Nieuwe Vossepiep generators??

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Nieuwe Vossepiep generators??

Berichtdoor NL1ZZE » 02 nov 2007, 02:14

Zijn er nieuwe vossepiep generators op de markt ofzo?

Ik hoorde woensdag avond op 2 kanalen tegelijk 2 knetter wauze Vossepiep geluiden.. leken wel opstijgende UFO's ;)
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor tuinhuis » 02 nov 2007, 03:35

Ik heb niks gehoord... Welke omgeving???


In principe kan je elke toon generator gebruiken als vossenpiep... Dus het hangt in principe af van je eigen keuze...
Je zou zelfs het liedje van T.A.T.U. Not gonne get us kunnen gebruiken als vossenpiep :P
tuinhuis
 

Berichtdoor groene seat » 03 nov 2007, 16:50

ik weet wel dat de jongens van Rens electronics uit schagen bezig zijn met een vossepiep die 25 tot 30 geluidjes kan produceren
Ik weet ook dat er iemand bezig is om met kikker geluiden wat te doen.
Maar als ik meer hoor hiervan zal ik het uiteraard melden op het forum
groene seat
 

Berichtdoor tuinhuis » 03 nov 2007, 17:54

Je kan elke soort vossenpiep gebruiken die je wilt. Dat kan gewoon via draaiknoppen e.d. (diodes die regelbaar zijn denk ik... Weet het niet zeker.)

Door dan bv de stroom te verminderen of verhogen kan men een toon genereren. Gooi daar dan nog een aantal extra tonen bij en je bent klaar.

Voor de schakeling is het niet zo moeilijk met de bak. Je maakt de kabeltjes en je bent klaar in principe. De power knop verbind je door met de PPT en met de Massa en dan zou het in principe al werken...

De massa verbind je ook aan de - pool van de speaker en de audio kabel aan de + pool. Dan zou het al moeten werken.

==========Meer toevoeging van de edit (extra informatie)============

http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/555/555.html

555 timer om de geluiden te pauzeren enzo... Altijd handig ;) Je kan er een hoop van leren van de 555 timer. Lees maar eens als je jezelf verveelt.

http://www.musicfromouterspace.com/anal ... SYNTH.html

Staat dus een voorbeeldje van een printje met gekke geluiden...

Indien je een dergelijk printje maak en je verbind de power enzo met de 555 timer is het dus mogelijk om 1 minuut geluid te produceren en dan 1 minuut stilte... (Wat ook bij bijna alle vossenpiepers het geval is)

Daarna eventjes kabeltjes maken ;)
Je hebt er maar 4 nodig.
1-Shield (ground)
2-Yellow (audio)
3-Red (transmit)
4-White (receive)

Als je ga zenden dan verbind je de ground met transit en ground met audio.

En als je klaar bent dan dan verbind je de ground met receive... Zo werkte het dacht ik. Ik weet het niet zeker... Daarvoor zou ik eerst zelf moeten kijken bij mijn vossenpiep of daar 4 draaden aangesloten zitten. Maar ik heb de vossenpieper voor de midland 48 excel mutli laten maken, en die is 6 pins
2 pinnen zijn dan voor up en down control... (niet echt noodzakelijk) maar ze zijn wel aangesloten :)
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor bererend.j » 18 nov 2007, 17:32

hoe bedoel je dat dat je zelf een liedje kunt gebruiken hoe doe je dat dan ben van plan vossepiep te maken voor club omgeving emmen want daar is zeer weinig tot nix te doen met vossenjacht?

ps. hoe moet je een vossepiep aansluiten dan tussen de mike en 't bakkie of?

alvast bedankt

tuinhuis schreef:Ik heb niks gehoord... Welke omgeving???


In principe kan je elke toon generator gebruiken als vossenpiep... Dus het hangt in principe af van je eigen keuze...
Je zou zelfs het liedje van T.A.T.U. Not gonne get us kunnen gebruiken als vossenpiep :P
bererend.j
 

Berichtdoor groene seat » 18 nov 2007, 19:24

je vossepiep plaatsje tussen de mike en de bak prikkie prikie der op en piepen maar :lol:
groene seat
 

Berichtdoor bererend.j » 18 nov 2007, 20:02

oke en zijn er nog ergens schema's te vinden hoe je een makelijke goedkope vossenpiep kunt maken?
bererend.j
 

Berichtdoor tuinhuis » 18 nov 2007, 21:44

Ga op zoek naar een geluids schema..... Daar kom je al een heel eindje mee..

Er zijn verschillende schema's voor sirene's... Als je zo iets heb gemaakt hoef je alleen nog maar een timer en schakelaar te maken en dan ben je klaar... Timer krijg ik nog wel voor elkaar.. Een schakelaar niet zo gauw ;)
tuinhuis
 

Berichtdoor bererend.j » 18 nov 2007, 21:48

bererend.j
 

Berichtdoor tuinhuis » 18 nov 2007, 21:52

Ja, zou al goed zijn... :)

Alsje dat af heb dan mag je het volgende HELEMAAL gaan lezen.

http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/555/555.html

Dan leer je hoe de 555 timer werkt waarmee het in principe mogelijk is om 1 minuut geluid en 1 minuut rust te creëren.
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor bererend.j » 18 nov 2007, 21:55

ik heb het even doorgebladerd lees het een andere keer wel beter maar hoeveel zal dit geintje bij elkaar wel niet kosten:p
bererend.j
 

Berichtdoor tuinhuis » 18 nov 2007, 21:59

30+ euro ofzo denk ik
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor bererend.j » 18 nov 2007, 21:59

en hoeveel kosten ze als je ze in winkel bijv. dile koopt??
bererend.j
 

Berichtdoor tuinhuis » 18 nov 2007, 22:04

Geen flauw idee.

Maar ik weet wel iemand die vossenpiepers maakt voor 40 euro ofzo (wawvos) en ook van 80 euro (Rotterdamse vos heeft er 1tje van 80 euro met meerdere tonen)

In principe is het een SS schema... Supper Simpel...

Het enigste wat moeilijk is, is om te zorgen dat je de juiste tonen krijg... Maar er zijn amateur schema's die ook als vossenpiep gebruikt kunnen worden...

Op de site van scouting stond er 1tje dus als ik mijzelf goed herinner...

(JOTA)
tuinhuis
 

Re:

Berichtdoor bererend.j » 18 nov 2007, 22:11

oke dus ik kan ze ook laten maken voor 40 euro stuk 10euro duurder maar zelf geen gepruts:p

bedankt voor de info
bererend.j
 

Volgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten