nieuwe mobiele spriet

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

nieuwe mobiele spriet

Berichtdoor earthmover » 27 jun 2008, 17:45

Hallo even een vraag.

Ik ben machinist op een volvo knikdumper (dus veel stuiteren takken etc) En ik heb een magnum omegaforce s45.

Nu ben ik van plan om een nieuwe anntene aan te schaffen een sirio 5000 zijn deze goed? Of heeft iemand een beter idee,ik heb het liefst wel een lange spriet die je evt plat kunt liggen.
earthmover
 

Re: nieuwe mobiele spriet

Berichtdoor kenwood » 27 jun 2008, 21:24

zijn zeker goede antennes die een mooi beetje vermogen aankunnen.
Heb zelf ook vaak te maken met takken en obstakels, heb de wilson 1000 geprobeerd maar ben toch weer overgestapt op degoedkoperen antena van sirio die met die veer aan de onderkant, is een goede antenne en kan tegen een stootje lengte is 1.45 cm
sukses
kenwood
 

Re: nieuwe mobiele spriet

Berichtdoor earthmover » 27 jun 2008, 21:33

oke heb nu een Sirio megawat 2000 maar die word wat minder.En vond deze anntene ook voor het oog een mooie anntenne en als hij nu ook nog een beetje presteerd is het helemaal perfect
earthmover
 

Re: nieuwe mobiele spriet

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 27 jun 2008, 22:02

Een ML-145 op een vaste voet super ant. voor relatief weinig euro's (ong 35 euro )
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: nieuwe mobiele spriet

Berichtdoor earthmover » 10 jul 2008, 21:18

Heb een 5000 gekocht fijne anntene maar om de swr perfect te krijgen zou mijn spriet een tikkie langer moeten zijn is dit mogelijk?
earthmover
 

Re: nieuwe mobiele spriet

Berichtdoor Henry hpsd » 11 jul 2008, 09:59

ja dat kan.

Indien de SWR verhouding op kanaal 1 beter is als op kanaal 40 is de antenne te lang en moet hij korter.
Indien de SWR verhouding op kanaal 40 beter is als op kanaal 1 is de antenne te kort en moet hij langer.

vr gr,

Henry
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: nieuwe mobiele spriet

Berichtdoor RamsesIV » 17 jul 2008, 15:25

Heb nog nooit iets moeten afknippen, enkel wat moeten omhoog/omlaag schuiven met deze sirio's. Kan je hem niet langer verstellen via de inbusschroefjes?
RamsesIV
 

Re: nieuwe mobiele spriet

Berichtdoor earthmover » 19 jul 2008, 10:23

Ja klopt heb de spriet ook omhoog geschoven maar hij zit nu met 1 boutje vast en eigenlijk om hem helemaal perfect te krijgen zou hij nog een beetje hoger moeten maar ja dat kan dus niet
earthmover
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 176 gasten