(Bimmer) Noordse Vos 17-02-07

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

(Bimmer) Noordse Vos 17-02-07

Berichtdoor Bimmer » 18 feb 2007, 05:06

Komt eraan... eerst wat slaap inhalen... :lol:


<geeuw!> Goeie morgen...

\"ja, dat is goed! We komen de 17e wel bij jullie ïn Friesland rijden...Leuk...\" Dat waren de woorden waarmee wij onze belofte maakte aan Bertina en Wibo om ook eens die kant op te komen. Aangezien belofte ook schuld maakt zijn we deze belofte maar gaan aflossen.

Zaterdagochtend in de rij voor de kassa bij de super... Jeeee.... mensen schiet eens op... ik moet vanmiddag de auto nog checken, alles inbouwen, tanken... :x zo weinig tijd en nog zoveel te doen... Ja een ritje naar Friesland is toch wel een eindje rijden en ik heb geen zin om daar of met auto problemen of met problemen met de apparatuur te komen zitten... Dus: Alles mee! Dubbele bakken, dubbele meters, dubbele antennes, een berg zekeringen. Mijn auto die vanzichzelf al laag bij de grond staat zakte door dit alles nog wat verder en begon er als een ware low-rider uit te zien. Hopelijk valt het nog een beetje mee met de drempels daar :shock:

Ik zou Dennie om 16u ophalen zodat we op ons gemakje richting het draaipunt in Noordwolde konden rijden. De TamTam gaf een tijdsduur aan van ruim 2 uur dus de komende tijd waren we wel zoet... Dennie zeker... Na zichzelf wel bijna 20 minuten te hebben kunnen inhouden ging ter hoogte van Gorinchem mijn radio uit en mijn bak aan...deze zou niet meer uit gaan totdat we in Noordwolde waren. Tijdens het rijden heeft hij leuke verbindingen kunnen maken met basisstations die ons telkens weer complimenteerden over hoe hard en goed we wel niet binnenkwamen. Hoogtepuntje was wel een verbinding met een staion uit Wageningen. Hemelsbreed was dat een afstand van een goede 75Km..niet slecht.... die KL500 werkt dus wel degelijk :twisted:

Ter hoogte van Harderwijk zijn we gestopt om te dineren bij een mooie goudgele M (hoe kan het ook anders). Nog snel even Robin gebeld om nog nadere aanwijzingen te krijgen waar we elkaar zouden treffen. We zouden in de buurt van Zwolle een parkeerplaatsje opzoeken om daar op ekaar te wachten. Op de sneweg bleek al snel dat we slechts enkele hectometerpaaltjes vanelkaar af reden en we hebben dan ook niet lang op elkaar hoeven te wachten. Tijd om door te knallen naar Noordwolde...

In Noordwolde was het nagenoeg leeg op de parkeerplaats maar hier kwam al snel verandering in, binnen no-time stond het braak liggend terreintje vol met auto's en busjes. Allemaal voorzien van mooie zwiepende antennes. De sfeer zat er al heel snel in en het werd dan ook al heel gezellig...misschien iets te gezellig want er werd niet meer op de tijd gelet en iets na 19:30u werd bekend dat de piep er al in zat. En daar ging het \"circus\" 18 auto's en busjes die een plekje zochten om een rondje te draaien....mooi gezicht! Blijkbaar konden sommigen het signaal niet horen want ze bleven maar vragen waar het signaal was, terwijl het toch duidelijk aanwezig was. Omdat ik hier geen goede peiling kon doen zijn we maar een stukje Noordwolde uitgereden om op een kruispunt onze eerste peiling te kunnen doen. Deze wees richting Noordoosten maar omdat we op onbekend grondgebeid zaten en ook geen idee hadden hoe de vos stond opgesteld (basis/mobiel/hoogte) besloten we om het maar in etappes te doen om te voorkomen dat we ze voorbij zouden rijden. Op naar Noord-oosten!!! (waar dat ook mag liggen :shock: ). Tijdens het rijden nog snel contact gehad met Thijs, zij hoorden geen signaal (omdat ze nog niet op het draaipnt waren geweest)en ik gaf hen door dat ze maar eens ten noorden van Noordwolde moesten luisteren.
Laatst bijgewerkt door Bimmer op 18 feb 2007, 16:03, in totaal 2 keer bewerkt.
Bimmer
 

Berichtdoor Bimmer » 18 feb 2007, 16:01

Friesland is niet zo heel verschillend met Brabant... vooral niet in het donker... :lol:

We reden binnendoor en lieten de snelweg bewust links liggen iets wat we achteraf beter niet hadden kunnen doen...maar dat is altijd achteraf gepraat.

We zijn door veschillende dorpjes gereden waarvan de namen me niet meer bijstaan, misschien ook wel omdat ik ze niet eens kon uitspreken. In iedergeval klom het signaal op de meter rustig op wat een teken was dat we de goede richting op reden. Onderweg nog enkele keren gedraaid om een nauwkeurigere peiling te krijgen. Het laatste stukje besloten we de snelweg op te gaan omdat het signaal een beetje bleef hangen en we eens wilden kijken of we er wat sneller in de buurt konden komen. Veel langer dan 2Km op de snelweg duurde ons ritje niet want op de snelweg schoot het signaal ineens omhoog, we zagen de 9+15 al voorbij komen. Meteen de snelweg afgedoken en tot onze schrik zagen we dat we in Groningen verzeild waren geraakt. Hij stond dus vlak bij de snelweg, eerste gok was een woonwijk in.... hier stond hij dus duidelijk niet want het signaal peilde over de snelweg heen. Snel naar de andere kant...misschien waren we net geen laatste (we waren naar mijn gevoel al bijna 2 uur aan het rijden en bij ons ben je dan gegarandeerd laatste). Andere kant van de snelweg bleek een hotel en een ander woonwijkje te zitten. In de woonwijk een andere vosser tegengekomen (Mooi amerikaans busje met rood wit blauwe firestick achterop) die de agregaat hoorde draaien achter een flatje. (agregaat ??? naja, het zal wel) Dennie ook snel de auto uitgesprongen en gekeken en geluisterd en inderdaad ook hij hoorde \" de agregaat\" (welke agregaat? snapte dr helemaal niets meer van... we zochten toch een vos?). Achter het hotel stroomde water (er lagen woonboten, slim he!) en meestal loopt er ook wel een pad langs het water, dus gingen wij via het fietspad (wat geen fietspad bleek te zijn) eens een kijkje nemen. Het signaal klom nog verder op en ze moesten hier dus wel staan maar we zagen nog niets. Totdat er geroepen werd: \"dat is een mooie BMW!\" oke, we zijn gezien... snel omgedraaid en aan de linkerkant van het pad zagen we in het schijnsel van mijn koplampen een tentje en reflecteerden een paar achterlichten. Zouden ze daar staan? Maar waar is de rest dan?? Een parkeerplaats opgedraaid en vrijwel meteen werden we aangesproken door \" de Vos\" van deze avond. Even de auto uit het zicht zetten naast de anderen... welke anderen? ik zie er maar 1? Ja, dat klopt... Jullie zijn tweede. Ohw... kijk eens aan!!! \"Brabo's on tour\" op de tweede plaats en nog wel op vreemd grondgebied... Niet veel later galmde over de speaker: \"de vos is voor de tweede keer gekraakt!\"

We werden voorgesteld aan het vosteam van deze avond en kregen gelijk een overheerlijke kom zelfgemaakte soep in onze handen gedrukt! Nou, voor die soep alleen al kom je rijden :D. Vervolgens begreep ik waarom ze een agregaat zochten. Het geheel wordt gevoed door een agregaat, welke bij een aanhanger stond. Aan de aanhanger stond op een aantal meter buis de antenne.

Na een tijdje begonnen de volgende jagers binnen te druppelen. Ook hoorden we dat Robin en Mandy vast waren komen te zitten in de modder maar dat een boer ze heeft losgetrokken. Niet veel later kwamen de volgende jagers vast te zitten op precies dezelfde plek in Eelderwolde, deze jagers waren de inmiddels wel bekende Pim en Thijs. Zij werden door een behulpzame vosser uit de modder geduwd en kwamen dan ook als hekkesluiters binnen.
Laatst bijgewerkt door Bimmer op 18 feb 2007, 16:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Bimmer
 

Berichtdoor Bimmer » 18 feb 2007, 16:02

Tegen middernacht zijn we maar eens vertrokken, na het vos-team bedankt te hebben voor het sinaaltje. Dit was een lange weg terug naar huis. Onderweg hoorden we nog de AZV (Amsterdamse Zaterdag Avond vos) en de RDV. Terhoogte van Houten hebben we even van antenne gewisseld om te kijen waar de RDV stond. Deze peilde richting het Botlek gebied maar vanweg de opkomende DIKKE miste besloten we maar om deze niet meer te rijden en terug te gaan naar Braboland. Dennie afgezet in Rijsbergen en ik terug naar Breda... nog snel even opgezocht waar ze stonden (en geschrokken... was geen misselijk eindje rijden geweest :) ). Maar met een voldaan gevoel mijn bed ingekropen... \"Zo slecht hebben die Brabo's het niet gedaan... Zzz..Zzz...\"

Noordse Vos; Bedankt voor de gezellige en leuke avond en natuurlijk voor het in de lucht houden van het signaaltje! Jullie zien ons zeker weer een keertje terug!

\"en waar kwamen jullie vandaan?.... nou, Ut Grunning!\"

Afbeelding
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 18 feb 2007, 21:33

MC Donalds, Burger King verantwoorde eters die vossers :!:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 18 feb 2007, 21:54

\"geen stek zonder een Mac\" :lol:
Bimmer
 

Berichtdoor Bimmer » 18 feb 2007, 23:14

...Eelderwolde toch?... zie mijn plaatje, links onder in de hoek, kan je zelf even op google earth wat inzoomen...
Bimmer
 

Berichtdoor zwarte draak en lady » 18 feb 2007, 23:33

ja waar ik vast heb gezeten was de maardijk in eelderwolde .....mischien heb je er wat aan
:evil: :evil: greetzzzz van modderbak mobiel :P :P :P :P maar goed geen schade verders dus kom er weer genadig van af
zwarte draak en lady
 

brabo's

Berichtdoor friese vos » 19 feb 2007, 00:00

hallo brabo's hier een berichtje van de vos wij vonden het echt toppie dat jullie er waren en toen jullie het over de cbforum hat ben ik gelijk gaan kijken en lid geworden
en nu kunnen we zo ook eens wat vaker typen met jullie en ik wens jullie veel sucsec toe en schrijf ook eens wat in ons gastenboek van de tussendoorvos
kijk maar eens op http://www.defriese-vos.nl
friese vos
 

Berichtdoor Tincu » 20 feb 2007, 09:19

Het was inderdaad weer een enerverende avond, voor sommigen zelfs frustrerend geloof ik.

Wijzelf hebben het middelmatig gedaan, we moeten toch maar eens vaker oefenen ;)

Verslag (van Pim en Thijs), foto's en uitslag staat op de site van de Noordse Vos
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland


Keer terug naar Noordsevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast