te koop alleen de kabel is kapot. Is dit makelijk te maken :?:
Snowman
 

Berichtdoor Tincu » 16 apr 2006, 11:38

Als je een beetje kan solderen hoeft dit geen probleem te zijn.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor Ernst » 16 apr 2006, 11:56

En met de wilson haal je professionele kwaliteit in huis
Dat wil dus zeggen ... geschikt voor beroepsmatig gebruik
Je kunt je voorstellen als ik een mobielspriet koop van 20 euro en die een jaar op de auto laat staan dat daar (door weersinvloeden) niet veel van over blijft
nog even wat tips mbt kleefvoet antennes...
Zorg voor het plaatsen dat de ondergrond goed schoon is
Zand en vuil geeft beschadigingen in de autolak ...als je rijd trilt de antenne dus ook de magneetvoet
Anders krijg je zo'n doffe ring op je dak
Wat ik vroeger deed was een stukje van dat dunne vilt tussen de kleef voet en het autodak.
je moet weten dat voor het groundplane effect dit niks uitmaakt..daar er ook de laklaag tussen je de kleefvoet en het metaal van de auto zit
dus de kleefvoet maakt eigenlijk nooit contakt met massa..... dat doet de antenne via de coax kabel.
via deze weg zit de antenne toch aan massa vast en heeft het dak van de auto gewenste tegencapaciteit om de antenne 1:1 te krijgen
het is dus belangrijk dat je bak goed aan massa vast zit voor het gewenste effect.

succes met de aanschaf

m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re:

Berichtdoor Snowman » 16 apr 2006, 12:09

Ernst schreef:En met de wilson haal je professionele kwaliteit in huis
Dat wil dus zeggen ... geschikt voor beroepsmatig gebruik
Je kunt je voorstellen als ik een mobielspriet koop van 20 euro en die een jaar op de auto laat staan dat daar (door weersinvloeden) niet veel van over blijft
nog even wat tips mbt kleefvoet antennes...
Zorg voor het plaatsen dat de ondergrond goed schoon is
Zand en vuil geeft beschadigingen in de autolak ...als je rijd trilt de antenne dus ook de magneetvoet
Anders krijg je zo'n doffe ring op je dak
Wat ik vroeger deed was een stukje van dat dunne vilt tussen de kleef voet en het autodak.
je moet weten dat voor het groundplane effect dit niks uitmaakt..daar er ook de laklaag tussen je de kleefvoet en het metaal van de auto zit
dus de kleefvoet maakt eigenlijk nooit contakt met massa..... dat doet de antenne via de coax kabel.
via deze weg zit de antenne toch aan massa vast en heeft het dak van de auto gewenste tegencapaciteit om de antenne 1:1 te krijgen
het is dus belangrijk dat je bak goed aan massa vast zit voor het gewenste effect.

succes met de aanschaf

m vr gr Ernst

Ja bedankt weer voor de info Ernst.

Tincu schreef:Als je een beetje kan solderen hoeft dit geen probleem te zijn.


Ja kan wel aardig solderen, maar wilde alleen even weten of je het makelijk open krijgt waar je moet wezen. Voor het zelfde geld krijg je de antenne niet opoen omdat hij dicht zit i.v.m het weers invloeden.
Ga even kijken of ik hem voor een redelijke prijs kan over nemen.
Snowman
 

Berichtdoor Arthur » 16 apr 2006, 17:58

das zo gebeurt, idd beetje solderen en klaar, durf je dat echt nietaan dan kost een nieuwe kleefvoet met draad en al zo rond de 20 eurie, dus valt wel mee

Wel even opletten of de spriet niet is afgezaagt, klinkt misschien stom maar soms met de wilson, en al helemaal met de K 40 moet je er ietsjes vanaf zagen om hem goeg afgesteld te krijgen..

@Ernst
de ouderwetse dv27 van toen ca 25 gulden werkte verbazingwekkend goed altijd, en makkelijk af te stellen, maar idd een niet al te lange levensduur.
Arthur
 

Berichtdoor Snowman » 16 apr 2006, 20:26

Ja dat is ook wel goed te doen, maar dan moet de prijs voor de antenne wel laag zijn anders kan ik beter een nieuwe kopen.
Maar de standaard lengte van een Wilson 1000 is geloof ik 1.80m
Snowman
 

Berichtdoor Arthur » 16 apr 2006, 20:29

exacte lengte zou je effe moeten opzoeken, ben net ff iets te lui om hm te gaan opmeten...., maar een little will is 50 eurie dus valt ook wel mee
Arthur
 

Berichtdoor Snowman » 16 apr 2006, 21:13

Nu zou ik wel eens willen weten of ik echt beter uit ben met een Wilson 1000 in vergelijking met een Wilson Little willie. En dan heb ik over het zend berijk :?:
Want het prijs verschil is wel erg groot :?
Snowman
 

Berichtdoor Arthur » 16 apr 2006, 21:19

het zal meer te merken zijn in het ontvangst dat de ene iets langer is
maar wil je gewoon goed hoorbaar zijn over meerdere (lees ca 10/15 km) dan maakt een grote of kleine niet zoveel uit, dan moet je gewoon wat meer vermogen nemen dan weet je het zeker..

Maar de grote versie is in beide opzichten iets beter, maar of het verschil in prijs het waard is.........ik heb alleen erv met de grote...
Arthur
 

Re:

Berichtdoor Snowman » 16 apr 2006, 21:41

Arthur schreef:het zal meer te merken zijn in het ontvangst dat de ene iets langer is
maar wil je gewoon goed hoorbaar zijn over meerdere (lees ca 10/15 km) dan maakt een grote of kleine niet zoveel uit, dan moet je gewoon wat meer vermogen nemen dan weet je het zeker..

Maar de grote versie is in beide opzichten iets beter, maar of het verschil in prijs het waard is.........ik heb alleen erv met de grote...

OK, maar je zou het eigenlijk een keer moeten uitproberen he. Maar ik vaak het probleem dat ik met een collega aan het praten ben en er na een 1 of 2 km niet meer door kom omdat er nog meer mensen in de buurt op het zelfde kanaal zitten. Meerdere van mijn collegas hebben een sterkere bak en antenne, dus die hebben daar minder last van.
Snowman
 

Berichtdoor Arthur » 16 apr 2006, 21:57

zolang die \"stoorzenders\" tussen jullie in rijden heb je er altijd last van helaas, maar ik heb zelf een turbo 2000 op t dak saan (kan de grote wilson niet kwijt ivm hoogte en achter cabine gaat niet ivm koelmoter) en heb er zo'n 25 watt achter zitten, en kon gemakkelijk het gesprek tussen princeville en de moerdijk volhouden..

Maar wat ik al zei, zeker als je een trekker rijd, de grote nemen, achterop de cabine met de top rond de 4 mtr hoogte, en het liefst daar van met een bandje ofzo aan je spoiler iod. (dan zwiept ie niet, dus stabielere signalen).
Dan een goed werkend bakje (de een is minder \"doof\"dan de andere en evt klein lineartje of bak die rond de 20 watt levert, dan kom je een heel eind.

of erg grof geweld dan neem je deze :
Afbeelding
die geeft zo'n 100 watt voor 50 eurie, dan ben je zeker te horen....
Arthur
 

Berichtdoor Snowman » 17 apr 2006, 18:32

Ja dat is ook een goed idee he als ik hem aan de cabine met een draadtje vast maak tegen het zwiepen. Maar heb er straks een Lincoln achter staan dus dat komt wel goed dan. Een linear heb ik dan niet echt nodig denk ik.

Maar hier de foto van de wilson 1000 die ik op het oog heb:
Afbeelding
Snowman
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten