Stoppenkast op tilt

Plaats hier al je berichten die niet met de hobby te maken hebben.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Stoppenkast op tilt

Berichtdoor plientjebr » 11 mei 2014, 20:13

Sinds vanavond de antenne weer rechtop gezet, want het heeft hier echt hard gewaaid.
Ik zet hem neer en op dat moment stond de tv aan en de oven.
Ik doe de bak aan, bekijk de SWR en plop, stroom uit.......

Hup doe de boel in de meterkast weer aan, zet tv aan en de oven, want gegeten moet er worden :lol:
Ik doe de bak weer aan en jawel....plop boel weer uit.

Dit beneden met de Shogun.
Ik pak een andere bak en voeding voor beneden en weer plop, de boel uit.

Boven proberen en ja hoor, daar blijft de boel het doen, niet alleen met mobiele spriet, maar
dus ook gewoon met mijn basis antenne.

Weer beneden proberen, nou laat maar, plop, weer naar de meterkast :evil:
We hebben boven wel een andere groepenkast als beneden, zo ook in de garage,
dus wat kan dat zijn?

Tv en alles doet het nu beneden, maar sluit ik een bak aan houdt het op :?
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor Ger » 11 mei 2014, 20:27

Ja dat is blijkbaar dan net teveel voor die ene groep :-) . Al zou dat in een woonhuis toch niet echt een probleem moeten zijn als het alleen een oven en tv betreft. De volgende keer dan maar de bak op een ander stopcontact aansluiten die onder een andere groep valt, via een verlengsnoer naar de gang of slaapkamer ofzo. Of gewoon de tv of oven uitzetten. Maar als dit eerder altijd wel mogelijk was is er misschien toch ergens een probleem.
19CQ51

Yaesu FT-950 / Yaesu FT-897D / Yaesu FT-817ND / Yaesu FT1XD / Yaesu FT-60E / Albrecht AE-2990 AFS / TYT MD-390 / President Jackson II
Diamond BB7V / Solarcon A99 / HyEndFed 10-20-40 / Diamond X50-N / Diamond HF20FX / Diamond HF40FXW / MFJ-1899t / Magnum LRD-1012 High Gain / K40

http://pd1evp.simpsite.nl
https://www.facebook.com/pd1evp
http://www.twitter.com/pi4cq
https://www.facebook.com/charliequebec.net
Ger
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 269
Geregistreerd: 08 mei 2013, 22:33
Woonplaats: Schiedam

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor Remco Rozenburg » 11 mei 2014, 20:52

Probeer je het telkens met dezelfde voeding? Heb je mogelijkheden om het met een andere voeding te testen? Ik kan me niet voorstellen dat een bak je groep zo kan overbelasten dat hij eruit springt.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor plientjebr » 11 mei 2014, 21:27

Ik heb het ook met twee andere voedingen geprobeerd, maar dat blijft fout gaan.

En Ger, boven blijft de boel het doen, het is alleen in de huiskamer.
En dus bij alle 12 stopcontacten stopt de boel er mee.
Nooit geen last van gehad, is sinds vandaag en sinds de antenne weer rechtop staat.
Maar boven kan ik de basis antenne ook gebruiken als ik een raam open doe en daar
blijft de boel het gewoon doen, met alle voedingen en bakken.

Nu staat de bak beneden uit en de tv aan, evenals een vaatwasser en wasmachine
en wasdroger en alles doet het.
Sluit ik een elektrische wekker aan, de boel blijft het doen, sluit ik de bak weer aan, plof uit :?
Maakt niet uit welke voeding of bak.....nou ja, morgen weer eens verder onderzoeken.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor Ger » 11 mei 2014, 21:53

Okee, dat is heel apart dan :lol: . De oorzaak zou dan echt in je bak of voeding moeten zitten, maar als het boven wel goed werkt en beneden ook weer niet met een andere bak en voeding is dan ook weer vreemd. Nou ja, morgen nog maar eens proberen dan.
19CQ51

Yaesu FT-950 / Yaesu FT-897D / Yaesu FT-817ND / Yaesu FT1XD / Yaesu FT-60E / Albrecht AE-2990 AFS / TYT MD-390 / President Jackson II
Diamond BB7V / Solarcon A99 / HyEndFed 10-20-40 / Diamond X50-N / Diamond HF20FX / Diamond HF40FXW / MFJ-1899t / Magnum LRD-1012 High Gain / K40

http://pd1evp.simpsite.nl
https://www.facebook.com/pd1evp
http://www.twitter.com/pi4cq
https://www.facebook.com/charliequebec.net
Ger
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 269
Geregistreerd: 08 mei 2013, 22:33
Woonplaats: Schiedam

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor plientjebr » 12 mei 2014, 07:14

Oorzaak gevonden :D
Gisteravond stopte de boel er weer mee en ik had geen voeding en dus geen bak aan.
Het is de koelkast, zodra die aanslaat dan stopt de boel ermee.

Gelukkig dus geen schuld van de bakken of voedingen.
De koelkast is dus niet al te best meer.
Het is een open keuken, die schijnt op een zelfde groep te zitten als bepaalde dingen
in de woonkamer.
Eens kijken hoe we dit gaan oplossen, want oké, de koelkast is niet jong meer, maar doet het nog goed.
En net als bij een ieder denk ik, ook bij ons groeien de centjes helaas niet op onze rug voor een nieuwe koelkast.
Anders zolang maar in de garage zetten, daar loopt de boel op een andere groep en daar staat zelden wat
aan wat stroom nodig heeft.

Bedankt voor het meedenken hoor :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor 19-DT-170 » 12 mei 2014, 09:48

Alleen opletten als je de koelkast in de garage zet, en de stroom valt uit,
je het misschien niet direct in de gaten hebt, en de inhoud van je koelkast langzaam opwarmt...
Wat de groepenkast betreft, is het de zekering die uitvalt, of de aardlekschakelaar?
Als het echt de zekering is, dan ben ik bang dat je een probleem hebt met de compressor.
Die kun je alleen niet vervangen, dat is een systeem, waar ook de koelvloeistof doorheen loopt..
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor Ger » 12 mei 2014, 10:53

Okee dan, de koelkast dus.
Maar je schreef dat als je ging zenden op hetzelfde moment de stroom uitviel en dat meerdere keren. Dat zou betekenen dat op dat moment ook de koelkast aan zou slaan, op hetzelfde moment dus. Dat is dan wel heel toevallig toch? Vraag me dan ook af of het probleem echt in de koelkast zit en niet in de meterkast? Waarschijnlijk staat er toch meer aangesloten dan je denkt op die ene groep.
19CQ51

Yaesu FT-950 / Yaesu FT-897D / Yaesu FT-817ND / Yaesu FT1XD / Yaesu FT-60E / Albrecht AE-2990 AFS / TYT MD-390 / President Jackson II
Diamond BB7V / Solarcon A99 / HyEndFed 10-20-40 / Diamond X50-N / Diamond HF20FX / Diamond HF40FXW / MFJ-1899t / Magnum LRD-1012 High Gain / K40

http://pd1evp.simpsite.nl
https://www.facebook.com/pd1evp
http://www.twitter.com/pi4cq
https://www.facebook.com/charliequebec.net
Ger
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 269
Geregistreerd: 08 mei 2013, 22:33
Woonplaats: Schiedam

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor 19OK061 » 12 mei 2014, 12:45

je gaat dus het probleem verleggen :?
Yaesu FT1000mp MarkV (200W) + MD100
yaesu ft100 + FL2277B
Yaesu Ft990 + sp6 + MD 1 + FL2100B
TYT TH-9800 Quadband
Mantova turbo 8
inverted V 45M
End Fed 6M - 80M
4 elem. Yagi vert./hor.
Windom 41.5 meter lang
diamond x30
3 x antenne mast





http://dx27.net/news.php
19OK061
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 03 apr 2013, 11:49

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor plientjebr » 12 mei 2014, 13:07

Ger schreef:Okee dan, de koelkast dus.
Maar je schreef dat als je ging zenden op hetzelfde moment de stroom uitviel en dat meerdere keren. Dat zou betekenen dat op dat moment ook de koelkast aan zou slaan, op hetzelfde moment dus. Dat is dan wel heel toevallig toch? Vraag me dan ook af of het probleem echt in de koelkast zit en niet in de meterkast? Waarschijnlijk staat er toch meer aangesloten dan je denkt op die ene groep.


Het is inderdaad puur toeval Ger.....
Dan moet ik zeggen dat die koelkast ook niet meer zo spoort, want hij slaat veel en veel te vaak aan.

Toch is het de boosdoener, want ik heb nu stroom van boven via verlengsnoer en is het goed.
19OK061, probleem verleggen dus inderdaad...

Pascal, dank voor je waarschuwing, zoiets moet je altijd in de gaten houden natuurlijk en de zekering valt/viel uit.
Maar ach, nu met verlengsnoer werkt het en het staat ook nog wel leuk zo'n knal oranje snoer door het huis :lol:
Beetje uitkijken op de trap...struikel,struikel,struikel.
Sparen voor een nieuwe koelkast is nu de optie.......
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor vincenttor » 12 mei 2014, 18:40

Vreemde zaak, teveel op een groep.
16Ampere wil je zeggen en dat je continue op het randje zit van wat de stop aan kan.
Ik zou maar eens gaan kijken dan wat er draait als dit het geval is, en de meter moet ook flink rond draaien dan en een aardige rekening als gevolg.
Dus je zegt geld groeit niet op ons rug , maar met zo een koelkast moet dat haast wel als die zo een vebruik heeft.

Ja met een linear van een paar KW dan begrijp ik dat de inschakelstroom even iets te hoog is of een 50A voeding die geen vertraagde inschakeling heeft maar met een bakkie en een misschien 10A voeding of iets dergelijks lijkt dit me toch nagenoeg niet kunnen of je moet de stop op zn tenen laten lopen en dan zal die ook aardig warm zijn.
Koelkast compressortje dat is niet veel bijzonders
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor plientjebr » 12 mei 2014, 19:14

Het is zo'n grote Amerikaanse koelkast met ijsmachine en barretje erin.
De stroomrekening is vergeleken met buren vrij hoog inderdaad en we hebben nu eigenlijk
pas door dat het door dat ding kan komen.
Het valt ons nu eigenlijk pas op dat dat ding de gehele dag aan slaat, zeker om de 5 minuten.

Nu de koelkast die in dit huis stond toen we het kochten aangesloten.
Die stond nog in de garage en is een gewoon apparaat.
Eens kijken of we verschil merken......

Ik ben al lang blij dat het hem niet in mijn bakken of voedingen zit :D

Wel viel het mij al lang op dat als ik 'S avonds lampen aan heb ze vaak een beetje knipperde
of minder fel gingen branden als de koelkast aan sloeg, dat ding moet dus gewoon de deur uit.
Gelukkig doet de oude koelkast het nog en voor twee personen is die groot genoeg.
Ja, toen die grote Amerikaanse dingen in opgang kwamen moesten wij er ook zonodig een hebben.
Ik geef toe, het is wat fijn om ijsblokjes en ijskoud water bij de hand te hebben.
Het barretje voor je wijn of bier is ook leuk, maar nodig is het niet.....

Weg met dat ding dus.....

Maar omdat ik nu weet wat het is wil ik jullie danken voor het meedenken en berichtjes,
maar er mag nu een slotje op, ik kan weer lekker kletsen op de bak :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor vincenttor » 12 mei 2014, 19:19

ik heb sinds ik met domotica aan het spelen ben een aantal groepen in huis aangesloten zodat ik het verbruik met de computer kon bekijken en we hebben ook een Amerikaanse koelkast maar die zakte als hij gekoeld had netjes naar een watt of 70 en minder in rust. ( nu was ik niet helemaal zeker of er niet nog een verbruiker op die zelfde groep zat ook)
Dus het valt wel mee hoor qua verbruik ten opzichte van een "gewone" koelkast denk ik zomaar.
Samsung is het merk trouwens maar dat zal weinig uitmaken.
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor kol53 » 12 mei 2014, 19:26

Er zit toch wel een vriesvak in die 'oude' koelkast? Kan je zelf ook ijsblokjes
maken. En koud water, een of 2 flessen in de koelkast en je hebt het. Het
lijkt mij dat er een defect is aan die Amerikaanse. Misschien na laten kijken?
Ik heb een kleine Bosch, die is al vele jaren oud, maar doet het nog steeds
prima. Ze zijn beter dan nieuw, heb ik me weleens laten vertellen.
kol53
 

Re: Stoppenkast op tilt

Berichtdoor plientjebr » 12 mei 2014, 20:23

vincenttor schreef:ik heb sinds ik met domotica aan het spelen ben een aantal groepen in huis aangesloten zodat ik het verbruik met de computer kon bekijken en we hebben ook een Amerikaanse koelkast maar die zakte als hij gekoeld had netjes naar een watt of 70 en minder in rust. ( nu was ik niet helemaal zeker of er niet nog een verbruiker op die zelfde groep zat ook)
Dus het valt wel mee hoor qua verbruik ten opzichte van een "gewone" koelkast denk ik zomaar.
Samsung is het merk trouwens maar dat zal weinig uitmaken.


Ik heb een LG, maar deze is al een jaar of 15 oud.
We aan nu gewoon eens kijken of er een verschil is met een " gewone " koelkast.
Qua herrie nu al, want de LG maakte altijd al een enorme herrie en met een open keuken
niet altijd fijn.

Toch is het de schuldige, want voor de gein net de bak aan gehad met de tv en jawel,
wij hebben echte grote compressor om duikflessen te vullen, dus ook dat ding aan en
er gebeurde niets.
Alles bleef draaien :D

En Henk, je hebt groot gelijk....
Een paar flessen water in de koelkast en een bakje voor ijsblokjes en je hebt ook genoeg.
Maar het was vroeger zo mooi om zo'n Amerikaans ding in huis te hebben, nu vind ik hem
alleen maar enorm veel en veel te groot.

We kunnen altijd nog kijken voor een extra vriezer, want daar maken wij eigenlijk het meest
gebruik van.
Ik vries nogal veel groenten uit eigen tuin in en zelfgemaakte patat en heb ook een hele la vol
met zelfgemaakte croissantjes, maak je die zelf worden het er gewoon altijd veel.
Ik ga niet aan het werk voor 4 van die dingen, maar maak er meteen 20 .
Maar een kleine koelkast in de keuken en een vriezer van een niet al te groot formaat in de
garage, nou, dat moet meer dan genoeg zijn en als ik dan zonder stoppen doorslaan kan
babbelen met de bak is dat mooi meegenomen..anders slaan bij mij de stoppen door :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 112 gasten