Website met locatie van draaipunten en meer

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor tuinhuis » 22 sep 2007, 16:54

Update 22 September 2007

Bij de locaties van de vossen staan tegenwoordig ook links naar de website. Ik verwacht ook wel dat elke vos een website zal hebben en zo niet dan link ik het door naar het cbforum. Ik maak de website uiteindelijk en als een vos dan te lui is om een website te maken dan kan hij zijn verslagen hier maar posten :twisted:




Wat ik nog vanavond wil gaan doen is verder gaan met het administrator gedeelte om ook de links makkelijker toe te kunnen voegen evenals vossen.

Misschien doe ik vanavond ook al wel een soort \"submit vos\" toevoegen.
natuurlijk wil ik niet dat jan en alleman zomaar vossen toevoegt dus daarom zal ik elke vos gaan controleren op de een of andere manier. De informatie dient wel enigzins betrouwbaar te zijn :P



Nog even een mooie opsomming :P


Verandert:
    * info in de weergave van vossenlocaties.
    * verder niks nog. Maar dat komt later nog wel.



Nog te doen:


    * Administrator scherm verder uitbreiden (mogelijkheid vos toe te voegen/goed keuren)
    * administrator scherm voorzien van extra optie's om ook te zorgen dat ik links on te fly kan toevoegen zonder dat ik daarvoor in de DB moet zijn.
    * optimalisatie programma voor de DB :P
    * Vossen toevoegen voor bezoekers (Ik moet ze nog wel verrifieren zodat er iets betere controle op is :wink:
tuinhuis
 

Berichtdoor tuinhuis » 22 sep 2007, 18:47

Om jullie eens een klein iets te laten proeven van hoe ik programeer doe ik hierbij een klein stukje code wat alles uit de database voor mij haalt.
Kortom dit stukje zorgt dat alle informatie beschikbaar is voor jullie....

Code: Selecteer alles
class dbase
{
   public $DB_Handler;
   public $Mysql_Result;
   public $result;
   
   public function __construct()
   {
      $this->DBConnect();
      $this->DBSelectDB();
   }
   
   function DBConnect()
   {
      require(\"./include/database_con.php\");
      $this->DB_Handler = mysql_connect('localhost', $username, $password)
         OR DIE (\"Kan geen verbinding maken met de Database,<br>probeer het later opnieuw.<br>
               Foutmelding: \".mysql_error());
   }
   
   function DBSelectDB()
   {
      require(\"./include/database_con.php\");
      $db_selected = mysql_select_db($database, $this->DB_Handler);
      if (!$db_selected) {
         die ('Kan geen gebruik maken van database : ' . mysql_error());
      }
   }
   
   function DB_DoSQL($sql_unescaped)
   {
      $SQL_Query = $sql_unescaped;
      $this->Mysql_Result = mysql_query($SQL_Query, $this->DB_Handler);
      if (!$this->Mysql_Result) {
         die (mysql_error());
      }
   }
   
   function DB_Return_Array()
   {
      while($row=mysql_fetch_array($this->Mysql_Result)) {
         $this->result[] = $row;
      }
      mysql_close($this->DB_Handler);
      return $this->result;
   }
   
   function DB_Totalrows()
   {
      $this->totalrows = mysql_num_rows($this->Mysql_Result);
      return $this->totalrows;
   }
}



Misschien snappen sommige mensen dan dat de programmeer code in principe OOP is oftewel object oriantated programmed is oftewel object georienteerd geprogrammeerd.

Het is een manier die meer tijd kost maar de broncode kan vaker herhaald worden :P

En voor de nieuwschierige mensen...

in Index.php staat het volgende.


Code: Selecteer alles
<?php
//include (\"./include/functions.php\");
session_start();
include (\"./include/template_class.php\");
$DSP = new DSP();
$DSP->AddContent(\"\");
$DSP->AddFooter();
$DSP->RenderPage();
?>
tuinhuis
 

Berichtdoor S_aver » 22 sep 2007, 19:41

Wat moet je doen om in dit bestand in te loggen om een voske te zetten? :?
registreren zie ik niet, of werkt dit enkel via jou?
by the way, heel goed gedacht. :twisted:
S_aver
 

Berichtdoor tuinhuis » 22 sep 2007, 20:09

Je hoeft zometeen niet in te loggen om een vos neer te zetten.

Ik ga het systeem voor meerdere gebruikers programmeren. Met verschillende rechten zoals vossen goedkeuren vossen controleren etc...

Er komt een optie in het menu er bij om je vossen toe te voegen. Misschien zit dat er zometeen in als ik klaar ben met het debuggen van de optie om de admin een pagina toe te laten voegen. Dat vergt nogal tijd. Maar zogauw dat klaar is dan ga ik werken aan een soort voeg vos toe pagina :P


Edit... admin is nu klaar voor extra pagina's toevoegen (tot een bepaalde hoogte, maargoed :P


Een voorbeeldje is te vinden op:

http://www.xs4all.nl/~corryv/vossen/

Kijk daar maar ff ook naar de andere paar foto's :P Dat zijn oude foto's van de bak dus :lol: Tegenwoordig heb ik een Wilson 1000 antenne op het dak van de auto (achterop). Dus die kleine antenne voor op de auto is nu weg :P
tuinhuis
 

Berichtdoor tuinhuis » 23 sep 2007, 01:09

Update 23 September 2007

Bij de locaties van de vossen staan tegenwoordig ook links naar de website. Ik verwacht ook wel dat elke vos een website zal hebben en zo niet dan link ik het door naar het cbforum. Ik maak de website uiteindelijk en als een vos dan te lui is om een website te maken dan kan hij zijn verslagen hier maar posten :twisted:
Ook heb ik een overbodige link verwijdert naar Notepad++ omdat het eigenlijk niet erg mooi was in contrast met het nieuwe kleur schema. Het oude kleurschema was niet erg goed meer te lezen. Dus daarom heb ik de kleur verandert. Bij de vossenpagina's is de kleur nog wel rood. :lol:


Nog even een mooie opsomming :P


Verandert:
    * info in de weergave van vossenlocaties.
    * Text op de pagina's een andere kleur.
    * Klein foutje in de style sheet met betrekking tot de achtergrond.. (Getrainde ogen en goede monitors lieten kleur verloop balken zien waardoor je kon zien dat de content iets later was met het verkleuren naar het grijs)
    *Admin pagina's uitgebreid voor het bewerken van pagina's.
    *Bezoekers kunnen nu ook vossen toevoegen. Ik moet ze nog wel controleren voordat ze bij de echte site te zien zijn!.



Binnenkort:


    * Administrator scherm verder uitbreiden (mogelijkheid vos toe te voegen/goed keuren)
    * administrator scherm voorzien van extra optie's om ook te zorgen dat ik links on te fly kan toevoegen zonder dat ik daarvoor in de DB moet zijn.
    * optimalisatie programma voor de DB :P
    * Nadat een bezoeker een vos heeft toegevoegd moet ik hem nog goedkeuren. Maar daar is nog geen functie voor. Die komt zo snel mogelijk. Tijdelijk doe ik alles handmatig controleren (2 keer per week ofzo)

    *Administrator home pagina aanpassen met links en status van de webpaginás e.d.
tuinhuis
 

Berichtdoor tuinhuis » 11 okt 2007, 19:54

Update 11 Oktober 2007

Zoals sommige reeds hebben gemerkt is de site offline. (hij timed out) Dat komt doordat hij wordt verhuist naar een andere server hier bij mij thuis. Ik heb namelijk een Dual P3 700 Mhz op de kop weten te tikken. En omdat ik maar 3 computers tegelijk hier aan kan zetten (oude stoppenkast) moet ik dus eerst de linux uitschakellen waarna ik de nieuwe klaar kan gaan maken.

Op dit moment ben ik nog bezig met het backuppen van mijn download files (Staat op de zelfde server als de vossenwebsite) :P

Daarna komen de website bestanden en daarna ga ik de \"nieuwe\" server installeren met wederom Linux en dan hoop ik rond de klok van 23:00 uur weer alles online te hebben.


Eventjes nog een kleine opmerking. De sitenaam.......


Ik heb na zitten denken en ik kwam op:

http://www.zoek27mcvos.nl

Dan is het duidelijk dat het een vossenjacht is voor 27 MC... het laatste dat ik zou willen is een stel van die eco gozers bij mij aan de deur horen van \"LAAT DIE VOSSEN MET RUST !!! \"
:P


Misschien kan ik vanavond al dat domein huren via een hosting> Maar dat moet ik eerst eens eventjes gaan bekijken. Jullie horen nog van me
:lol:
tuinhuis
 

Berichtdoor tuinhuis » 15 okt 2007, 21:53

Even een kleine korte update....

Update 15 Oktober 2007
De hosting is nu geregeld en hij staat nu dan ook eindelijk op het goede domein....
Ik ga me nu ook bezighouden met het filteren van het overzicht. Dit gaat mij wel wat tijd kosten omdat ik in gedachten al wel weet hoe ik het ga regellen maar in de praktijk is het altijd anders


Zoals bovenstaande vermeld ben ik nu dus ook bezig met het filteren van de vossen zodat de vossen die dan staan worden aangegeven. Ik sta alleen terugkerende vossen toe die altijd zichtbaar zijn. Voor andere vossen heb ik nog een ander idee.

Als je naar de site wilt linken, zou ik zeggen van ga je gang. En mocht iemand uberleet fotosoep skills hebben mag je van mij gerust een soort banner maken om via te linken. Je krijgt er geen geld voor maar wel roem door een vermelding op de site zelf :P
tuinhuis
 

Berichtdoor zoek27mcvos.nl » 25 okt 2007, 02:21

Update 25 Oktober 2007

Na druk overleg met mijzelf en eindeloos beraad ben ik er eindelijk uit gekomen hoe ik de vossen door mensen wil laten benaderen....

Zogauw iemand de vossen opvraagt ziet hij/zei alle vossen die in de database staan. Maar door op een sublink te klikken bij het kopje vossen kan men dan kiezen voor een bepaalde datum waarop hij of zij wilt gaan jagen.


Zogauw je nu dus de vossen pagina zelf bezoek krijg je alle vossen te zien. Met een mededeling dat ik aan het werk ben om een soort keuze scherm te maken voor de dagen waarom je zou gaan willen jagen.
Wat ik hier dan ook meteen mee bedoel is dat je dan kan kiezen voor een bepaalde dag maar ook voor een week. Dat zullen voorlopig 2 apparte pagina's zijn. Dat lijkt mij duidelijker voor de bezoeker.

Maar om \"jullie\" toch niet al te lang in spanning te laten zitten heb ik alvast een tijdelijk voorbeeld hoe het er ongeveer uit komt te zien voor het maken van de keuze.


http://www.xs4all.nl/~corryv/vossen/preview1.jpg

Klikken (en let maar niet op de achtergrond en andere dingen :P Was vergeten dat ik mijn tv nog aangekoppeld had op mijn pc waardoor je dus in principe een klein scherm naast het grote scherm zie :P)

Verders zie je natuurlijk ook 2 msn messengers openstaan. 1tje is die van mijzelf (privé oftewel tuinhuis) en de andere is voor de site. Dus mocht iemand contact wensen dan kan je mij daarop toevoegen. Het adres is webmaster@zoek27mcvos.nl

(ik weet dat het zo orrigineel is dat bijna iedereen dat heeft :P)

Hier kan je natuurlijk ook gezellig een babbeltje maken met me en misschien zelfs een keertje dammen ofzo. Ook ben ik dan iemand die bijna alles zakelijk doe hoort er toch nog wel wat luchtigheid bij.


Verders blijkt het ook goed te gaan met de google ranking. Kijk maar eens bij google naar:
zoek 27mc vos

het lijkt mij nogal duidelijk waarom ik dat zeg... Ik sta zo goed als bovenaan. En aangezien mensen meestal zo iets intypen als ze een vos zoeken in de regio dan kan ik mijzelf voorstellen dat ze bij mijn site uitkomen. Dus vandaar dat ook mijn URL keuze eerst nogal raar leek te zijn waarna hij nu dus logisch lijkt :lol:

Dus ik zou zeggen van geniet van het voorbeeld... Je kan zelf ook nog eens gaan rotzooien omdat de URL gewoon in het screenshot erbij staat ;)
En tot de volgende update waarbij ik meld dat het af is en ook meteen wat er nog wordt toegevoegd op het korte termijn... Het is in ieder geval handig voor de Noordse Vos
*Ja tincu ik denk ook nog wel aan jou :P* <- niet echt persoonlijk bedoelt, maar je kan er wel je conclusies uit trekken.

Dus denk eraan. Updates van de site komen voortaan via deze account en niet meer via Tuinhuis :lol:
zoek27mcvos.nl
 

Berichtdoor zoek27mcvos.nl » 27 okt 2007, 00:06

Update 26 Oktober 2007

Na een hoop gepuzzel is het gelukt om een de vossen te laten zien per datum. De datum kan gekozen worden via een kalendertje. De weeknummers van de kalender zijn nog niet helemaal goed tijdens het schrijven van dit stuk, maar dat gaat nog veranderen en hopelijk nog voordat ik naar bed ga.
Kijk op de site onder het kopje vossen. Daar staat een kop genaamd Vos Datum. Daar kan men en datum kiezen uit de kalender en daarna krijgt men wederom een mooi landkaartje met daarop alleen de vossen die op die dag staan of zouden horen te staan volgens de gegevens in de database.

Deze keer duurde het nogal lang voordat dit af was. De reden hiervoor is dat ik ontzettend slecht ben met JavaScript. Maar toch is het iets dat bijna alle browsers ondersteunen.


Verdandert:

* kalender toegevoegd voor het kiezen van een datum om te gaan vossen waarna het overzicht wordt gegenereerd op basis van de keuze van datum.

Binnenkort:

* slapen.
* Vanavond nog eventjes de begindag van de week op Maandag zetten.
* Special event...


Dat is het voorlopig.
Onder de kap zijn een hele hoop veranderingen toegepast. Maar bovenop zie je zowat niks. Dus vandaar dat het nogal wat tijd heeft gekost.
Ter informatie voor de statistieken freaks...

Ik heb vanavond ongeveer een goede 300 tot 500 regels code geprogrammeerd.
Daar ben ik ongeveer 3 tot 4 uur mee bezig geweest.
Ik heb in totaal 2 peuken gerookt om ff stoom af te blazen.
Al met al ben ik aardig tevreden over de vordering die ik vandaag heb gemaakt met de site. :twisted:
zoek27mcvos.nl
 

Berichtdoor zoek27mcvos.nl » 27 okt 2007, 16:58

Misschien eventjes handig om een keer de statistieken tot nu toe te posten.



Code: Selecteer alles
Monthly Statistics for October 2007
Total Hits    4012
Total Files    2160
Total Pages    1410
Total Visits    114
Total KBytes    36641
Total Unique Sites    51
Total Unique URLs    112
Total Unique Referrers    25
Total Unique User Agents    23
.    Avg    Max
Hits per Hour    12    521
Hits per Day    308    1792
Files per Day    166    774
Pages per Day    108    643
Visits per Day    8    17
KBytes per Day    2819    23160
zoek27mcvos.nl
 

Berichtdoor Tincu » 29 okt 2007, 19:57

Afbeelding Afbeelding
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor S_aver » 30 okt 2007, 00:14

Ja hoor je hebt er echt iets moois van gemaakt, nog vele mensen gaan hier veel nut aan hebben.
Ik heb al een link op mn bureaublad gezet. 8)
S_aver
 

Berichtdoor groene seat » 30 okt 2007, 22:09

ziet er mooi uit werkt ook al aardig denk dat dit een top site gaat worden :lol: ga zo door (Je bent een topper)(eventjes voor de motivatie)
groene seat
 

Berichtdoor zoek27mcvos.nl » 02 nov 2007, 01:59

Bedankt voor de verrustende woorden mensen.

Binnenkort komt er weer een update.. Ik ga nu eventjes een andere website ietsjes aanpassen en daarna verder met de zoek27mcvos.nl website.
zoek27mcvos.nl
 

AGV (Almeerse Gezelligheids Vos)

Berichtdoor AGV allround » 19 nov 2007, 05:50

Hoi,

Ik moet helaas medelen dat er op vossenjachtinfo een een foutje staat.

De AGV bestaat dus niet meer!!!!

ik hoop ooit weer een vosclubje op te zetten hier int pietoreske ALMERE zonder het gezeik wat ik nu over me heen heb gehad.

Bericht aangepast door Thijs: Appie dit is niet de plek om jou conflict met de SSVA aan de kaak te stellen. Vandaar is de rest van je bericht verwijderd.
AGV allround
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 146 gasten