Nostalgie en anekdotes

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Marion Island

Berichtdoor 19AT593 » 27 jun 2016, 23:12

Nog altijd is "nostalgie en anekdotes" een onderwerp op dit forum waar ik nog een hoop leuke dingen voor heb om te schrijven. Jullie kunnen dus wat verwachten.

Vandaag was ik mijn oude mail aan het opruimen toen ik een e-mail tegenkwam van een station waar ik vroeger veel contact mee had (en nu soms nog wel eens hi!). Het was denk ik wel 1 van de bekendste en sterkste DXers destijds. 19AT091 Erik uit Zeeland. Ik kreeg van hem een schrijven dat een station QRV was vanaf Marion Island. Dat is al bijzonder op de amateurbanden en op 11m helemaal. Hij had hem toen al gewerkt geloof ik.

Afbeelding

Nu was dit destijds "hot" DX natuurlijk. Maar dit station werkte je niet zomaar. Shorty was niet altijd aan de radio op 11m en vaak sprak hij op kanaal 24 (AM?) met zijn vrienden in zuid-afrika. Dit soort dingen was inside info, dat wisten er maar een paar. Als je hem daar hoorde was er grote kans dat hij ook even op 27.555 SSB kwam of daar in de buurt. Weken heb ik op dit station geaast. Uren aan de radio gezeten op de beste tijden en ook uren naar kanaal 24 geluisterd en hem diverse malen gehoord. Uiteindelijk werkte ik hem en heb ook de QSL binnen gekregen. Van Erik kreeg ik destijds wat inside info en foto's die Shorty hem gestuurd had na zijn QSO met hem. Omdat dit zo lang geleden is durf ik ze nu wel te publiceren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat Shorty de enige radio operator op Marion Island is geweest zonder licentie en aktief op 11m. Andere radio operators zijn allemaal aktief geweest voor zover ik weet alleen op de amateurbanden. Ik heb ooit op een site alle activaties op Marion gelezen. Het jaar dat Shorty er zat was er geen activatie van ZS8 (amateur prefix). Denk dat dit DX contact wel 1 van mijn meest zeldzame is geweest die me ook het meeste tijd heeft gekost. Maar de beloning is dat ik het m'n hele leven onthoud.
19AT593 Sebastiaan
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor plientjebr » 28 jun 2016, 08:30

Mooi verhaal Sebastiaan, leuk ook dat je de foto's erbij hebt :D

Ik heb nog een verhaal van ruim 30 jaar geleden, een verhaal van een vriendin en mij.....
We woonden toen beiden in Den Helder en op een gegeven moment spraken we een Paul die op vakantie
was in Callantsoog.
De jongen kon gezellig praten en we wilden hem wel eens ontmoeten.
Nou, dat vond hij ook wel leuk, dus mijn vriendin en ik een paar goede schoenen aangetrokken en lekker
lopend over het strand naar Callantsoog gegaan.
We hadden het vakantieadres van Paul gekregen en bellen daar aan.
Eenmaal weer lopend over het strand terug naar Den Helder, was het niet zo gezellig meer....mijn vriendin
en ik hadden een beetje ruzie.
Die Paul vonden we dus beiden meteen al een stuk en beiden waren we meteen al hoteldebotel van die knul.
Of die jongen ons leuk vond was niet interessant, we hebben 3 dagen ruzie gehad wie nu achter hem aan mocht gaan.

Op een gegeven moment sprak ik Paul weer op de bak en hij vroeg of hij bij mij langs mocht komen.
Ik mijn vriendin gebeld of ze ook wilde komen, zo konden we erachter komen wie hij nu het leukst vond.
Afijn, de deurbel ging en daar stond Paul met zijn broer Jürgen en die hadden we nog niet gezien.
Toen werd het helemaal moeilijk voor mijn vriendin en mij, want Jürgen was de tweelingbroer van Paul en ze
leken als 2 druppels water op elkaar.
Uhhhhh, ja, wat nu?????....maar het dilemma werd snel opgelost :D
Paul vond mijn vriendin heel leuk en Jürgen mij en zo hebben we de vakantietijd leuk met zijn vieren doorgebracht.

Na de vakantie is de verkering ook nog lang aangebleven tussen mijn vriendin en Paul en tussen mij en Jürgen.
Mij begon het het eerst te vervelen en ik maakte het op een gegeven moment uit, een half jaar later had mijn
vriendin het ook gehad met Paul.
We hadden ons oog al weer laten vallen op andere jongens van de 27MC :oops:

Jaaaaaren later gingen we beiden trouwen.
Ik met iemand die totaal niets met de 27MC van doen wilde hebben en zei met..........JÜRGEN!!!!!!
1 van de tweeling waar ik dus verkering mee had.
Ze vond hem toch leuker als zijn broer.
Ondertussen ben ik gescheiden en is zij nog heel gelukkig met haar Jürgen en dat allemaal dankzij het bakkie.
En jawel....ik ben ook weer heel gelukkig hoor, lang leve de 27MC, toch dankzij dat ding weer een heel
aardige man leren kennen :D
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!

Re: Nostalgie en anekdotes

Berichtdoor Remco Rozenburg » 28 jun 2016, 21:23

Mooie verhalen weer Plien en Sebastiaan, het blijft een van de leukste onderwerpen hier op het forum :D
19CQ29 - Mobiel
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin

Vorige

Keer terug naar Diversen