Kettingvos 29 november 2008

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Kettingvos 29 november 2008

Berichtdoor Tincu » 10 dec 2008, 20:52

Lik op stuk!

Tja zoals ik al zei ik schrijf geen verslag meer, maar toch na een opmerking (meerdere) toch nog maar even in de pen.

Ten eerste het was weer fantastich geregeld vanuit de Noordse Vos.
Zelfs de organisatie was er blij mee een grote opkomst 14 auto’s, of moet ik zeggen teams. Tja ik zal maar zeggen het was een grote opkomst.
Meer als er aanmeldingen waren, volgens mij maar 5 op het moment dat ik ons heb aangemeld. Dat was 4 dagen voor de vossenjacht, achteraf een standje gehad moet minimaal 10 dagen van te voren. Was mij trouwens niet bekent hahaha.
Maar goed, het was duidelijk te zien dat de organisatie blij was met de opkomst maar als ze dit van de voren hadden geweten hadden ze het anders geregeld.
Dus organisatie in de stress hihi is wel weer te zien in de uitslag (kan ook een tactiek zijn).
Tja en wat betreft het vossen kan ik kort over zijn, veel goede plekken door vossers gevonden en vooral was weer erg gezellig. Ik zal me niet uitweiden over de eindstand want dat doen anderen wel!

De Noordse Vos, bedankt voor weer een avond gezelligheid.

Anoniem in gestuuurd van af de Veluwe.

Reactie Noordse Vos:
Het is zeker niet verplicht om je 10 dagen voor de jacht aan te melden, maar wel gewenst. Zie ook de laatste zin op de pagina waar de aanmelders genoteerd staan. Dus geen standje richting de Veluwe (of andere gebieden), maar een vriendelijk verzoek ;)
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re: Kettingvos 29 november 2008

Berichtdoor Tincu » 10 dec 2008, 20:53

Hoe Theo Brouwer zonder werk zit en hoe je wat van noord Nederland ziet

Het begon vorige maand bij de “grote” vos in Exloo. Ik had het al vaker met Rene er over gehad dat het wel weer leuk was om eens weer met een bakkie te spelen.
In Exloo zijn Jannie en ik wezen kijken en aldaar werd ik door Wibo omgedoopt naar Theo Brouwer van de RCD en werden we misbruikt om wat mensen binnen te praten.
Die avond heb ik besloten om ook maar weer een setje aan te schaffen en ook mee te gaan doen aan dit gezellige evenement.
29 november was het zover. Hoe moeilijk kon het nu zijn?! Dus vol goede moed gingen Wilfred (een zeer gerenommeerde navigator) en ik op jacht naar de 1e vos. Het zelfvertrouwen van ons was op dat moment nog redelijk hoog. Door enige technische problemen werd opnieuw verzameld bij de plaatselijke snackcounter die schijnbaar om 8 uur sluit. Vanaf daar werd enthousiast jacht gemaakt op de volgende vos.
Vol gas kwamen we (na een zeer respectabele tijd) voorbij een snackbar. Daar op dat moment niet werd uitgezonden waren we al 6km verder voordat we er achter kwamen dat het signaal zwakker geworden was. Zo’n dieseltje kan er wat van!
Na telefonisch contact werden we er op gewezen, dat wij veruit de laatste waren. Peilen is schijnbaar niet onze sterkste kant, maar de auto was lekker warm en dat is ook wat waard.
Ons enige doel was eigenlijk om eerder te arriveren dan Rene, maar het mocht niet zo zijn.
Regelmatig werden we er op gewezen dat je vossen niet kunt leren. Ooit leren we hem een lesje.
De volgende 2 jachten waren voor ons ook niet echt succesvol, maar echt als laatste arriveren is niet meer gebeurd.
Op 100m afstand van de vos op een verkeerd (doodlopend en smal) weggetje staan is frustrerend als je daarna 4.5 km moet omrijden om er te komen.
Na de laatste vos werd de km-stand opgenomen. Ik had het idee dat we er maar 56 km nodig hadden, maar bleek een respectabele 122 km te zijn. Het had misschien wat korter gekund, maar voordat de diesel een beetje warm is……….
Alle respect voor de snelle vossers en de volgende keer zijn we er zeker weer bij. (kan ik alvast de oliebollen bestellen?)
Ik heb het vermoeden dat ik beter een magnetron kan meenemen om ze op te warmen, want ik moet nog een hoop leren.
Zoals gezegd ben ik als vossepeiler niet veel waard en zeg daarom mijn baan als Theo Brouwer bij de RCD per direct op. Misschien kan ik nog chauffeur worden in het drents-friese Wold. We hebben bijna alle weggetjes gehad.
Organisatie bedankt en iedereen fijne feestdagen toegewenst.
Wij hopen jullie direct na de kerstdagen weer te ontmoeten op de “grote” vos

Henk Steneker (voorheen Theo Brouwer) en navigator Wilfred
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland


Keer terug naar Noordsevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron