Ik heb een aantal oude 22 kanalen bakjes (Hy-Com, Stabo, Multitech) die ik weer aan de praat heb gekregen. Beetje schoonmaken, proberen om in oude staat terug te brengen, nostalgie! Vroeger in mijn jeugd wist ik niet dat heel veel van deze bakjes uit dezelfde fabriek kwamen hahaha. Nu ouder en beetje wijzer? Jep, allemaal van binnen een zelfde Cybernet print, de een wat uitgebreider dan de ander natuurlijk. Nu heb ik niet echt de apparatuur om een S-Meter af te kunnen stellen, ik gebruik dus maar een "referentie" bakje (Danita 340), ook natte vinger werk, maar je mot ergens beginnen..)) en zo hetzelfde S-signaal op een vast lokaal station op alle bakjes ingesteld. Nu valt op dat met name bij de Multitech S-meter het gewone FM "ruis" niveau het minst is van alle, maar wanneer er een station binnenkomt zie je bij de Multitech heel snel de meter al klem in de hoek slaan, terwijl bij de andere een ( bijvoorbeeld) gewone S-7 geeft (RF gain open op alle). De Multitech lijkt alsof er geen rem op staat, meer "alle remmen los"

Ze ontvangen alledrie wel echt heel goed, heb een President Barry II en een Alan 48Pro die hieraan echt niet kunnen tippen, had ik niet verwacht van deze meer dan 40 jaar oude 27MC bakjes!
Zijn die S-meters allemaal zo verschillend onderling??