Dubbele peilingen

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

Dubbele peilingen

Berichtdoor Bimmer » 02 feb 2007, 14:44

Ik ben een beetje aan het experimenteren met bakjes in de auto en antenne posities.

Laatste vossen heb ik gereden met een President Lincoln welke een externe aansluiting voor een s-meter had. Het viel mij op dat ik met deze bak dubbele peilingen kreeg, wat dus bij het gebruik van een President Wilson niet zo is. Het verzetten van de antenne maakte daarbij geen verschil uit. (Omhoog, schuin naar achter, schuin naar beneden, naar beneden).

Zou iemand een verklaring voor deze dubbele peilingen kunnen geven; dus in meerdere richtingen hetzelfde signaal aangeven. Peilingen gebeurde in een vrije omgeving, dus nagenoeg geen kans op reflectie door omliggende gebouwen.
Bimmer
 

Berichtdoor Bimmer » 05 feb 2007, 14:30

zoveel doorgewinterde vossers en niemand die het weet?.... :?
Bimmer
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 05 feb 2007, 16:02

Dubbele peilingen lijken mij niet het gevolg van de bak, maar meer van je antenne / opstelling. Zou het kunnen dat de Lincoln gewoon veel gevoeliger is waardoor signalen op de \"achterkant\" ook harder zijn? Heb je de bakken onderling verwisseld tijdens peilen op hetzelfde signaal?
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Bimmer » 05 feb 2007, 21:23

Nee, tijdens het rijden heb ik geen bak gewisseld, is niet mogelijk ook want dan zou ik mijn s-meter opnieuw moeten calibreren...

Ga binnenkort eens rijden met de Liitle wil op de kofferbak. Laatst wat aan het rommelen geweest en voor de grap de Wilson 5000 ook op de koffer gezet om te kijken wat die doet. Het gaf een verbazend goed resultaat. (lees: nagenoeg geen dubbele peiling)
Bimmer
 

Berichtdoor Arthur » 06 feb 2007, 02:37

Mijn erv met een Lincoln is dat de meter in de bak en verschil tussen rx en lokaal niet prettig is, ik heb alleen gevost met meter van me bak zelf dat ging perfect.
Maar nou gaat mijn bak pas lokaal iets aan geven als errx pas iets 9+30db aangeeft dan gaat ie lokaal pas iets aangeven, een lincoln geeft bij een s7 al een 4 lokaal aan dus dat kan zeker mobiel verwaarend werken. Dus idd gebruik eens een antenne die een stuk meer \"doof\" is dat zal zeker schelen!
Arthur
 

Berichtdoor Thijs » 06 feb 2007, 03:25

Bimmer wij reden met een lincoln en een little Will dit werkte perfect.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re:

Berichtdoor Bimmer » 06 feb 2007, 09:18

Arthur schreef:Mijn erv met een Lincoln is dat de meter in de bak en verschil tussen rx en lokaal niet prettig is, ik heb alleen gevost met meter van me bak zelf dat ging perfect.
Maar nou gaat mijn bak pas lokaal iets aan geven als errx pas iets 9+30db aangeeft dan gaat ie lokaal pas iets aangeven, een lincoln geeft bij een s7 al een 4 lokaal aan dus dat kan zeker mobiel verwaarend werken. Dus idd gebruik eens een antenne die een stuk meer "doof" is dat zal zeker schelen!


Die ervaring heb ik met de Lincoln dus ook, een vlotte meter met een vlotte lokaal stand. Om die reden snel de President Wilson er weer in gehangen; pas op de laatste 1,5 km kan ik dan lokaal kijken. Een lekkere zware rf gain dus.

Een dovere antenne... ik vos nu met een mini DV27, een sprietje van zo'n 50 cm schat ik, welke ook nog eens onder een hoek staat. Mocht je een andere dovere antenne weten hoor ik het graag! :)
Bimmer
 

Re:

Berichtdoor Bimmer » 06 feb 2007, 09:20

Thijs schreef:Bimmer wij reden met een lincoln en een little Will dit werkte perfect.


ik ga zaterdag nog eens testen met de die combinatie... en dan de little wil op de kofferbak.
Bimmer
 

Dubbele peilingen?

Berichtdoor RamsesIV » 26 feb 2007, 18:07

Waar stond de zender/vos? De positie van de vos brengt soms ook al eens reflecties teweeg. Ik krijg t soms wel eens wanneer ze onder n brug staan of tussen de spoorlijnen.
RamsesIV
 

Berichtdoor Bimmer » 14 dec 2007, 18:19

...even ter afsluiting... Mijn dubbele peilingen behoren al geruime ijd tot het verleden. Waarschijnlijk door de plaatsing van mijn antenne onder aan mijn bumper...
Bimmer
 


Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten