Kettingvos, 30 mei 2009

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Kettingvos, 30 mei 2009

Berichtdoor Tincu » 08 jul 2009, 01:03

Ruim 1 jaar geleden zijn we van de veluwe verhuisd naar friesland. Ongeveer 1 maand geleden is er een schuifmast met antenne in de tuin neergezet, dus kon eindelijk de apparatuur weer uit de dozen te voorschijn komen.
Hehe eindelijk weer kletsen tot s`morgens vroeg. Je begrijpt het denk ik wel hier bleef het niet bij de kriebels om weer te gaan vossen kwamen er al snel ook weer bij, maar ja de vosauto hebben we niet meer (ALTO), dus vossen, nee hoor niet met de Mercedes !!!!
Nou je begrijpt het al ik kreeg een heel pleidooi "hier bij de Noordse Vos, gaat het om zo min mogelijk kilometers en niet op snelheid", dus als ik de auto in tact laat en met beleid rijd moet het wel kunnen. Nou vooruit, dan maar!

Dus snel opzoek in de dozen naar de spullen en in de schuur opzoek, naar de antenne`s en antennevoetjes. Volgende probleem de antennevoetjes nergens te vinden (hele schuur overhoop gehad). Zaterdag eerst, maar naar de radiomarkt gegaan, hopende daar een antennevoetje tegen te komen voor weinig. Dit werd meteen een complete antenne. Ik nog vragen of dat nou zo nodig moest, JA, want hij bleek nog goedkoper, dan alleen een voetje.
Toen snel naar huis om de auto gereed te maken. Ik al die tijd denken gelukkig ik hoef vanavond niet mee, want we hebben geen oppas. MITS Denny mocht gaan logeren bij vrienden die zelf geen oppas konden krijgen. Nou goed, dan ga ik wel 1x mee dacht ik.

Verzamelen bij Spokedam, kilometerstanden genoteerd, wachten tot het signaal de lucht in ging. Ja starten maar! Plekje gezocht om een rondje te draaien. De eerste vos hadden we nodig om aan de auto , elkaar als vosmaatje, met maar 1 antenne en op kilometer te wennen (Erwin was op snelheid gewend vandaar). Daarna zaten we er aardig in. Zelf hebben we vos gestaan in het centrum van Gorredijk aan het water.

We hebben een leuke gezellige vosavond gehad.
Ik moet bekennen, dat ik ook om ben. We zullen samen vaker van de partij zijn.

Groetjes Erwin en Gerda
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Keer terug naar Noordsevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron