Ontvangst antenne

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Ontvangst antenne

Berichtdoor Dieter » 22 okt 2008, 20:39

Hallo ,

Heb in Maart een "president walker" gemonteerd in mijn auto (LR Defender) , alles vlot gegaan en de antenne , een sirio turbo 800 heb ik op de voorvleugel van de wagen gemonteerd. alles werkte, swr was ok , prima ontvangst...

nu enkele weken terug , merk ik alleen maar storing , en tog zie ik truckers die ik net voorbij reed ,praten Alle kanalen afgezocht , geen ontvangst , nadda ,noppes , :(

Heb de antenne afgekoppeld , en de swr was heel slecht , dik in het rood. ook heb ik met een vrij deftige volt meter , de kabel naar de antenne is uitgemeten . heb 1 kant de plus aan de baterij gelegd en de - aan de massa van de antenne . daar meet ik 12v , maar nu meet ik ook 12v in de kern van de draad :? (had van bij begin van de installatie een -kabel getrokken rechtstreeks naar de massa van de antenne)

Samen met een collega een dummylood op de sokkel van de antenne gezet en swr was ok , maar geen ontvangst .
andere cb op de installatie , ook hetzelfde probleem.


alle hulp is welkom want ben een beetje einde raad :(

bedankt

Dieter
Dieter
 

Re: Ontvangst antenne

Berichtdoor Hét Drentse Station » 23 okt 2008, 08:05

Geen ontvangst met dummyload ? Wat bedoel je daarmee ? Je hoort ook geen ruis ? Een dummyload is geen antenne waar je iets mee ontvangt.

Je hebt de antenne op de voorvleugel van de auto staan. Heeft de antenne hier wel voldoende massa ?

Is de walker die je hebt origineel 40 kanalen ? Ze zijn modificeerbaar...staat hij niet per ongeluk op de verkeerde band ??
Dit kan ook gelijk je slechte swr verklaren...

Waar woon je in de buurt...wellicht kan iemand je eens helpen.
Hét Drentse Station
 

Re: Ontvangst antenne

Berichtdoor Dieter » 28 okt 2008, 21:15

Probleem opgelost , beschadigde tussenkabel naar het stoveken...

bedankt .
Dieter
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten