Setup om te vossen

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Re:

Berichtdoor Arthur » 31 okt 2006, 00:21

Bimmer schreef:Is er iemand die mij kan vertellen/overtuigen waarom een Danita Mark 5 beter zou moeten zijn dan een andere bak bij het gebruik tijdens het vossen?


Alleen vanwege dat je een rfgain en een loc knopt hebt waarschijnlijk.
Sowiezo vind ik persoonlijk een analoge meter (in je bak dan) beter dan eentje met een digitale, verder is het de combi van:
een goedwerkende meter icm een goeie rfgain is het voornaamste, welke bak dat dan ook is, dat is iets van persoonlijke smaak
Arthur
 

Berichtdoor Thijs » 31 okt 2006, 00:23

Is er iemand die mij kan vertellen/overtuigen waarom een Danita Mark 5 beter zou moeten zijn dan een andere bak bij het gebruik tijdens het vossen?


JA dat is een goed bewaard geheim dat ook nog nooit iemand heeft kunnen uitleggen.

Ik ben ook net terug van de ZOZVOS voor het eerst in een jaar heb ik niet met een \"computer\" bak gereden maar met een \"oudje\"en dat ging toch verdacht goed! :shock:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 31 okt 2006, 00:26

Thijs: Met welke bak heb je dan gereden?
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 31 okt 2006, 00:31

Een Stabo XM5000 onder het mom die heb ik ook nog liggen laten we die eens proberen.

Na 1 keer rijden lijkt het een stuk beter te werken de Stabpo ziet er een stuk minder gelikt uit in m'n dashboard maar hij lijkt beter te ontvangen en heeft minder last van storing van de auto zelf.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re:

Berichtdoor Arthur » 31 okt 2006, 00:47

Thijs schreef:
Morgen eerst eens wat kabels door de Bimmer trekken... wordt gek van die wirwar van draden....


Dat is ook 1 van de dingen die mij de das om doet! fluiten, storen, etc. werelds gewoon! :(

Maar zaterdag de RDV? Die gaan Pim en ik zaterdag na een paar maandjes van afwezigheid ook weer eens doen.


als je last hebt van een fluittoon over je bak (die evenredig is aan het toerental van je wagen) dan moet je eens een andere stroombron pakken, maar meestal alleen de massa al "goed| aansluiten werkt al.
Arthur
 

Berichtdoor Thijs » 31 okt 2006, 00:49

Jammer genoeg komt de fluit toon over m'n speakers. De voedingskabels van de bak loopt dan ook momenteel langs speaker kabels. Maar zoek in een klein swiftje maar eens een andere route.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re:

Berichtdoor Arthur » 31 okt 2006, 00:53

Thijs schreef:Jammer genoeg komt de fluit toon over m'n speakers. De voedingskabels van de bak loopt dan ook momenteel langs speaker kabels. Maar zoek in een klein swiftje maar eens een andere route.


Dan zijn je speakers/radio op de verkeerde aangesloten.
tis heel simpel, de - pool van je accu zit voor massa meestal aan je dynamo geschroeft, deze zorgt voor die storing.
Pak een draad rechtstreeks vanaf je accu en klaar.
of, maak een extra massa draad van je accu - pool naar je chassis, en de - draden van radio/cb etc aan chasis vast (en evt ook die van je speakers dan)
dan moet het over zijn, zelfs in een swift!
Arthur
 

Berichtdoor Tincu » 01 nov 2006, 16:39

Reacties over welke vos je binnenkort gaat rijden gesplit
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor Bimmer » 03 nov 2006, 02:03

Zijn er ervaringen bekend over het rijden met een Lincoln? is dit een beetje te doen of valt het tegen?
Bimmer
 

Re:

Berichtdoor hullepim » 03 nov 2006, 09:46

Bimmer schreef:Zijn er ervaringen bekend over het rijden met een Lincoln? is dit een beetje te doen of valt het tegen?

Bimmer, zie ook je andere post over de Lincoln met S-meter.
Ik had toen een Toyota Carina E hatchback, en hierop stond een Wilson Little will op de kofferbak, en op het dashboard een Lincoln.
Naar mijn idee hebben we nooit meer zo snel een vos gevonden. Ik vond die combi, dus auto, antenne en bak echt perfect werken.
Helaas heb ik dit nooit in een andere auto kunnen proberen, want ook dit maakt erg veel uit.
hullepim
 

Berichtdoor Arthur » 03 nov 2006, 16:56

de \"kale\" lincoln gebruiken om te vossen lijkt me niks, of de nieuwe series moeten een wat betere verhouding op de s-meter hebben tussen dx en loc, vond de meter altijd veels te soepel.
Arthur
 

Re:

Berichtdoor BTB » 04 nov 2006, 11:40

Arthur schreef:de "kale" lincoln gebruiken om te vossen lijkt me niks, of de nieuwe series moeten een wat betere verhouding op de s-meter hebben tussen dx en loc, vond de meter altijd veels te soepel.


Opzich is met de Lincoln s-meter niets mis, alleen om te ' vossen ' is ie inderdaad te soepel.

Hebben vroeger ook nog wel eens een President Jackson gebruikt om te vossen, dat werkte erg goed. Een s-meter die behoorlijk zwaar is en de rf-gain die je behoorlijk goed kon dichtdraaien.

Bolkie !
BTB
 

Berichtdoor zwarte draak en lady » 09 dec 2006, 13:46

nou mijn setup = momenteel
*midland 48 + multi € 99
*maas ext k-sm4 € 29,95
*maas de luxe k-sm 9000 € onbekend
*eurocb ae150 €69.95
*sirio turbo2000 € 39,00

dit is wat ik momenteel in de auto heb !!! en wat niet verkeerd werkt

waar ik nog bezig moet om in te bouwen :wink:
2 x maal firestick t.b.v funkpeiler
en uiteraard de funkpeiler :wink:
prijs funkpeiler € 75
en de 2 antenne's samen 25 €
zwarte draak en lady
 

Vorige

Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten