Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark
19-AT-068 Frank schreef:Leuke test met div. mob. ant.http://www.cbradio.nl/reviews/Super_Nov ... tennes.htm
Wimpie schreef:De lange 2.75 m spriet zal het zeker goed doen (waarschijnlijk beter dan alle andere geteste antennes). Tot zekere lengte geldt: langer is beter. Indien aanwezig spoel wat hoger (in plaats van bij/in de voet) is ook beter.
Overigens, een hele leuke antennetest!
Ik rij zelf zo af en toe met een constructie (top loaded vertical met hoedje) met hoogte.totaal = 3.7m, en die antenne moet er in de bebouwde kom af, anders wordt het nieuwe bouwen. De boomtakken hangen nu wel erg laag (veel blad en nu nat).
Henry hpsd schreef:Dat kan ik me goed voorstellen.
Zelf heb ik een wilson 1000 en anderen..
tja hoe heet dat ding bv de fighter 4000 of 5000 oid ? Best een flink stuk langer dan de wilson..zo'n 210cm ?
Daarnaast bv ook een home made 1/4 golf (tank whip).
En ja... die "tank whip" is echt de beste..
Maar hij ligt in de kofferbak, je kunt er niet (overal) mee rijden.
Die wilson is prima.. beter dan 99% van de antennes.
Ik heb meer dan 100 landen gewerkt met die antenne vanuit de auto in de laatste 5 jaar.
Die andere van sirio.. die is net iets beter.. (wat wel slecht was..hij vertoonde sneller roest dan de anderen).. ff rekening mee houden en dan.. naar mij idee.. top !
Maar tja.. is ook best lang zoals gezegd.., een enkele magneetvoet...simpele variant...dat is niet genoeg op de snelweg ... of bij een dikke tak..
En dat wil de gemiddelde gebruiker niet.
Het "ding" moet het doen..en goed..
Die wilson..
Prima ding.. ik moet best moeite doen om hem kapot te krijgen. Hij valt niet gelijk om.. en qua prestaties:
Het maximale wat je kunt verwachten van een nog "handelbare" mobiele antenne..
En mocht je nu helemaal "verzot" zijn..
Leg ipv die tankwhip een 12m hengel met een bi-square in de kofferbak.. en geniet van wat je allemaal binnen 5min kunt bewerkstelligen
Prima keus ! Have fun !
H.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten