Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark
Remco Rozenburg schreef:Ik heb die van mij afgelopen week in ontvangst mogen nemen, gisterochtend heb ik hem in elkaar gezet. De antenne wordt helemaal compleet als bouwpakket geleverd, zeer netjes verpakt, mooi materiaal en netjes afgewerkt. Hulde voor het vakwerk dat hier in is gaan zitten!!! Op de Facebook-groep had ik gister al een berichtje geplaatst met wat foto's, zal dat hier ook doen:
Prima verpakt!
Laat het uitpakfestijn maar beginnen, helemaal compleet
Starten met in elkaar zetten!
Mooi spul
Even snel op een stok gezet in de achtertuin, wat een gevaarte. Op de achtergrond is m'n Antron 99 te zien die aan de voorkant van de woning staat
Na het assembleren ben ik gelijk gaan testen, even schuiven en meten om de SWR op het door mij gewenste gebied plat te krijgen (hoog in CB + nog een stukje 10m), de rest tunen we wel plat. Het was al duidelijk dat deze antenne groot en zwaar zou worden, zwaarder dan welke antenne ik tot nu toe heb gehad. De mast die aan de voorkant van mijn woning zit is hier niet op berekend (11m militaire klikmast).
Omdat ik met de antenne in de achtertuin tussen de huizen en erg laag zit kon ik daar niet mee testen, ik heb besloten om de Antron uit de mast te halen en de J-Pole op het derde (dikke) deel van de mast te zetten, daar had ik wel vertrouwen in. Na een flinke krachttoer stond het geheel weer in elkaar op de mast:
En zo staat hij dan op de mast
De antenne komt in deze situatie boven het dak uit, maar niet zover als de Antron, die stond nog ruim 3m hoger. Ik heb de antenne nog steeds niet goed kunnen testen, gistermiddag en vandaag zijn we continu weggeweest en op dit moment waait het te hard waardoor ik de mast niet omhoog durf te zetten. Gisteravond/vannacht heb ik de J-Pole gebruikt voor wat gesprekken in de lokale omgeving (+/-25km), het verste station leek iets verder boven de ruis uit te komen, verder merkte ik nog geen verbetering of verslechtering, zoals gezegd stond de A99 ruim 3m hoger dus ik kan het ook nog niet goed met elkaar vergelijken. De antenne is wel rustiger qua ontvangst. Updates volgen ongetwijfeld, we gaan eerst eens kijken naar een goede oplossing voor de mast.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten