Website met locatie van draaipunten en meer

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Re:

Berichtdoor Tincu » 02 dec 2007, 17:03

zoek27mcvos.nl schreef:En tot de volgende update waarbij ik meld dat het af is en ook meteen wat er nog wordt toegevoegd op het korte termijn... Het is in ieder geval handig voor de Noordse Vos
*Ja tincu ik denk ook nog wel aan jou :P* <- niet echt persoonlijk bedoelt, maar je kan er wel je conclusies uit trekken.


De Noordse Vos gaat vanaf januari 2008 standaard op de laatste zaterdag van de maand draaien, dus voor hen is het 'probleem' opgelost. :wink:
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor zoek27mcvos.nl » 24 dec 2007, 19:54

JAJA, het is weer eens zover... Een kleine update voor de mensen die alleen het forum in de gaten houden en niet de website zelf ;)

Allereerst excuses voor het uitblijven van reacties vanaf mijn kant. Dit komt doordat ik in een ONTZETTEND drukke periode zit... En dan bedoel ik niet de kerst sfeer... Want tijdens kerst ben ik zelfs bezig met andere dingen dan kerst gedachten...

Sommige van de mensen hier op het forum hebben het reeds al door en andere mensen gokken er naar en andere mensen weten het. Ik ben aan het leren voor ITér.
Dat is een vak van mijn keuze... Maar helaas zit ik ook in de examentijd nu en volg ik nog eens een extra traject voor een paar mooie Microsoft certificeringen. Kortom het gaat bijna over mijn oren heen.

Ik verwacht ook niet dat ik in maart/april mee kan doen aan het zendexamen omdat ik gewoon GEEN tijd er voor heb. Erg jammer, maar weinig aan te doen. Van de herfst hoop ik toch wat meer tijd te hebben dan dat ik nu heb.


Ok, genoeg excuses gemaakt. Tijd voor de update.

Update 24 December 2007

Met de kerstijd om de hoek en een nieuw vossenjaar is het wel eens tijd geworden dat ik de lang verwachte speciale vossenfunctie toevoeg aan de website.
Op het moment van schrijven ben ik zelfs nog steeds bezig met het implementeren van deze functie. Maar toch wil ik dit reeds met de mensen hier delen.

http://www.xs4all.nl/~corryv/Datumvos.JPG

Dat is een screenshot waarbij men blauwe en rode plaats aanduidingen ziet. De rode zijn voor de special event foxes (sorry voor de engelse benaming, maar ik zit nog in de programmeer fase dus daarom stel ik alles nog steeds voor met de programmeer naam zoals ik deze verwerk in het script)

De toevoeg functie is sneller gemaakt dan het geen dat we nu op het scherm zien. Dus ik verwacht met een kleine 2 uurtjes klaar te zijn met deze functie waarna de normale special event foxes toegevoegd kunnen worden.

Daarna ga ik eens rustig op mijn gemak kijken naar nog een leuke aanduiding voor de vossen die maar een paar maal per jaar staan.

De rode pinnen zijn dus voor normale special event vossen en vossen die 1 maal per maand staan.

Denk bij special event vossen aan een speciale vossenavonden zoals laatst bij de SSVA een haloweenvos. Zo iets noem ik een special event fox.
Het is een speciale aangelegenheid en daar wordt wat mee gedaan. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dan elke avond een vossenavond wordt... Dat zou iets te gek worden.

Vandaar dat ik dit redelijk goed in de gaten ga houden om misbruikt te voorkomen. ;)


Stel nou dat de BGV nog een keer gaat staan in 2008... Deze vos weet vaak de datum ongeveer 1 a 2 maand van te voren. Vaak is een dienst rooster bij de beveiliging vaak op voorhand bekend en is het leuk als dat dus iets eerder wordt aangegeven op de site. En daarmee komen we bij het toekomst punt.

De toekomstige toevoeging.

Jah, deze is wat lastiger om uit te leggen. Maar dankzei het voorbeeld van de BGV is het iets makkelijker.

Als iemand een paar keer per jaar een vos organiseerd dan is het leuk als daar een aantal mensen op rijden en ook is het dan handig dat een hoop mensen op tijd geïnformeerd worden. Om nu naar elke website te gaan en alles overal te posten kan behoorlijk vervelend zijn. Daarom heb ik daarvoor een klein idee bedacht om deze vossen nog eens extra toe te lichten.

Let hier wel op dat ik hier extra op ga letten. Deze functie is dan nog wel niet af, maar als hij af is wil ik graag misbruik voorkomen.

Leuk die beperking... de rest volgt in een nieuw bericht.
zoek27mcvos.nl
 

Berichtdoor zoek27mcvos.nl » 24 dec 2007, 20:26

Ja, de hele speciale vossen die maar een paar keer per jaar staan of de hele grote evenement vossen waarbij men een marathon vos houd.

Die vossen zijn heel speciaal omdat daar veel werk in is gestopt. Die worden dan dus 6 weken van te voren getoont in het algehele vossenoverzicht en ook 6 weken van te voren bij het zoeken naar een vossendatum.

Voor de special event foxes is de tijd 3 weken.

Een dergelijke functie is natuurlijk een buitenkans voor de mindere vos om zichzelf te promoveren waarvoor de site NIET bedoeld is, daarom ga ik hier ook wat extra op letten dat dit niet gebeurt. En ja het kost veel tijd, maar als je geen auto hebt om te vossen dan moet je toch wat met de overgebleven tijd doen, of niet soms ;)

Deze functie wordt nu nog niet geimplementeerd... Dat komt omdat ik hier te weinig tijd voor heb in dit jaar, dus dat wordt waarschijnlijk volgend jaar pas. :lol:

Nu nog even een klein overzichtje...

Heden

* special event foxes functie geimplementeerd in het algehele vossenoverzicht. (Nog niet in de datumzoeker ;))
* Kleine aanpassing frontpage naar aanleiding van verandering van topic volgorde op het CB forum. Ik had het wel eerder gezien, maar nog geen tijd gehad om het bij te werken.


Toekomst

* rare event foxes... Oftewel marathon vossen en vossen zoals de BGV die maar een paar keer per jaar vos staan.

En dan nog als opmerking moet ik wel melden dat het erg rustig is met betrekking tot de webmaster@zoek27mcvos.nl MSN adres ;) Ik vraag me af hoe het komt, blijkbaar zijn die vossen niet zulke internet techneuten als ik. Want zelfs ik als ontwikkelaar houd wel van een babbeltje met een vos ;)

Zo dat was dan de volledige update... Verspreid over 2 berichten, maargoed... Dat komt doordat de forum software een erg vervelend limiet heeft ingesteld, maargoed niks aan te doen... :)

Dus kortom mensen, mocht je ooit een klaagbrief schrijven, zet die dan niet in een forum neer, want daar worden je texten afgekort op een zeer kort niveau ;)
zoek27mcvos.nl
 

Re:

Berichtdoor Tincu » 25 dec 2007, 03:57

Hoewel ik mijn haar net gekleurt heb (nee, niet blond dit keer) is het me niet helemaal duidelijk. Het verschil in rode en blauwe pins is duidelijk.
zoek27mcvos.nl schreef:De rode zijn voor de special event foxes

De rode pinnen zijn dus voor normale special event vossen en vossen die 1 maal per maand staan.

Denk bij special event vossen aan een speciale vossenavonden zoals laatst bij de SSVA een haloweenvos. Zo iets noem ik een special event fox.
Het is een speciale aangelegenheid en daar wordt wat mee gedaan.

Dus alles wat je in bovenstaande quote noemt is een rode pin? Hoe laat je dan het verschil zien tussen een special event vos (SSVA Haloween Vos of (zoals in mijn geval) de Noordse Eindejaars Vos) en een vos die 1 keer in de maand staat? Of valt dat onder dezelfde categorie?


Als iemand een paar keer per jaar een vos organiseerd dan is het leuk als daar een aantal mensen op rijden en ook is het dan handig dat een hoop mensen op tijd geïnformeerd worden. Om nu naar elke website te gaan en alles overal te posten kan behoorlijk vervelend zijn. Daarom heb ik daarvoor een klein idee bedacht om deze vossen nog eens extra toe te lichten.

Dit is dus weer een andere categorie als die van de rode pins (das duidelijk), maar je beschrijving van deze 1x per jaar vos (zoals ik het voor het gemak maar even noem) slaat denk ik ook op een vos zoals beschreven bij de Special Event Vos.

Dit is niet bedoeld als commentaar, maar meer om een andere kijk op diverse vossoorten te geven (uiteindelijk ben ik al blij met een overzicht wie waar wanneer staat, dus keep up the good work!!)
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re:

Berichtdoor zoek27mcvos.nl » 25 dec 2007, 13:39

Tincu schreef:Hoewel ik mijn haar net gekleurt heb (nee, niet blond dit keer) is het me niet helemaal duidelijk. Het verschil in rode en blauwe pins is duidelijk.
zoek27mcvos.nl schreef:De rode zijn voor de special event foxes

De rode pinnen zijn dus voor normale special event vossen en vossen die 1 maal per maand staan.

Denk bij special event vossen aan een speciale vossenavonden zoals laatst bij de SSVA een haloweenvos. Zo iets noem ik een special event fox.
Het is een speciale aangelegenheid en daar wordt wat mee gedaan.

Dus alles wat je in bovenstaande quote noemt is een rode pin? Hoe laat je dan het verschil zien tussen een special event vos (SSVA Haloween Vos of (zoals in mijn geval) de Noordse Eindejaars Vos) en een vos die 1 keer in de maand staat? Of valt dat onder dezelfde categorie?


Als iemand een paar keer per jaar een vos organiseerd dan is het leuk als daar een aantal mensen op rijden en ook is het dan handig dat een hoop mensen op tijd geïnformeerd worden. Om nu naar elke website te gaan en alles overal te posten kan behoorlijk vervelend zijn. Daarom heb ik daarvoor een klein idee bedacht om deze vossen nog eens extra toe te lichten.

Dit is dus weer een andere categorie als die van de rode pins (das duidelijk), maar je beschrijving van deze 1x per jaar vos (zoals ik het voor het gemak maar even noem) slaat denk ik ook op een vos zoals beschreven bij de Special Event Vos.

Dit is niet bedoeld als commentaar, maar meer om een andere kijk op diverse vossoorten te geven (uiteindelijk ben ik al blij met een overzicht wie waar wanneer staat, dus keep up the good work!!)




Juistem...

Het belangrijkste is als volgt...

Speciale vossen zijn vossen die bijvoorbeeld een thema avond hebben of 1 maal per maand staan. Dat zijn dan speciale vossen.

Een thema avond kan net zoals bij de RDV de oliebollen jacht zijn. Of bij de SSVA de halloween vos. Of zoals bij de noordsevos een kertvos waarbij de vos natuurlijk een kerstmuts opheeft en de rest van de rijders dienen ook een kerstmuts op te hebben.
Zo iets noem ik dan een special event fox.


Dat zijn dan de rode pinnen. De blauwe zijn bekend dus die ga ik niet uitleggen.


Maar wat doe je nu als je als vos maar 1 keer per jaar staat. Dan kan je jezelf natuurlijk opgeven als een special event vos, maar omdat een hoop vossen vanuit mijn ogen al vaak een special event vos zijn heb ik besloten om nog een toekomstige functie in het script te maken.
Namelijk de rare event foxes.
De uitzonderlijke evenement vossen. Denk hierbij aan de BGV of de marathon vos van de RDV of misschien zelfs wel een keer de CB Forum ketting vos.

Dat soort vossen zijn uniek en zeer speciaal... Daarom moet ik die extra zien toe te lichten.
Hoe ik dat ga toe lichten weet ik nog niet. Maar ik weet wel dat het ontzettend veel aandacht zal trekken ;)
zoek27mcvos.nl
 

Berichtdoor Tincu » 26 dec 2007, 04:23

Duidelijk!

Wil wel 1 misverstand uit de wereld helpen:
De Noordse Vos heeft dit jaar geen kerstvos (dat was de Friese Vos), wij hebben dit jaar een Eindejaars Verrassings Vos... welke dus een rode pin zal worden ;)
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor tuinhuis » 26 dec 2007, 16:31

Is daar dan nog verschil tussen???? :lol:
tuinhuis
 

Berichtdoor Tincu » 26 dec 2007, 17:15

Je zou het misschien niet zeggen. Zie de websites ;)
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re: foxhunting site NL -> zoek27mcvos.nl

Berichtdoor RamsesIV » 15 jan 2008, 14:38

En Tuinhuis,
Kan je je site nog bolwerken? Zie je het nog zitten? :wink:
In ieder geval blijft ie online, en het resultaat tot hiertoe mag er wezen!

Men heeft het je al eerder hier in de thread verteld, maar af en toe een pluim zorgt alleen maar voor een beetje extra motivatie, niet?

Keep on doing what you are doing :!:
RamsesIV
 

Berichtdoor zoek27mcvos.nl » 15 jan 2008, 16:21

Ja, idd dat klopt.....

Ik heb het de laatste tijd erg druk met school. (Examens enzo.)

Maar ik ben er zo nu en dan mee bezig. Waarschijnlijk krijgen jullie binnenkort ook nog ander nieuws van me te horen ;) Het heeft geen betrekking tot de website, maar dat maakt weinig uit. Het is wel een reden waarom dat ik op dit moment zo weinig tijd besteed aan de website.
zoek27mcvos.nl
 

Website startlocaties vossenjachten

Berichtdoor RamsesIV » 24 jun 2009, 13:44

Het is in deze thread idd wel heel rustig geworden, maar alles lijkt mooi te werken en te blijven draaien?
RamsesIV
 

Vorige

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 138 gasten