zetagi hp1000 probleem

Voor al je vragen over wat voor type meter dan ook!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor stefantvs » 08 apr 2009, 21:40

Beste,

Ik heb vandaag mijn zetagi hp1000 mogen ontvangen. Deze heb ik 2de hands via MP gekocht.
Maar wat nu het probleem is, als ik de mike in druk zie je gewoon de meters uitslaan, maar als ik hem loslaat dan gaat de watt meter niet terug naar 0, hij blijft dan op 0.2 staan. Wat zou hiervan het probleem kunnen zijn ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

M.v.g
Stefan
stefantvs
 

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor DX-Power » 08 apr 2009, 23:20

Ja dan is er meestal in geknoeid meters horen naar 0 terug te gaan binnen in zit meestal wel een potmeter waarbij je de power functie kunt regelen let wel op soms beinvloed dit ook de swr stand niet bij elke hoor geen idee dit model.

Jammer man dan iets meer geld uitgeven of meer sparen en geen zetagi rommel 2dehands kopen een leuke daiwa kost 90 euri nieuw ofzo dan heb je wel iets met meer zekerheid.
DX-Power
 

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor jack1956 » 09 apr 2009, 00:00

is het geen statische lading komt wel eens voor met poetsen dat de meters niet meer op 0 terug komen nadat men er b.v met een doekje over gevreven heeft
Iemand die goed bezig is met zijn hobby, maakt geen rotzooi.

Een goede antennen hoeft niet duur te zijn,maar een dure antennen hoeft niet altijd goed te zijn.

http://www.acdx.nl
http://www.everyoneweb.com/19ac155/ eigen website AC
http://www.sdholland.nl/index.html
http://19-sd-255.jouwweb.nl/ eigenwebsite SD
Avatar gebruiker
jack1956
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 495
Geregistreerd: 18 feb 2009, 22:17
Woonplaats: Roermond e.o Limburg

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor stefantvs » 09 apr 2009, 07:47

ik zou echt niet weten wat het probleem zou kunnen zijn.

ff fototje van gemaakt.
Afbeelding

als ik dan weer 2 kleine tikjes geef op de bovenkant van de meter, dan gaat ie weer terug naar 0

Gr stefan
stefantvs
 

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor george » 09 apr 2009, 09:15

stefantvs schreef:ik zou echt niet weten wat het probleem zou kunnen zijn.

ff fototje van gemaakt.
Afbeelding

als ik dan weer 2 kleine tikjes geef op de bovenkant van de meter, dan gaat ie weer terug naar 0

Gr stefan



even met de vinger over het raampje wrijven en de naald gaat weer liggen.
george
 

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor stefantvs » 09 apr 2009, 11:57

ik ben momenteel op me werk dus kan niet kijken nu. Maar moet ik dit elke keer doen ? En er is dus niet in geschroefd ? Thanks gr stefan
stefantvs
 

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor Wintertje » 09 apr 2009, 15:36

Ik heb ook zo'n meter. Jaren geleden nieuw gekocht. Fijn ding, lekker duidelijk en niet overdreven als het om het meten van watts gaat.

Bij mij staat de naald van de SWR meter sinds het begin 1 streepje uit de hoek....

Beetje Italiaanse kwaliteit moet je maar van uit gaan.
Er zitten verschillen potmeters in. Hiermee kun je de meter ietsie terugdraaien. Vergeet de oude stand van de potmeter niet...
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor stefantvs » 09 apr 2009, 16:59

zit nu thuis :) , maar het wrijven over het schermpje werkt niet he, daarmee gaat ie niet terug het enigste wat help zijn 2 kleine tikjes op de boven kant.
Maar als ik dan weer de mike indruk en loslaat blijf ie weer staan.

en ik heb de zelfde soort meter ook gezien met daarin een lampje, maar deze heeft dat niet.... of is die andere erzelf ingebouwd ?

Gr
stefantvs
 

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor tjebbe » 09 apr 2009, 17:58

:lol:

maakt niks uit dat hij iets omhoog staat. bij 4 watt blijft hij toch 4 watt aangeven , ook als de naald iets omhoog staat zonder de mic in te drukken. hij geeft nog steeds de zelfde waarde aan.
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor norman » 09 apr 2009, 22:56

kun je de naald met tikjes ook weer op die 0,2 krijgen? misschien loopt de naald een heel klein beetje aan, misschien tegen het plastic venstertje. Of de naald is net iets te strak in z'n as komen te zitten
norman
 

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor flipper » 12 nov 2009, 11:02

heb ik ook gehad haal de deksel eraf en zet hem er opnieuw op zit het voorfront iets gewrongen ( is plastic) je zult zien met een beetje gevoel met hem weer in elkaar zetten is het probleem opgelost .
flipper
 

Re: zetagi hp1000 probleem

Berichtdoor pino » 14 nov 2009, 11:37

flipper schreef:heb ik ook gehad haal de deksel eraf en zet hem er opnieuw op zit het voorfront iets gewrongen ( is plastic) je zult zien met een beetje gevoel met hem weer in elkaar zetten is het probleem opgelost .


en als dit niet werkt moet je het plastic kapje er af en dan zie je onder de naald een veertje met daar boven een schroefje die iets losser niet te los ,en opgelost.
QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Meters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten