Alpehnsevos 21-09-2008: Super Duper Mega Vossenjacht

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Alpehnsevos 21-09-2008: Super Duper Mega Vossenjacht

Berichtdoor Thijs » 23 sep 2008, 18:22

Afbeelding
Wat een super middag Om het 1 jarig bestaan van de Alphense Zondag Middag Vos te vieren hadden we vandaag 3 vossen uitgezet Aangezien we begrepen dat plekjes de afgelopen keren te makkelijk waren hadden we dan ook gekozen voor een paar lastige plekjes Om het voor iedereen haalbaar te houden had iedereen 2 uur om de vossen te zoeken. Maar voor sommige bleek zelfs dat niet genoeg Het was een flinke klus om het allemaal georganiseerd te krijgen waarbij dat we alle drie z'n eind bij elkaar vandaan wonen ook niet erg mee werkt De afgelopen weken zijn we dan ook eindeloos aan het bellen, skypen en MSN geweest om de boel maar rond te brijen! Hele dagen aan het rond toeren geweest opzoek naar plekjes (we hebben er nu dan ook een paar op voorraad voor de komende weken)Ik ben in ieder geval zeer tevreden over het verloop van de dag. We hebben een kwartiertje vertraging op gelopen maar dat is nog best te doen.
Afbeelding
Vos 1. werd verzorgd door Pim & Mij we stonden op slechts 15 KM hemelsbreed vanaf het startpunt. Natuurlijk hadden we om het de jagers lastig te maken een plekje gekozen langs het water Iedereen heeft dan ook aan de overkant gestaan Ondanks dat we niet ver weg stonden was het plekje lastig zat. Pas na 3 kwartier melde de eerst jager Als 1e kregen we Jut en Jul. Ondanks dat Jul Michel (D&Wvos) hier vandaan zelf het signaal al eens verzorgd had hij nog 3 kwartier nodig om het terug te vinden Voor mij Natuurlijk weer iets om over te gaan zenuwen. Hadden we misschien dan toch de stekkies te moeilijk gemaakt Ook de jagers die het vervolgens vonden. Waren al bekend met het Stekkie maar hadden nog steeds bijna een uur nodig Vooral onze ster rijders de J³ hadden het in het bijzonder moeilijk met dit stekkie Zelfs bij het afbreken kregen we ze maar net door de ruis heen. Zover waren ze nog weg Zij kwamen dan ook niet binnen bij het 1e stekkie. Ook Peter Heerjansdam rede het niet op tijd en reed dus maar door op het 2e signaal.
Afbeelding
Vos 2. werd verzorgd door Johan , Marijke en Dannie de D&Wvos. Na de korte afstand die Vos 1. van het startpunt stond. Stond Vos 2. een tikki veder. De vos 2 stond op 35Km hemelsbreed van Vos 1 aan een smal paadje net even buiten Vleuten. Dat dit plekje een wat grotere uitdaging zou bieden om de antennen op de gebruikelijke grote hoogte te krijgen wisten we vooraf. Maar het bleek nog wat lastiger. Zo lastig dat Johan een flink stuk kon omlopen en Danny (D&Wvos) zelfs maar een stukje is gaan zwemmen om bij die mooie grote boom te komen. Danny (D&Wvos) was dan ook zeer gecharmeerd van de plek die we voor hem uit gekozen hadden

Het plekje leverde nog wat discussie op met de locals volgens hun was het weggetje bestemmingsverkeer. Wij hebben geen bord gezien. Met het stekkies zoeken niet maar ook met het Opbouwen niet. Nee! we hebben geen borden weg ge-RDV't. Het zou ook een beetje vreemd zijn een bestemmingsverkeer weggetje naar een honden uit laat plaats. Maar goed de Locals belde politie en Johan kon aan de Politie uit leggen waarom hij stond te wild plassen. Want dat mag niet Ook niet op een honden uit laat plaats!. Wat een onzin
Afbeelding
Vos nummer 3 werd weer door Pim en Mij verzorg en hier had ik me al een week zenuwachtig over gemaakt. Onze (of eigenlijk mijn) plannings was een tikkie te strak. Pim en Ik zouden van 13.00 uur tot 15.00 uur peipen. Johan, Marijke en Dannie D&Wvos zouden om 14.30 het 2e signaal er in gooien en we zouden dus met een half uur overlap door peipen om iedereen de kans te geven binnen te komen. Vervolgens zouden wij vlug afbreken (Sorry Peter Luxemburg dat was niet erg gezellig van ons) om naar stek 3 te rijden om daar om 16.00 uur het laatste signaal er in te gooien. En nu komt het probleem we hadden dus een uur om af te breken naar de volgende stek te rijden en daar weer op te bouwen. Alleen het was 55 minuten rijden van Stek 1 naar stek 3. Gelukkig doordat de 3 J's en Peter Heerjansdam er voor kozen om door te vossen op Vos 2 hadden we een kwartiertje extra waardoor het allemaal net lukte. Maar dat leverde de nodige stressssssssss op. Ik denk dat we wat mee hebben gekregen wat Ray (SSVA) heeft tegenh vossen op zondagmiddag. Niemand reed door!!!!Alle wegen waren op gebroken en alles stond op rood!
Stek nummer 3 was was in Aalsmeer aan de Kudelstaartseweg uiteraard bij de recreatieplas De vermoeidheid bij de jagers sloeg hier blijkbaar toe. Harry en de Family wilde blijkbaar zo graag naar huis dat ze overtuigd waren dat we in Alphen aan den Rijn stonden en zijn daar dan ook lekker aan het rond harken gegaan. Ray (SSVA) was 'weer helemaal over z'n toeter toen ze uit eindelijk binnen kwamen van alle fietsers en zondagrijders

Bij de laatste vos hadden we wat te eten waar gretig gebruik van werd gemaakt. Harry en Anneke hadden net als Jesscia (SSVA) overheerlijke salades gemaakt. Marijke had voor heerlijke appeltaarten gezorgd. Hartstikke bedankt hiervoor. Joshua ook bedankt voor voor de lekkere Haagse .... die hij uit gedeeld heeft tijdens de vossen en John Boskoop bedankt voor de BBQ kunsten
Afbeelding
3e werden Jut en Jul en dan te bedenken dat Jut nog maar weinig vosjes gereden heeft!
AfbeeldingNatuurlijk viel vosveteraan Steef met z'n meisjes in de prijzen zij werden 2e vandaag.
Afbeelding
Joshua reed vandaag erg consequent Jos reed bij alle 3 de vossen als 2e binnen waarmee hij de 1e plaats veroverde :!:

Met totaal 13 mee rijdende auto's een gezellige drukke boel gistermiddag Voor ons was het in ieder geval een zeer gelaagde middag. Hellemaal de stresssssssssssss van de afgelopen weken waard. Dit gaan we zeker nog een keer overdoen Hopelijk hebben de jagers het ook naar hun zin gehad. Iedereen bedankt voor de gezellige dag. De Salades, Chocokrentebollen ondersteuning bij het Hamburger wentelen en natuurlijk de Brabantse Powerrrrrrr

Thijs

Ps. over 2 weken hebben we weer z'n fijn lastig stekkie. Hebben jullie al spijt van jullie geklaag :?: :?: :?:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Keer terug naar Alphensevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast