Welke Antenne

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Welke Antenne

Berichtdoor Frans » 04 sep 2006, 19:54

Ik heb nu een Serio mini boomerang, maar deze frequentie range is te klein, krijg deze niet op alle banden 1 op 1. Zoek dus een antenne voor 400 tot 600 kanalen zeg maar van 24 mhz. tot 30 mhz.. Ik woon op een flatgebouw dus moet deze antenne op mijn balcon kunnen plaatsen dus hij kan niet al te groot zijn. Hoop dat jullie hier een oplossing voor weten. Hoor het graag.
Alvast bedankt Frans...
Frans
 

Berichtdoor Arthur » 04 sep 2006, 20:36

een antenne 1:1.1 te krijgen over een bandbreedte van gemidd 500 kanalen lukt je niet.
een frequentie heeft een bepaalde lengte antenne nodig,
de 27 mhz (de marc kanalen) zittten op de 11 meter band, dus met een halve gold antenne kom je uit op een lengte van 5,5 meter.
dus bij:
24 mhz (12 meter band) zo'n 6 meter
28 mhz (10 meter band) zo'n 5 meter

dus je ziet h'm op al je kanalen plat in de hoek krijgen doe je niet (teminste als je geen matcher/tuner gebruikt)
Arthur
 

Berichtdoor andre1966 » 04 okt 2006, 14:44

omtrent de av 174 ik ben een trotse bezitter van deze antenne werkt als een kanon

heb hem een beetje veranderd de ring vast gezet met pespexlatjes geen geklaper meer door de wind

en hij werkt echt goed heb hem nu een dik jaar

hij iis nog in nieuw staat oiit geruild voor een oude lincoln en kreeg geld toe ook nog

hij staat nu niet zo hoog m,aar kan hem

zetten op denk zo,n 19 mtr heb een dikke mast staan en werk met een superstar 360 maar wil graag wat anders wie wil anders ruilen

heb er dan een leuke nokia 6600 bij
wie wil er ruilen


heb ook nog in de aan bieding een superbig stik van shake spear


graag reageren op mijn email adres

als jullie info willen weten over de avanti sigma av 174 kan ik jullie die geven heb ook het bowekje er van vandaar

heb ook foto,s van mijn antenne situatie
andre1966
 

Re:

Berichtdoor erik_ark » 04 okt 2006, 15:16

andre1966 schreef:omtrent de av 174 ik ben een trotse bezitter van deze antenne werkt als een kanon

heb hem een beetje veranderd de ring vast gezet met pespexlatjes geen geklaper meer door de wind

en hij werkt echt goed heb hem nu een dik jaar

hij iis nog in nieuw staat oiit geruild voor een oude lincoln en kreeg geld toe ook nog

hij staat nu niet zo hoog m,aar kan hem

zetten op denk zo,n 19 mtr heb een dikke mast staan en werk met een superstar 360 maar wil graag wat anders wie wil anders ruilen

heb er dan een leuke nokia 6600 bij
wie wil er ruilen


heb ook nog in de aan bieding een superbig stik van shake spear


graag reageren op mijn email adres

als jullie info willen weten over de avanti sigma av 174 kan ik jullie die geven heb ook het bowekje er van vandaar

heb ook foto,s van mijn antenne situatie


André, wil je de antenne verkopen? Want dan verplaats ik deze post even naar te koop aangeboden :wink:
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Arthur » 04 okt 2006, 20:36

iig die shake-spear lijkt me erik, maar aangezien je hem ervoor moet mailen zal het geen fanatieke forummer worden, en al komt ie uit Almere ik ken hem niet en nog nooit gehoord ook!
Arthur
 


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten