Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor vincenttor » 06 okt 2013, 23:07

Kan er soms zo om lachen dat mensen zo, ja mag ik dom zeggen zijn , en ergste nog is dat tegenwoordig bijna niemand blijkbaar meer leest of begrijpend kan lezen.
Ik schrijf in mijn advertentie van een mast 5 x 6 meter driehoeks mast dat bieden mag maar moet redelijk blijven en dat op een bod van 5/6/700 euro ik de mast toch echt niet weg doe.

Dan krijg je zo een leuk bericht en een bod van 200euro ( tja je hebt ze er bij die t proberen..)
Dus ik reageer op het bericht met het volgende:


Ik: Lees de advertentie maar eens goed !


de tegenpartij:
Wat bedoelt u

Verstuurd vanaf mijn iPhone



Daarna ontvang ik na 10 minuten toen het kwartje is gevallen om de advertentie toch maar eens echt door te lezen het volgende:


Voor Een 5x6 wilt u meet dan 700 euro

Verstuurd vanaf mijn iPhone



krijg ik weer 12 minuten later bericht:

Als u er meer dan 700 voor wil kunt u hem beter van marktplaats af halen voor 523,43 heb je een 6x6 nieuw met 12m top buis

Verstuurd vanaf mijn iPhone


Dus ik reageer naar de beste man dat ik al een bod van 850 euro heb gehad en vriendelijk heb gezegd dat hij niet in de weg ligt en ik nog even wacht.
En dat het hier niet betreft om een kokermastje waar je hoogstens een draadantenne in kan hangen als je 5 x 6 gaat gebruiken en er staat een beetje wind, dat er geen beam in kan hangen met een beetje boomlengte van zeg 10 meter.
En dat ik graag wel eens die mast wil zien voor die prijs en dat koopjes jagers niet aan het juiste adres zijn.
mvg etc etc.

Krijg ik doodleuk een bericht terug met een copy past van een metaalhandel met daarin, ja , je raad het goed.
Een bestel lijst voor auminium kokers en een stukje top pijp.
100x100 - 80x80 - 60x60 - 40x40 koker daar boven in moet een stuk rond van 38mm 3 mm wand dikte. (wat 12 meter lang zou moeten zijn als ik hem moet geloven)
Al met al zijn dit ook 4 lengtes van 6 meter i.p.v. 5 of 6 zoals hij schrijft dat je voor die prijs krijgt ;)

Terwijl ik toch duidelijk schrijf dat het hier om een degelijke mast gaat en niet een kokermast die zeker met zulke maten die hij opgeeft in de wind kan staan met een beetje antenne erin.
Mooie is dat er duidelijk foto's staan ook dat de mast nog recht op staat en de afmeting van de mast hoek op hoek er bij staan + foto's van het kantel mechanisme / bok.

Begin steeds meer een hekel aan "marktplaats volk" te krijgen om zo maar te noemen.
meest achterlijke voorstellen krijg je en veel wilt ook ruilen, nu is het vaak van ruilen komt huilen :wink:

Zo moest ik ff kwijt haha
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 07 okt 2013, 03:36

Maak je niet druk,ik bied ook wel eens wat aan en bij een spotprijs reageer ik met stuur maar een pallet vol.. :wink:
nou dan krijg ik mail terug dat ik aso reageer of of ik wel spoor. :lol:
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor jupiler » 07 okt 2013, 09:13

Ach sommige proberen het gewoon ,klein voorbeeld is dat in je advertentie staat dat de bekabeling vernieuwd moet worden ,een lier aangeschaft moet worden en een plaat gelast moet worden ,
dat zijn ook kosten die niet misselijk zijn,dus kan me voorstellen dat iemand gaat proberen te onderbieden. maar ja doorslaan is ook een kunst :mrgreen:
het is trouwens wel een mooie mast.
jupiler
 

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor vincenttor » 07 okt 2013, 09:23

Gelijk geef ik die mensen dat ze dat sturen.
Je bent toch serieus iets aan het proberen te verkopen, en wat ik prettig vind zelf is de advertentie zo ingevuld mogelijk met duidelijke foto's ipv zo eeng wazig schuin fotootje.
Dan voldoe je aan deze standaarden en krijg je als nog mensen die naar de bekende weg gaan vragen terwijl alles al vermeld staat met duidelijke foto's nog wel.
Om deze reden heb ik ook geen telefoon nummer er meer bij gezet want je word soms de hele dag gebeld, dan schrijf je er bij dat je niet te bereiken bent van x tijd tot x tijd.
Wat gebeurd er. Je word toch gebeld door ze in de tijd dat je aan het werk bent en geen tijd om. Zulke vragen te beantwoorden.
Haha kansloos. Lezen is ook een vak

En dan heb je ook van die bieders. Die stuur ie dan dezelfde dag nog bericht.
Laten niks van zich horen, vraag ik me af, wat doe je op marktplaats dit is geen speelplaats.
Daarvoor ga je maar naar een chat site of spelletjes.nl ofzo.

Maar blijkbaar denkt niet iedereen er zo over helaas.

Ja , lassen is niet nodig , kan ook zo,maar voor het mooie zou ik het aanpassen.
kosten hier van 0,0 als je naar de lokale staalboer loopt een een plaatje van 10 x 500 x8 of 10 dik uit de oud ijzer bak haalt.
Moet je hier toch voor betalen, zeg dat je 10 eur kwijt bent.
lasapparaat heeft vast iemand in de buurt wel een een haakse slijper.

Staalkabels, ik heb op marktplaats een rol van 8mm dikke verzinkte kabel gekocht 80 meter voor 50 euro

Lier, wormwiel lier gekocht veel te zwaar model voor mn mast voor 25 euro.

Dus ja, als je even een heel klein beetje moeite doet zijn de kosten te drukken, en dit is binnen een tijdsbestek gekocht van 2 weken dat ik er actief naar zocht.
De prijs moet je wel zo hoog zetten op marktplaats omdat je van die geluksbieders hebt, wil je dat er nog wat overblijft van het bedrag zonder dat je er om moet vechten is dit haast wel de regel lijkt wel tegenwoordig.
Tuurlijk wilt iedereen een koopje , maar het kan te gek ook.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor jupiler » 07 okt 2013, 10:29

ja dat is ook zo ,al zeg ik eerlijk ik zou persoonlijk niet weten of 8 mm staalkabel genoeg is voor een mast ter grote van de eifeltoren, HI
wat ook kan is gebruik maken van tweedehands.nl de eigenaar is een zendamateur en is wat beter als marktplaats volk ;)
maar ik snap je redenatie volkomen..
jupiler
 

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor pino » 08 okt 2013, 10:05

vincenttor schreef:ik ook geen telefoon nummer er meer bij gezet want je word soms de hele dag gebeld, dan schrijf je er bij dat je niet te bereiken bent van x tijd tot x tijd.
Wat gebeurd er. Je word toch gebeld door ze in de tijd dat je aan het werk bent en geen tijd om. Zulke vragen te beantwoorden.

ja mooi is dat he ,of ze belle je midden in de nacht om 3uur heb ik een paar keer gehad en zeg je dat je al slaap zijn ze nog verbaast ook ,net of de hele wereld wakker is waneer hun dat ook zijn , of er zijn mensen die €2.50 bieden en gelijk aan de telefoon hangen en zeggen dat ze het product komen op halen omdat ze het hoogste bod hebben en als je zeg dat b€2.50 te laag is worden ze nog boos ook, maar ja ik zeg maar zo leven en laten leven.
QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Peter-dx » 08 okt 2013, 13:34

hihi ik heb slangen te koop op MP, krijg ik een mailtje of ik die ook opstuur ......tja wat moet je met die gasten ......
maar laag bieden doe ik ook, zo heb ik een mooie mast gekocht :-)
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Hét Drentse Station » 09 okt 2013, 15:54

Ach marktplaats is best leuk. Zo had ik een tweepersoonsbed te koop. Als er weer zo'n figuur langs kwam met een bod dat minder dan de helft van de vraagprijs was, dan mailde ik dat het bed alleen in z'n geheel weg gaat en niet in delen...

Zelf doe ik ook wel eens een laag bod. Soms heb je geluk en soms niet.
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor tjebbe » 09 okt 2013, 16:43

tel nr erbij heb ik nog nooit gedaan. alles mooi via de email :D en laag bieden doe ik ook wel, nooit geschoten is altijd mis, en zo nu en dan is het raak.


suc6 met de verkoop vincent.
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor vincenttor » 09 okt 2013, 21:17

Kan me flink er aan ergeren als iemand voor iets wat meer als 500euro waarde wel heeft dan 20% / 40% er van gaat bieden als er al in de advertentie staat dat het toch niet verkocht word, dan toch met oogkleppen op bied en bijdehand doet per email,
iets met dubbeltje en eerste rij ??!?
Ik heb het liefste alles zo goedkoop mogelijk maar hou het tenminste netjes en als ik zeg dat ik het te duur vind breng ik dit ook anders als deze flapdrol van die email ;).

Mast is overigens als goed is volgende week opgehaald als het niet weer zo een laatste moment afhaker is zoals ik al paar keer heb gehad afgelopen 2 weken haha,
reserveren doe ik ook niet meer en of eraf halen want mensen komen vaak zomaar niet opdagen of laten niks meer van zich horen, leuk als je een middag thuis blijft daarvoor.

Slang per post ? haha, doe mij er maar 2.
waar zit je met je verstand.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor kol53 » 09 okt 2013, 21:43

Als ik begin te bieden op iets wat ik wil hebben, begin ik ook altijd laag. Omhoog kan
altijd nog. Zo had ik pas iets voor honderden onder de vraagprijs. Je weet maar nooit.
kol53
 

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor plientjebr » 10 okt 2013, 09:28

Ik had ooit een keer een gasfornuis met gasoven te koop.
Belt er een mevrouw met de vraag of er een oven in zat....ja dus....
En of hij elektrisch was.....
Nee mevrouw, er staat gasfornuis met gasoven.
Ja, maar ik zoek elektrisch kwam er achteraan.
Nou mevrouw, dit is gas.
Weet je het wel zeker, durfde ze toen ook nog te vragen.
Mevrouw, ik heb hem 5 jaar lang gebruikt, dus ik weet het wel zeker ja :roll:
Nou zeg, niet zo brutaal hoor, zei ze toen en hing op....
Een paar dagen later het fornuis toch kunnen verkopen aan een meneer die er zo blij mee was dat hij zelfs meer betaalde dan de vraagprijs.
Dat was nu ook weer niet nodig natuurlijk, maar hij stond erop.
Was toch weer 25 euro extra, dus zo kan het ook :D

Zo ook een keer met schaatsen te koop, 1 jaar oud en netjes in doos, geslepen en ingevet weg gezet.....
Werd er gebeld met de vraag of ze het nog deden.
Meneer, het is midden in de zomer, beetje moeilijk uit proberen lijkt mij.
Ja, maar doen ze het nog, kwam weer de vraag.
Meneer, ik zal er even batterijen inzetten om te kijken of ze het nog doen, pfffff, wat moeten ze doen dan, Hip Hoppen???????
Dat was dus einde gesprek :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor Ger » 10 okt 2013, 12:10

:lol: :lol:
19CQ51

Yaesu FT-950 / Yaesu FT-897D / Yaesu FT-817ND / Yaesu FT1XD / Yaesu FT-60E / Albrecht AE-2990 AFS / TYT MD-390 / President Jackson II
Diamond BB7V / Solarcon A99 / HyEndFed 10-20-40 / Diamond X50-N / Diamond HF20FX / Diamond HF40FXW / MFJ-1899t / Magnum LRD-1012 High Gain / K40

http://pd1evp.simpsite.nl
https://www.facebook.com/pd1evp
http://www.twitter.com/pi4cq
https://www.facebook.com/charliequebec.net
Ger
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 269
Geregistreerd: 08 mei 2013, 22:33
Woonplaats: Schiedam

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor plientjebr » 11 okt 2013, 08:14

Ach, het is maar net hoe goed de mensen iets lezen en dat doen vele dus niet.

Vroeger verkocht ik vaak via marktplaats, nu nooit meer.
Zo had ik ook een gaskachel te koop en er werd om half 12 in de avond gebeld met de vraag hoeveel hout hij verstookte.....
Hout??????
GASKACHEL!!!!!

Ik heb nu ook nog genoeg spul wat de deur een keer uit moet, maar ik maak er liever vrienden gelukkig mee dan dat ik door verschillende mensen
gebeld word en ook nog eens langskomen op een tijdstip wat niet afgesproken was.
Of helemaal niet op komen dagen en daar ben je dus inderdaad voor thuis gebleven :evil:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat zijn er soms toch clowns op marktplaats te vinden

Berichtdoor cb1gwn » 11 okt 2013, 12:57

Ik zet nooit een telnummer er bij.
Als er te laag geboden word vind ik dat niet erg. Dan moet je
Als je dat vervelend vind moet je een minimum prijs instellen op marktplaats. Onder die prijs kun je niet eens bieden.. Of je zet de verkoopprijs vast.


Er zijn net zo veel rare verkopers.
Vooral veel verkoper zonder geduld.

Krijg je om 23:00 een mailtje dat je het mag kopen. Mail je terug dat je er op in gaat (23:30).
Daarna ga je slapen en volgende dag naar je werk. Rond 18:00 thuis (bij mijn ouders / mantelzorg).
Om 22:00/23:00 ben ik eindelijk thuis. Meestal gelijk mail checken. Zie je 3 emailtjes van de verkoper met in het laatste mailtje dat ik niet reageer en het nu maar aan een ander heeft verkocht..
Als of je de hele dag aan je computer of smartphone zit in spanning te wachten of je een mailtje kan beantwoorden.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Volgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 130 gasten

cron