De nieuwe cb band!

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

De nieuwe cb band!

Berichtdoor Arthur » 28 okt 2006, 11:11

Een x aantal jaren was er sprake van een soort van verhuizing van de vergunnigsvrije etherfrequenties.
Ofwel dat de 27mhz zou overgaan naar de 934mhz.
Nou is het nooit zover gekomen, maar wel dat de 934mhz gebruikt werd door sommigen.
Is er iemand hier bekend met dat gebeuren, is daar nog wat te doen etc?
Op marktplaats zag je in het verleden nog wel spul ervoor, maar dat is ook helemaal over.

De reden dat ik er nieuwschierig naar ben is mede door de stilte op de 27mhz en zodoende wat \"nieuwe\" frequenties wil gaan aanboren (zonder tussen de echte amateurs te komen), dit ook omdat ik opzoek ben naar een nieuwe bak (waar ik nu mee zit is geleend), dus een Magnum/RCI oid is leuk, maar tussen de 25 en 32 mhz zal het niet anders zijn als tussen (wat ik nu heb) de 25.615 en de 28.305
Dus wellicht gelijk aan de allbanders oid is wellicht een mogelijkheid.

Kortom wat is wijsheid ?
Arthur
 

Re: De nieuwe cb band!

Berichtdoor erik_ark » 28 okt 2006, 12:36

Arthur schreef:Een x aantal jaren was er sprake van een soort van verhuizing van de vergunnigsvrije etherfrequenties.
Ofwel dat de 27mhz zou overgaan naar de 934mhz.
Nou is het nooit zover gekomen, maar wel dat de 934mhz gebruikt werd door sommigen.
Is er iemand hier bekend met dat gebeuren, is daar nog wat te doen etc?
Op marktplaats zag je in het verleden nog wel spul ervoor, maar dat is ook helemaal over.

Kortom wat is wijsheid ?


Op Engelse site staat veel 934mhz spul, kijk eens bij deze link:

http://www.ukcb.co.uk/934/

of zoek bij Google
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Bimmer » 28 okt 2006, 15:06

kan me herinneren van dat 900Mhz spul dat het verdomd kleine antennetjes zijn, en je hebt verliesarme coax nodig wil je nog een beetje ovehouden aan het eind van de kabel. De doorsnee aircell7 voldoet hier ook niet aan...
Bimmer
 

Re:

Berichtdoor Arthur » 29 okt 2006, 12:13

Bimmer schreef:kan me herinneren van dat 900Mhz spul dat het verdomd kleine antennetjes zijn, en je hebt verliesarme coax nodig wil je nog een beetje ovehouden aan het eind van de kabel. De doorsnee aircell7 voldoet hier ook niet aan...


Dat klopt wer, maar omdat je ook met zogehete repeaters werkt was een hoog vermogen ook niet echt nodig.
@, leuke site veel info, maar meeste is al aardig "over datum"
Arthur
 


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 110 gasten