Maximale hoogte voertuig + mobiel antenne?

Voor al je vragen over antenne's

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Maximale hoogte voertuig + mobiel antenne?

Berichtdoor Eddie31 » 21 jan 2014, 22:33

Hallo,
Ik ben me aan het oriënteren op welke nieuwe spulletjes ik voor mijn bus wil gaan aanschaffen en ben nu bij de antenne keus
aangekomen.... Een Wilson 1000 lijkt mij een leuke om ook mee te kunnen dx's. Met mijn bus kan ik dan een mooi vlak stuk opzoeken.
Maaruh, mijn bus is ca. 2.60 m hoog. Als ik daar een Wilson 1000 van 1.75 m op zet is de totale hoogte 4.35, slik :shock:
Ik heb geen idee wat de maximaal nog bruikbare hoogte van zo'n combi is, misschien kan een trucker daar wat zinnigs over zeggen.
Misschien is het handiger er een wat kortere antenne op te zetten... Wilson 500 (dan wordt het 4.10 mtr)?

Op het www kom ik steeds 4.20 m tegen. Ik rij nogal eens door de tunnels rond A'dam. Het is niet de bedoeling dat ik daar de boel
op rood zet en vervolgens voor een slagboom kom te staan...
Groeten, Ed.
Eddie31
 

Re: Maximale hoogte voertuig + mobiel antenne?

Berichtdoor beck » 22 jan 2014, 11:20

Heb ooit een keertje aan de Velsertunnel met 4m06 de boel op rood gezet, waren val die lussen die boven hingen.
Ik denk nu niet dat die lussen reageren op een antenne, maar rond Dordrecht zou (geen idee) dit nu met laser gemeten worden en misschien reageren die wel,
hoewel me dit ook niet handig lijkt, komt een vogel voorbij juist op die hoogt en staat alles stil.

mvg bert
beck
 

Re: Maximale hoogte voertuig + mobiel antenne?

Berichtdoor Zap666 » 24 jan 2014, 15:10

Max hoogte motorvoertuig incl. lading is 4m.
Behalve op de A-44 zal je op de snelwegen weinig last hebben van 4m hoogte, maar let voor de gein eens op de hoogte borden op andere wegen.
Je zal nog opkijken van de vele hoogte beperkingen binnen de bebouwde kom.
Ik ken b.v. in Rotterdam een viaduct van 3.40m MET tramdraden, daar wil je echt niet tegenaan rijden met wat voor antenne dan ook.

Succes met de hobby en buk op tijd ;)
Zap666
 

Re: Maximale hoogte voertuig + mobiel antenne?

Berichtdoor peter stardust » 24 jan 2014, 17:49

Dat lijkt mij ook niet een goed idee om zo door Rotterdam te rijden, eer je de bergweg door ben dan is het al gebeurd met je antenne, en zo zullen er nog wel meer plaatsen zijn.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02


Keer terug naar Antennes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten