kan iemand mij het vossen duidelijk uitleggen

Voor al je vragen over 27mc vossenjacht.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Remco Rozenburg, erik_ark

kan iemand mij het vossen duidelijk uitleggen

Berichtdoor siekman » 03 feb 2007, 18:13

Ik lees hier veel over vossenjagen

Nu ik er meer over lees krijg ik er gewoon zin in om het te doen

maar wie kan mij simpel uitleggen wat ik er voor nodig heb en hoe ik er aan kan deelnemen .

en hoe het precies werkt ?

sorry ben nog een leek op 27mc gebied
siekman
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 03 feb 2007, 18:46

Vossen: De verborgen zender opsporen :)

Wat je nodig hebt is een bakkie met een signaalmeter (liefst analoog, met een wijzer), op het bakkie is het handig als je een functie RF GAIN of LOCAL/DX hebt waarmee je een sterk signaal kunt verzwakken.

Ik las volgens mij ergens dat je een President George hebt? Ik vos hier zelf al een paar jaar met volle tevredenheid mee, maar ik heb eigenlijk nooit met andere setjes gevost :)

Het principe is als volgt: Monteer een kleine mobielspriet op je auto, het liefst zover mogelijk achterop, bijvoorbeeld op je sleepoog, trekhaak of zoals ik heb gedaan: Op de plaats van m'n VW-logo. Doordat je die antenne achterop je auto zet, fungeert je hele auto als director voor je antenne. Door een rondje te draaien met de auto peil je totdat het signaal op zijn hardst is, de richting waar de neus van je auto heenwijst is de richting die je moet volgen.

Zo rij je steeds een stukje verder, en tussendoor rij je steeds opnieuw rondjes om de richting te bepalen, bijvoorbeeld op rotondes of carpoolplaatsen ofzo, je moet soms beslissingen maken (staat ie aan deze kant van het water, of zou ie aan de andere kant staan?).....en geloof mij, hij staat altijd aan de andere kant :lol:

Als je nou echt in de buurt komt van de vos kan het zijn dat je een \"volle bak\" signaal hebt, dan is het tijd om het signaal terug te gaan draaien. De S-meter in de George reageert vrij traag, ik heb ervoor gekozen om een externe (analoge) meter aan te sluiten, die kun je bijvoorbeeld kopen bij Dile. Achterop de George zit daar een aansluiting voor. Op zo'n analoge meter zie je echt duidelijk verschil in signaalsterkte, de blokjes op de George zijn natuurlijk nooit zo nauwkeurig.

Op het moment dat je je RF-GAIN niet meer verder dicht kunt draaien en je nog steeds een volle bak hebt sta je er met je neus bovenop :)

Dus, benodigdheden:
- Bakkie
- Mobielspriet
- Wegenkaart/navigatie
- Benzine
- Geduld
- Eventueel externe signaalmeter

Het is een erg leuke bezigheid, vanavond rij ik de Vlaardingse Vos en daarna hoop ik de Rotterdamse Vos ook nog even te rijden, deze laatste begint om 23.00u op kanaal 4.

Succes en wie weet tot ziens!
Laatst bijgewerkt door Remco Rozenburg op 03 feb 2007, 18:49, in totaal 1 keer bewerkt.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Thijs » 03 feb 2007, 18:47

Hoi siekman,

Welkom op[ ons fijne forumpje.

Voor uit leg over het vussenjagen kijk een s hier:
http://www.cb-vossenjacht.nl/htm/uitleg_vossen.htm
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor siekman » 03 feb 2007, 19:05

oke het is mij duidelijk nu , maar de antenne moet dus achterop de auto staan

Ik zelf rij een toledo zou het dus wat zijn om hem op de kofferdeksel te zetten ?

ikzelf heb geen trekhaak namelijk


benzine zou ik niet nodig hebben ( ik rij op iets waar je normaal op zou koken )

ik moet dan alleen nog een s meter op de kop tikken
siekman
 

Foxhunting: The game

Berichtdoor RamsesIV » 26 feb 2007, 17:50

Koffer is al een mooie plaats, wij raden iedereen aan zo ver mogelijk vanachter. Wij hebben met een renault 19 rondgereden met de antenne vanachter op de koffer. Met een break, antenne vanachter op het dak, heb ik ook een tijdje gedaan maar is niet ideaal.
Een korte spriet van een 40 cm ofzo schuins naar achter onder een hoek van ~45°. Grote antenne gaat maar dan steekt hij wel erg ver achter je auto uit en je hebt meer last van het 'wiegen' van je antenne zelf.
Uitleg is op de ene site al duidelijker dan op de andere, surf eens rond (hint: gebruik anders de onderstaande link eens :D ).
... mijn antennevoet zit op de plaats waar mijn VW-logo zat achter in de kofferval.
RamsesIV
 


Keer terug naar Vossenjacht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron