noordse eindejaarsvos

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Noordse Vos 29-12-1007

Berichtdoor zwarte draak en lady » 30 dec 2007, 16:09

vos 1
lekker op tijd vertrokken ...zodat we nog wat konden eten op de verzamelplaats te olderberkoop maar ...begon al goed 18.30 uur stonden we daar ....maar de cafetaria zat dicht :evil: richard en dennie waren er al...en ook de jagers uit schagen had ik al gezien maar nog lekker rustig ..dat veranderde vrij snel ..totaal 18 auto's nadat bertina even de aandacht trok door een megafoon :lol: nou met die stem ben je zo ook wel te horen :P lolz maar toen kwam het...3 vossen op de zelfde kanaal ... nou oke we gaan ons best doen he ietsjes over half 8 signaal dr in ... rondje draaien op de rotonde..eerste vos ...richting noordwolde (het zal ook is niet) aangekomen bij vos 1 en ja we gingen pijltjes gooien nou had ik als bijrijder mandy niet bij...maar johan een vutter ..nou dat hebben we geweten hoeveel pijltjes hij gegooit heb weet ik niet maar genoeg voor 10 punten toen weer terug naar de verzamelplaats ..daar weer aan gekomen touwtje trekken ...en weer verder
zwarte draak en lady
 

vos 2

Berichtdoor zwarte draak en lady » 30 dec 2007, 16:11

vos 2 richting wolvega heerenveen
rijden en rijden en ja hoor staan we parralel aan de a32 signaal oplopend thv de benzinepomp :shock: even kijken in de ronde en ja aan de overkant op de parkeerplaats een caddy daarheen en wel nu :twisted: daar aangekomen eerst eve naar de pomp ja dat was vos 2 al dus nog tijd genoeg ...aangekomen bij de caddy ja zon spiraal waar je je doorheen moest werken ja nou zon vutter ja trilt een beetje dus weer 10 punten ja zo schiet het niet op :? maar goed rij voor de lol en niet voor een wedstrijd terug naar de verzamelplek weer touwtje trekken en er weer vandoor naar de volgende
zwarte draak en lady
 

Berichtdoor zwarte draak en lady » 30 dec 2007, 16:12

vos 3 weer richting wolvega maar toen......


toen afslag de hoeve door rijden door steggerda en door na peperga....toen viaduct onderdoor verder door rijden ....en toen maars links gegaan signaal oplopend toen 9+15 keek links en ja hoor de laatste vos balletje gooien in de ton ..en slalom met een rc auto langs de pion en weer terug naar de verzamel plek touwtje trekken voor de laatste keer waren binnen om 22.30 uur met 124 km op de klok en 180 punten(toch nog)
nou de organisatie van de noordsevos bedank en was een top avond ..en sorry dat we eerder weg waren
zwarte draak en lady
 

Verslag van Jans, Egbert en Savannah.

Berichtdoor Tincu » 31 dec 2007, 06:42

Verslag van Jans, Egbert en Savannah.

Om zeven uur waren we op ons plekkie tussen Vledder en Doldersum op een mooie picknick plaats. De dartborden op gehangen en om half acht de piep er in geknald met mijn 4 watjes maar was wel duidelijk te ontvangen .
En toen maar wachten op de eerste vosser intussen ff aan het kaarten geweest om kwart over acht kwam de eerste (de Brabo`s hoe kan het ook anders). De tweede kwam er snel achteraan (Klaas en Kor) en toen werd het erg druk, dus een file bij ons.
Toen de file weer voorbij was werd het een tijdje rustig weer aan het kaarten geslagen met de zaklantaarn als verlichting om de accu te besparen tot egbert opeens de zaklantaarn uit deed, er kwam weer een auto aan maar hij reed ons voorbij. Het was wel een vosser, even later kwam hij ons weer voorbij, dezelfde vosser, en nog een keer tot ze door hadden waar we zaten en de eerste reacties was \"Jullie hebbben zeker wel gelachen he?!\". Ja tuurlijk het was ook een komisch gezicht (de vossers weten wel wie we bedoelen).
Nadat iedereen binnen was bij ons ff kontakt gehad met Jan en Bertina, maar Jan moest nog een binnen krijgen dus we hielden de piep er nog ff in tot we het verlossende telefoontje kregen om twaalf uur \"De piep mag er uit\".
Toen de auto gestart en naar het cafeetje in Zandhuizen gereden .
Het was er al gezellig druk en behoorlijk warm maar dat was niet erg. Toen eindelijk Bertina binnen was konden we met de prijsuitreiking beginnen. Na de prijsuitreiking nog ff naar gezeten het was zo wie zo een geslaagde vos en ik wil nog alle vossers en helpers nog hartelijk bedanken voor een geslaagde vosse avond.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Verslag van Jan en Minne

Berichtdoor Tincu » 31 dec 2007, 06:44

Verslag van Jan en Minne.

Hallo, zaterdagavond om 18.45 uur zijn wij vertrokken naar de vossenplek de boortorenlocatie in De Blesse. We hebben het spul opgebouwd, de slalom met de r.c auto en het bal gooi spel
Half acht knoppen op ON, het signaal de lucht in en maar wachten 8 uur, 9 uur even bellen met Jans \"Hier zijn al zes auto`s geweest\". Eindelijk kwart voor tien de eersten, Jan en Ferdinand.
De koffie hadden we net klaar toen kwamen ze achter elkaar binnen, dus toen was de koffie weer oud haha grr.
Maar goed, het viel bij iedereen goed in de smaak wat anders dan anders voor de laatste vos van het jaar was het toch weer goed geslaagd.
De laaste vosser waren bij ons om tien voor twaalf klaar, dus de piep kon om twaalf uur er weer uit even de rommel weer op ruimen en op naar het cafe in Zandhuizen voor de prijsuitreiking. Het was daar bere druk in dat kleine cafe, jaja de Noordse Vos kwam binnen met zo`n 46 man daar werd de kroegbaas wel vrolijk van.
Kortom het was een geslaagde Noordse Vos!
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

En dan hier mijn eigen verslag

Berichtdoor Tincu » 31 dec 2007, 06:46

Verslag van Bertina.

Ik zal het proberen kort te houden, zodat er nog wat ruimte over blijft voor andere verslagen (HINT ;)).
Half 7, tijd om te vertrekken vond ik. Ik wilde vroeg op het startpunt zijn zodat ik rustig de kilometerstanden kon noteren.
Aangekomen bij Snackresto 't Koepelbos stonden de collega vossers er al (D&W, SSVA, NH Piraten Vos, Alpense en Overijsselse Vos). Zij hadden er schijnbaar veel zin aan!
Rustig aan druppelden de jagers binnen. Tegen half 8 was het tijd voor de uitleg van de Verrassings Vos. Van de mededeling \"3 vossen tegelijk op 1 kanaal\" raakten sommige jagers lichtelijk in paniek volgens mij ;).
Na het uitdelen van de controle kaarten kon iedereen vertrekken. Zo... eindelijk een rust moment, tijd voor een kopje warme chocomel.
Na zo'n 3 kwartier zagen we de eerste vossenjagers alweer terug bij het startpunt. Richard en Dennie waren bij Jansje geweest en maakten zich nu klaar voor de 2e vos. Uiteraard mochten ze 'het kind' in zichzelf eerst nog even laten zien door een touwtje te trekken. En daar gingen ze weer!
Naarmate er meer vossers terug kwamen zagen we dat er nog niemand bij Jan was geweest, hij zat het verste weg en had t slechtste signaal. Wibo bleek overal bovenuit te bulderen.
Het was een af en aan van auto's. Jannie en ik hadden niet eens de kans om tussendoor weer lekker in de auto op te warmen omdat er dan alweer een nieuwe vosser stond voor het touwtje trekken.
Tegen 10 over 10 kregen we permanent gezeldschap van de eerste vossers die alle 3 vossen hadden gevonden..: Dennie en Richard (ze hebben natuurlijk een reputatie hoog te houden ;)). Het werd weer drukker op het startpunt, langzaam aan druppelden de teams die klaar waren binnen. 10 Voor 12 was de laatste jager bij Jan en konden de signalen de lucht uit. Ondertussen waren Jannie en ik al druk aan het rekenen wat de scores waren, maar het wachten was op de laatste binnenkomer zodat we de exacte uitslag konden berekenen. Daarna vlug naar cafe De Driesprong in Zandhuizen gereden om ons bij de rest van het Eindejaars gezeldschap te voegen en de uitslag bekend gemaakt.
En ondanks dat alles goed verlopen is zijn we toch nog iets vergeten... de pot voor de vrijwillige bijdrage.. (Deze zal daarom op 26 januari aanwezig zijn bij de afstandsvos).
Als laatste wil ik iedereen die deze geweldige avond mogelijk heeft gemaakt (organisatie én rijders) heel erg bedanken!
(Nou, dat was kort genoeg dit keer of niet?! ;))

De verslagen staan ook op de sitesamen met de vele foto's en de uitslag.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

noordse eindejaarsvos

Berichtdoor jan klaver » 31 dec 2007, 15:11

:oops: zo dat was een geslaagde vos de 29e decemder
zo aan alle reakties te horen van de rijders van de noordsevos
maar het was ook super met alle de spellen zo als het spiraal en de radio grafische auto en het darten met een draaiend bord
en ook nog drie vossen op een kanaal mooi man
ik hoop dat wij jullie op 26 januari weer te zien bij de noordsevos
:idea: :idea: :idea: :idea:
jan klaver
 

Berichtdoor Bimmer » 31 dec 2007, 17:04

Verslag van Richard en Dennie, die Brabo's DEEL 1

Dagen van te voren zat hij al te popelen van ongeduld… “niet vergeten he, we gaan zaterdag naar de Noordse vos die verrassingsvos rijden!” Nee, Dennie… ik zal het niet vergeten. Normaal ben ik altijd diegene die hem er aan moest herinneren dat we naar Friesland gingen, deze keer dus niet. Een dag van te voren zou en moest hij nog even een vosje rijden om er zeker van te zijn dat alles nog naar behoren werkte in zijn auto. Blijkbaar hadden meerdere mensen hetzelfde idee want bij de Wateringse (oliebollen)vos (vrijdagavond) kwamen meerdere personen binnen die we een dag later ook zouden tegen komen (Johan “Daewoolanos” en Thijs. Deze laatste hebben we niet meer gezien maar hoorden achteraf dat hij ook gereden had).
Inmiddels was het al zaterdagmiddag geworden en ik kreeg een telefoontje van Dennie dat hij in een mailtje gelezen had dat we er (extra)vroeg moesten zijn (Sinds wanneer lees jij je mail Dennie? ;) ). Hierdoor zou hij tussen 16u en 16:30 bij mij zijn om te vertrekken… Nou meneer ongeduld was er dus al ruim van te voren en na een korte pitstop bij de pomp vertrokken we vol goede moed richting Friesland. Een ritje van zo’n 2 uurtjes maar omdat Dennie zijn stoel in cruise-mode zette deden we er “iets” langer over.

Onderweg hadden we nog vluchtig contact met Pim/Thijs via de 70cm, zij hadden Deawoolanos en de Lama’s op sleeptouw… of was het nou andersom? Veels te vroeg kwamen we aan bij de GESLOTEN cafetaria “ het Koepelbos”… hmmm vossen op een lege maag is lastig maar gelukkig boden de borrelnootjes uitkomst. Niet veel later begonnen de andere jagers binnen te druppelen, bijna alle provinciën vertegenwoordigend. En zelfs de organisatie kwam uieindelijk een kijkje nemen ;) .Er werd vrolijk wat gekletst totdat iedereen aanwezig was.

Het was tijd voor de uitleg… met behulp van een megafoon(tje) legde Bertina (Noordse vos) de spelregels uit. Er zullen 3 vossen op hetzelfde kanaal gaan piepen… sorry?... nog eens… ER ZULLEN 3 VOSSEN OP HETZELFDE KANAAL GAAN PIEPEN!... hele nachtmerries schoten door me hoofd heen, 3 vosjes, 1 kanaal… het was de nachtmerrie die Wezep heette maar nu in een fries jasje. Dennie en ik hadden elkaar beloofd nimmer en nooit meer naar Wezep te gaan vanwege alle ellende die we daar hadden meegemaakt met het vossen. Zenders in bosjes die je met je zaklamp moest uitpeilen want een porto mocht niet, kilometers rijden om signaal kwijt te raken, hordes vossers die wegstuiven zodra de piep erin zit om die begeerde “ vleesschotel” maar te bemachtigen… In iedergeval… : horror!!!
Maar de Noordse vos had er een extra element aan toegevoegd; na elke vos keer je terug naar de verzamelplaats om van daaruit opnieuw te beginnen. En ohwja, er zouden bij de vos ook spelletjes gedaan worden… de moed zonk me toen helemaal in de schoenen bij de gedachte aan oerhollands spijkerpoepen of steltlopen. Nou we zouden het allemaal wel zien, laten we eerst maar eens die vosjes gaan vinden. Het signaal zat erin… iedereen kreeg zijn controlekaart uitgereikt en vertrok. Het was een geweldig gezicht om een kleine 20 auto’s op een rotonde te zien draaien, wij kozen voor het minder drukke carpoolplaatsje vanwaar we besloten welke vos we zouden gaan zoeken.
Bimmer
 

Berichtdoor Bimmer » 31 dec 2007, 17:06

Verslag van Richard en Dennie, die Brabo's DEEL 2

Als eerste vos werd het Jans gezocht… met nog enkele auto’s voor ons reden we een richting uit. Enkelen sloegen af welke we ook niet meer hebben gezien tot het einde van de avond. Voor ons doen reden we rustig en regelmatig draaiend in de richting van onze eerste vos. Daar aangekomen werden weer hartelijk verwelkomd met de onderussen bekende woorden: Nee, he… niet weer die Brabo’s. Tja.. sorry… We mochten gaan darten. Na het pijltjes gooien snel weer terug naar de verzamelplaats waar we ook weer de vraag kregen waar komen jullie nu weer vandaan? Nou, van Jans… Snel even touwtje trekken en opzoek naar de volgende. Tweede vos zou Wibo worden. Al snel in twijfel of we nu op of naast de snelweg moesten zijn. Helaas kozen we de verkeerde optie en kwamen we op een van de vele doodlopers uit. Snel de nelweg op en we mochen de spiraal doen. Hup, weer terug naar het verzamelpunt. Ondertussen kregen we te horen dat sommigen hun eerste vos nog moesten vinden. Mja…vossen ken je leren :P . Laatste vos dan maar… rechtdoor, linksaf en linksaf…en we stonden er weer… dit was te simpel. We waren bij Jan, onze laatste vos, balletje gooien en RC auto rijden tussen een stel flesjes door. Komt die andere hobby dan toch van pas (Nitro autotjes rijden) helaas was het geen nitro en mocht ik geen donuts draaien met het wagentje  ...En terug naar de verzamelplaats…wij waren klaar, de kilometerstand werd nog genoteerd en het wachten kon weer beginnen. De tijd: 22:10u, (helaas geen punten voor als eerste alle vossen gevonden te hebben).

Na een tijd(je) kwamen alle rijders binnen en vertrokken we naar een in de buurt gelegen cafe waar de uitslag bekend zou worden gemaakt. Voor de lol nog een signaaltje erin gezet voor de mensen die niet wisten waar het was.
De uitslag zal ongetwijfeld op de site van de Noordse vos staan, het enigste wat ik weet dat wij Brabo’s op de tweede plaats zijn geëindigd met slechts een verschil van 10 punten op de eerste… sorry Den, ik ben niet goed in spelletjes spelen.
Al met al een ontzettend leuke avond gehad, met wederom voor mij vele nieuwe gezichten.

En het antwoord op de vraag of we het nu nog eens in Wezep gaan proberen… NEE!!!

Tot de volgende piep en HAUDOE!!!

Die Brabo’s
Bimmer
 

Verslag van Wibo

Berichtdoor Rubber Duck » 01 jan 2008, 16:21

Verslag van Wibo
Even een kort verslagje vanaf mijn kant.
We hadden met Freddie afgesproken dat hij om een uur of 6 bij ons zou zijn, ik had ondertussen de bekende spiraal in de garage opgesteld om nog een laatste keer te testen. We hebben de hele buurt hier bij elkaar getoetereteteretoetert dus hij deed het prima hihi.
Inmiddels had Bertina nog een telefoontje gepleegt met Adrie, een vosser die een probleem met zijn bakkie had. Deze heb ik terug gebelt en een bakkie te leen aangeboden welke hij gelijk op heeft gehaald.
We hebben daarna de spiraal gedemonteerd en in de auto gelegd. Na het overladen van Freddie zijn overlevings pakket (drie tassen vol) en de opmerking van \"We gaan niet op vakantie\" zijn we naar de voslokatie getuft.
We waren er mooi optijd en hebben alles klaargezet. Na een smsje van Bertina dat ze haar uitlegpraatje had gehouden hebben we het signaal er ingegooid. Tjemig de pemig wat een herrie op die bak met drie verschillende vossenpiepen op 1 kanaal! We hadden een boel voorpret maar ook medelijden met de jagers want dit was vast lastig peilen volgens ons.
Na een bakkie koffie en een over heerlijke bal gehakt (wat een mooie stek
bij zo'n tankschop Smile) zagen we al jagers (Jan en Ferdinand) op de parallelweg achter ons. We hadden mooi zicht op alle weggetjes die dus NIET bij de vos uitkwamen. We zwaaiden naar ze maar ze hadden wel door dat ze er alleen via de snelweg bij ons konden komen. Het duurde best nog wel een poos, maar daar waren ze toch. Na uitgelegd te hebben dat het spiraalspel van uit de auto moest worden gedaan moesten ze wel lachen.
Het werd behoorlijk druk op de parallelweggetjes om ons heen, maar jha dan ben je er nog niet hé (gniffel gniffel)
Na de eersten volgden er een boel auto's achter elkaar en het werd zowaar een wachtrij. Freddie had het er ook behoorlijk druk mee en zei \"Het lijkt hier de Mac-Drive wel!\".
Vele technieken werden geprobeerd, sommigen deden het met 1 handje, anderen hingen zo ver mogelijk uit het raam en weer anderen deden het vanaf de achterbank. Ook de omstanders deden op allerlei manieren hun best om de spelers (concurenten) uit hun consentratie te halen door bijvoorbeeld te toeteren, of te verblinden met de flits van hun fototoestel. hihi
Met veel lol en consentratie werd het spel gespeeld en was voor de meeste jagers toch best moeilijk. Jullie moesten jezelf daar een bezig hebben gezien, wat een prachtig gezicht (vooral voor mij en Freddie hihihi).
Toen was het weer even rustig en Freddie vroeg wie er nog moesten komen. Ik keek op ons presentielijstje en tot onze grote verbazing waren alle jagers al geweest!! Dit hadden we echt niet in de gaten het was ook zo gezellig. En het was nog maar 21.30 uur, pffff dat betekende wachten tot 12.00 uur, want het zou niet eerlijk zijn om ons signaal uit de lucht te halen.
Maar na lekker roddelen nog een balletje en ons prima vermaakt te hebben met de spieraal (jah mogen we zelf ook even spelen? Smile) kwamen Rene en Elly ons om een uur of 23.10 gezelschap houden. We zijn gezamelijk naar Olderberkoop terug gereden waar de scores al druk werden berekend.
We zijn toen maar vast naar het cafe gereden waar het al gezellig druk was, het duurde niet lang en iedereen was binnen in de kroeg inclusief de uitslagen.
De uitslagen, de prijsjes en aandenkens werden bekend gemaakt en uitgedeeld.
Ik vond het een heel geslaagde avond het was erg gezellig en er is veel gelachen.
Alle mensen bedankt dat jullie er een geslaagde avond van hebben gemaakt, zonder jagers is er immers geen vossenjacht!

Groetjes van Wibo, de Rubber Duck.
Rubber Duck
 


Keer terug naar Noordsevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast