Hoe kom ik aan een Vossenpieper??

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Hoe kom ik aan een Vossenpieper??

Berichtdoor hullepim » 14 feb 2005, 12:45

Hoe kom ik aan een vossenpieper? Er wordt zo geheimzinnig over gedaan en ik kan nergens op het inet een schema van een vossenpieper vinden. Thijs en ik willen van de zomer ook een keer vos staat en dan hebben we wel zo'n ding nodig. Er was ook iemand die zo'n ding aan bood, maar die moest er 85 euro voor hebben. Lijkt me onzin, maar goed... Er was ook iemand die het met zo'n triangel van een ansichtkaart deed, werkte goed, alleen wil ik een sirene!
Kortom, heeft iemand een schema????????

-Lincoln
-Wilson Little Will
hullepim
 

Berichtdoor Ernst » 14 feb 2005, 18:22

Hoi

Koop een vellemankit bouwpakketje voor de modelbouw

zet dat in een kastje samen met een snoer met mic plug

koop zo'n wipschakelaartje met twee wisselkontaktjes

zet het geheel in een kastje ....eventuweel een potmeter (draaiknop) van de audiodraad naar massa, klaar is kees.

Lincoln, chipswitch, 2 maal 3 traps filter en mrf 497 met geforceerde koeling.
Samurai, antron99 met radialen. http://www.dile.nl
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor flevovos » 18 feb 2005, 00:53

He zoek eens richting de Rotterdamse vos en vraag naar steef.!! Gaat het helemaal goed komen met je.
Grtn Dennis

Zoek draai je rondje en kom onze kant op,en de spel fouten zijn met opzet voor jullie vermaak.
flevovos
 

vossepiep zender

Berichtdoor tjukie » 06 maart 2006, 20:52

hoe begin je aan zoiets want op de site van velleman vind ik geen bouwpakketten alleen losse onderdelen...koop ik printplaat buzzer timer enzo appart of ... heb hoe genaamd geen idee hoe te beginnen...
tjukie
 

Berichtdoor hullepim » 07 maart 2006, 12:33

Hallo Tjukie,
Ik heb mijn pieper bij dile gekocht. Zij hebben ze kant en klaar liggen en die werkt erg goed. Je moet hem alleen zelf nog even in een behuizing maken en de snoeren er op solderen.
hullepim
 

Berichtdoor groene seat » 21 aug 2007, 22:32

je kan ook voor de goedkope manier gaan gewoon de goedkoopste megafoon kopen die je vind zitten vaak 3 functies op sirene, een soort vossen piep, en spraak

ben er zeer tevre over kann je ook een keer leuke geintjes uithalen door je bak met antenne uit de auto halen en boven op een toren staan bv
groene seat
 

Berichtdoor S_aver » 25 aug 2007, 22:15

Als die steef mij even zou kunnen contacteren of als iemand zijn gegevens heeft, zou me veel plezier doen. :D
S_aver
 

Berichtdoor Johanh2o » 25 aug 2007, 22:40

ik denk dat het makkelijkst is om met steef in contact te komen een berichtje moet achter laten in het gastenboek van de rdv hij beheerd geloof ik die site
Johanh2o
 

Re:

Berichtdoor RamsesIV » 27 aug 2007, 13:19

S_aver schreef:Als die steef mij even zou kunnen contacteren of als iemand zijn gegevens heeft, zou me veel plezier doen. :D

Je was v België dus raad ik je ook de Wim aan van de cb-shop van Geel. Die heeft allengs ook nog wel is van dat matriaal liggen...
En als je er echt ni aangeraakt durf ik er wel een te bouwen voor je. Leveringstermijn is dan wel niet vastgelegd :wink:
RamsesIV
 

Re:

Berichtdoor S_aver » 29 aug 2007, 15:39

RamsesIV schreef:
S_aver schreef:Als die steef mij even zou kunnen contacteren of als iemand zijn gegevens heeft, zou me veel plezier doen. :D

Je was v België dus raad ik je ook de Wim aan van de cb-shop van Geel. Die heeft allengs ook nog wel is van dat matriaal liggen...
En als je er echt ni aangeraakt durf ik er wel een te bouwen voor je. Leveringstermijn is dan wel niet vastgelegd :wink:


Thx maat, zal iets laten weten hoe het vorderd 8)
S_aver
 

Berichtdoor S_aver » 04 sep 2007, 23:14

Heb al vanalles opgezoch om zelf schematjes te maken en printplaatjes te etsen enzo.
Dus achtereen hopelijk allemaal zelf die dingetjes maken als ik aan alle goede onderdelen kom. :roll:
Zal er voldoende van maken zodat degenen die dan nog spulletjes nodig hebben ze van me kunnen verkrijgen voor een prikje. :wink:
Mijn eerste project word een vossepiep, dan een lineair, en dan zien we wel. :twisted:
S_aver
 

Berichtdoor Tincu » 05 dec 2007, 14:02

Om niet te veel topics over "hoe kom ik aan een vossenpieper?" te krijgen heb ik alle belangrijke info in dit bericht gequote en alle overige topics gesloten!

S_aver op 20 Sep 2007 schreef:Nu weet ik wel dat ze bij eph vossenpiepertjes aan het fabriceren zijn (website http://www.electronicpartshamont.be ) op vraag van mezelf, en hij ging er een 3 tot 5tal maken.
Deze zouden wel pas volgende week, einde van de week klaar zijn.
(Als dit klopt, heeft al 4 keer gezegd "volgende week"). :x
Zodra ik mijn ets-kitje toekrijg begin ik er zelf ook aan om ze te maken, maar wanneer dat is weet ik al helemaal niet. :roll:


Thijs op 20 Sep 2007 schreef:Dile verkoopt printjes die je zelf nog kunt inbouw en waar je zelf nog een plug aan moet zetten.

Steef WAWvos in ruste (en forumlid) verkoopt kant en klare vossenpiepen de piepen die je op mijn foto's terug ziet zijn door steef gemaakt,
Zoek op marktplaats even op WAWvos en je zou zijn adrvertentie wel moeten kunnen vinden. Of blader even teug in het gastenboek van de rotterdamsevos daar staat hier over ook een berichtje van hem.


chrisboutsen op 28 Sep 2007 schreef:Beste collega's,


Ik ga komende weken in mijn labo eens enkele schema's
onder handen nemen, dan ook een printontwerp maken.
En deze in enkele stuks fabriceren, deze kunnen dan tegen
een betaalbare prijs gekocht worden,

Als er iemand tips heeft hoe en wat aan een vossenpieper
moet zitten, of juist niet, of hoe het beter kan mag gerust
wat info neerschrijven op dit forum.

Meer info volgt,..

MVG


Bimmer op 04 Dec 2007 schreef:Ik heb recent (lees: vandaag)van Steef begrepen dat hij het bouwen van piepers gaat staken. Hij had nog materiaal voor enkele liggen en dan stopt hij ermee denk ik...

Ben ik blij dat ik er 3 heb liggen ;) En nee, die gaan niet in de verkoop :D
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor Bimmer » 14 dec 2007, 18:25

Ter info: Ik heb gisteren de Laatste uitgebreide vossepiep bij Steef de piepjesman opgehaald... Helaas wilde hij hem niet voor me signeren :D

Uitgebreid wil zeggen: pauze- en zendtijd instelbaar, 3 verschilende tonen, volume instelbaar en snelheid van de piep instelbaar.

Hij heeft mij laten weten dat hij slechts bij hoge uitzondering nog gaat bouwen.
Bimmer
 

Berichtdoor Remco S » 24 jan 2008, 19:08

Dan ben ik de hoge uitzondering :D :D :D (andere piep geeft problemen in de bak, maar had je misschien wel gemerkt bij de ssva in voorschoten alhoewel ik toen geen klachten hoorde)
Remco S
 

Re:

Berichtdoor hullepim » 25 jan 2008, 08:49

Remco S schreef:Dan ben ik de hoge uitzondering :D :D :D (andere piep geeft problemen in de bak, maar had je misschien wel gemerkt bij de ssva in voorschoten alhoewel ik toen geen klachten hoorde)

Ik ook! Heb nog 1 piep kunnen krijgen en nou stopt hij er echt mee!
hullepim
 

Volgende

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten