23 februari 2008

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

23 februari 2008

Berichtdoor Tincu » 04 maart 2008, 00:36

Verslag van de kettingvos op 23 februari

Voor dat het signaal erin ging werden er eerst lootjes getrokken. Jan mocht de lootjes trekken die mocht ook kiezen wie de eerste vos mocht zijn en wie het verslag mocht schrijven.
Het kaartje met nr 9 zat er 2 keer in omdat bij de nr 6 geen puntje stond, Ruurdjan en ik hadden beide nr9, maar Ruurdjan had er gauw een puntje bij gezet.
Ik was dus de "de pineut" om dit verslag te schrijven.

Om 20 uur ging het signaal er in, dus iedereen op zoek naar de eerste vos. Na een paar rondjes te draaien en een stukje te hebben gereden, hadden wiebe en ik de vos snel gevonden. De eerste vos stond in Blesdijke op de frieseveldweg. De vos was Alo en Aafje.
Nadat iedereen binnen was bij de eerste vos ging het 2e signaal er weer in

Na weer een paar rondjes draaien en weer een stukje te hebben gereden hadden we weer de vos gevonden. in Steenwijk op het stationsplein. Wibo en Bertina waren de 2e vos.
We hoorden Wibo op de bak roepen: Ik zie een zwarte golf rijden. Aaldert en erik waren al 2 keer langs gereden.

Dus op naar de 3e vos die was voor mijn gevoel best moeilijk maar ja ik zat ook vast in de nieuwbouw. Net als Ruurdjan en Sigrid.
We zijn er uitgekomen maar het was wel even goed zoeken naar de vos.
Na lang zoeken hebben we de 3e vos toch ok gevonden in Steenwijk op de steenakkersoost. De vos waren Robin en Mandy.
Iedereen weer op weg naar de 4e vos.

De 4e vos stond in Havelte op de hunnebeddenweg. De vos waren Aaldert en Erik.
Ferry was steeds in de buurt van de vos maar helaas kon hij ze niet vinden, maar door hulp van Wibo is hij binnen geloodst.

Nu de laatste en 5e vos. De vos stond Uffelte in het verlengde van de postweg. De vos waren Klaas en Cor.
Ik kwam vast te zitten op het einde van een zandpad, met de hulp "sterke hand" van Alo en Ruurdjan kwam ik weer los.
Tijdens het vossen zijn Aaldert en erik aanghouden door de politie, de politie vroeg of ze niet draaierig werden van het rondje draaien.
Aaldert kreeg ook het stopteken, maar ja door de poppenkast achter op Eriks zijn hoedeplank, zag hij het teken niet. Aaldert moest wel lachen, hij mocht voor het eerst blazen hahaha, hij moest ook zijn rijbewijs laten zien. Alles was goed dus konden ze weer verder met vossen.
Aldus weer een leuke geslaagde vos

Tot de volgende vos
Sjors-Jan
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Keer terug naar Noordsevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast