Kettingvos, 29 augustus 2009

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Kettingvos, 29 augustus 2009

Berichtdoor Tincu » 17 sep 2009, 14:32

Hallo allemaal,

Het moest er weer eens van komen dat ik, Andre, mee zou doen aan de Noordse Vos. Het was dan ook al een jaar of 7 geleden.
Omdat Auke deze keer niet mee kon ivm met verjaardagsverplichtingen, greep ik de kans aan om weer eens mee te gaan met Henk.
Gewapend met een tas 7up en een zak Broccoli (voor Wibo) reden we rond 18:30 uur op ons gemak richting Noordwolde naar het verzamel punt.
Na een hele dag regen gehad te hebben bleef het tijdens de vossenjacht redelijk droog. De weergoden waren ons dus goed gestemd.

Het begin ging goed.
De eerste vos stond in de buurt van de Blesse vlakbij het spoor in een zijwegetje. Omdat ik die buurt vrij goed ken reden we vrijwel gelijk op ons doel af. Klaas en Cor waren een stuk moeilijk te vinden en daar hebben wij een hoop kilometers laten liggen.
Ook de laatste vos was geen makkelijke en wederom hebben we daar velen kilometers laaten liggen.
De overige gingen eigenlijk allemaal goed en waren zeer goed te doen om op te sporen.

Ik heb smakelijk kunnen lachen over hoe sommige hun antenne systemen in elkaar hadden geknutseld. Erwin reed gewapend met een wasrek met 2 dv-27 antennes op de achterkant van de auto. Blijkbaar had hij zijn sokken nog niet droog en besloot iets te maken om 2 doelen te dienen. Leuk om te zien zo'n droogrek en 2 antennes. Omdat het resultaat er ook was (gedeeld 1e) denk ik dat bij de volgende vossenjacht meerdere mensen iets van een droogmolen/rek in elkaar zullen knutselen.

Afijn het was al met al een geslaagde avond en ik zal er zeer binnenkort weer eens bij zijn. Met een 6e plaats vind ik het niet verkeerd na 7 jaar niet meegedaan te hebben. De volgende keer is Auke er gewoon weer bij, en zal ik eens zien of er nog ergens een alternatief is,om met iemand mee te rijden. Dus Klaas/Cor jullie zijn gewaarschuwd!! Ook ik zal me in de strijd gaan gooien gnaggnaggnag in de toekomst.

Wij bedanken iedereeen voor de gezellige avond en graag tot een volgende keer !!

Andre en Henk.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Keer terug naar Noordsevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast