Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor mebo » 22 nov 2013, 12:00

ik weet het edwin,maar we gaan het toch opzetten..
ik heb ook overwogen om een internet station te gaan opzetten,maar dat buma/sena gedonder staat me niet aan want ook dat kost een knap zak met euro`s..
we gaan eerst de ontvangst klaarmaken voor 35,en dan zien we wel wanneer we zelf een kaars gaan aansteken 8)
ach,en het A.T...hou op met die miskleuners,ik heb al menig jaar de N licentie op zak,maar als amateur sta je ook al met de handen in het haar,je kan de technologie niet tegenhouden,maar ze kunnen op z`n minst er voor gaan zorgen dat er geen rommel op de markt komt wat stoort als de neten!
maar nee hoor,weinig tot zeg maar niks..
dus het komt er op neer dat je zo goed als zeker als amateur zijnde afhangt van diegene(n)met een stoorplug zijn goodwill....wil diegene niet meewerken is het jou probleem

http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=20&t=12378
mijn shack:
icom 475E voor 70cm met desktop sm-20 +mirage d1010n eindtrap
yeasu ft 7900 en ft1900
midland 8001 allmode met a99
antennes:
een 6el flaxa yagi(vertikaal) voor 2 mtr
een 13el flexa yagi(vertikaal)voor 70cm



gr epke PD3JME[433.1875-145.2375]
Avatar gebruiker
mebo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 07 feb 2010, 21:51
Woonplaats: bergum

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Edwin » 25 nov 2013, 22:52

ja dat is zo mebo at doet weinig tot niks daar tegen maar als er 1 iemand op 35 stoort op 4g geloof me dan komen ze echt wel en het at weet allang waar iedereen ongeveer zit.
Hetzelfde is toen met de 60 cm band gebeurt dat digitenne er kwam is er ook een razzia geweest en een heleboel opgepakt.
Ze hebben door heel nederland een aantal meetstations zitten die het hele spectrum in de gaten houd en daar peiling mee doen .
Maar 35 cm is wel grappig alleen je moet soms mazzel hebben met je spullen er zijn een aantal mensen die echt soms woeker prijzen rekenen.
Terwijl de motorola plankjes van 150 watt maar iets van 25 a 30 euro kosten vroeger net als de lucent eindtrappen dus koop niet te duur zou ik zeggen, en let op ebay daar staat veel 800/900 mhz spul te koop.
-= 19ed001 =-
Edwin
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 nov 2013, 10:40
Woonplaats: Assendelft

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor 19-DT-170 » 26 nov 2013, 10:52

@Edwin: Ships.. Dan ben ik toch weer opgelicht door de handel..
Een paar jaar geleden nog rond de 100 euro betaald voor een 40W VHF Tor..
En nu zeg jij dat je complete eindtrappen van 150W voor rond de 30 euro koopt voor UHF???
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Remco Rozenburg » 26 nov 2013, 11:20

Ik zou eerder investeren in 23cm dan in 35cm, er vind langzaam een verschuiving plaats naar 23. Het spul voor 35cm heb ik een paar jaar geleden de deur uit gedaan, de meeste activiteit op die band vond 's nachts plaats en dat lukte mij niet meer ;) Op eBay heb ik destijds het nodige gescoord, inderdaad Motorola plakjes zelfs nog voor 20 USD vanuit Israel laten versturen, 150W met 5W insturing, op de beurzen speuren naar ATF3 toestellen etc. Ik heb 1x de fout gemaakt op eBay door een lowpass-filter te kopen (Microlab FXR) voor 40USD, de verkoper verstuurde echter niet naar NL, daar kwamen dus nog 80 USD verzendkosten bij om het pakketje op te laten halen en alsnog verzenden. Even het forum dxrapporten.nl in de gaten houden; in de vraag- en aanbodsectie wordt nog regelmatig spul aangeboden.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor peter stardust » 26 nov 2013, 11:43

Toch zijn er nog eerlijke verkopers op MP , ad was"aangeboden een president vegas 40 kanalen en 2w in nieuwstaat voor 40 euro'tjes." En inderdaad het was zoals omschreven. Zelfs de bekende garantie sticker zat er nog netjes opgeplakt ,geen schroefje beschadigd.Alles was degelijk verpakt . Mooie aanwinst voor de verzameling.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Edwin » 26 nov 2013, 19:10

@ Remco inderdaad de beste man uit israel met zijn plakjes hahah hoe herkenbaar.
Ik heb 23 cm nog steeds staan hier heb laatst een nieuw printje gemaakt voor een ssb converter ,moet hem alleen nog af bouwen .(gebrek aan tijd)
Maar het is wel grappig allemaal mebo,ik zag dat ie zich al had aangemeld bij dxrapporten .
-= 19ed001 =-
Edwin
Volhouder
Volhouder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 nov 2013, 10:40
Woonplaats: Assendelft

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor mebo » 26 nov 2013, 22:05

ik heb me daar al aangemeld,maar ik ga eerst het ontvangstgedeelte klaarmaken voor deze band,en daarna zien we wel verder hoe het een en ander gaat verlopen.
tja,en dat A.T heel het spectrum monitort is mij ook al een tiental jaren bekend,dat weet je gewoon.
de tijd voor het halen van mijn novice weet ik ook nog goed,die 149mhz ging ook erg fijn,maar het duurde maar even,ik had net alles piekfijn in orde.....toen kwam de razzia deur aan deur en nam nijland mijn hele kastinhoud mee....
we hebben een mooie tijd gehad met de licentie,maar de interesse is weg,er is meer en meer storing door allerhande zooi en dat is zo`n beetje de oorzaak dat ik mijn heil ergens anders zoek gezien het A.T de schouders ook maar wat ophaalt omtrent storingen op hf door plc/omvormers.
in engeland schijnt het al zo erg te wezen dat zelfs 2 mtr en 70cm word gestoord door plc....
dus ga ik er ook een beetje vanuit dat ook dit soort toestanden ook hier gaan ontstaan met de tijd.
nee de licentie is mij wel goed zo langzamerhand,ik ging me ergeren,en dan is het de allerhoogste tijd voor wat anders.
mijn shack:
icom 475E voor 70cm met desktop sm-20 +mirage d1010n eindtrap
yeasu ft 7900 en ft1900
midland 8001 allmode met a99
antennes:
een 6el flaxa yagi(vertikaal) voor 2 mtr
een 13el flexa yagi(vertikaal)voor 70cm



gr epke PD3JME[433.1875-145.2375]
Avatar gebruiker
mebo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 07 feb 2010, 21:51
Woonplaats: bergum

Vorige

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 111 gasten