(Pim & Thijs) Noordse Vos 17-02-07

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor Remco Rozenburg » 18 feb 2007, 13:03

Watje! :wink:
'k Ben benieuwd hoe het is geweest! Hebben jullie nog een beetje kunnen presteren daar?
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Thijs » 18 feb 2007, 13:35

Bimmer heeft een nette plaats gereden. Wij waren traditioneel laaste maar wij stonden dan ook harstikke vast in de klei

OOk hier geld even bij trekken dan volgt het verslag
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor hullepim » 18 feb 2007, 14:28

Noordsevos 17-02-2007

Een verslag van Pim en Thijs.

S’morgens werd ik gebeld door een vriend of ik ff een bakkie bij hem kwam doen. Tijdens de koffie vroeg ik aan hem of hij s’avonds nog wat ging doen en of hij zin had om mee te gaan naar Friesland om de Noordsevos te gaan rijden. Daar had hij dus geen zin in, maar zij wel dat wij zijn bedrijfsbus mee mochten nemen zodat zijn baas die kilometers dan voor ons betaald. Dan klinkt altijd wel lekker als je meer als 400km moet rijden. Ik heb dus Thijs opgebeld en gezegd dat we met die bus gingen. Hier was Thijs het niet helemaal mee eens, maar ik heb hem uiteindelijk wel over de streep gekregen. Veel te laat vertrokken we vanuit Alphen richting Friesland en we moesten toen ook nog gaan eten. Dat deden we maar gelijk bij de Burgerking bij het A4 brug restaurant. (een triple wopper met kaas en bacon past niet tussen je kaken).
Na gegeten te hebben begon de rit naar Friesland. Rond half 8 waren we bijna bij het draaipunt. Maar we konden nog geen piep horen op de Firestick. Thijs belde Bimmer en die vertelde dat hij wel een piep hoorde en richting het noorden peilde. We zijn maar een stukkie doorgereden, maar nog steeds niets. We hebben toen maar de antenne gewisseld met een Wilson 1000 midden op het grote dak van die bus, absoluut niet ideaal, maar het moest maar. En inderdaad daar hoorden wij ook een piep. Volgens Thijs moesten we de snelweg maar eens af en richting Zwolle, na 10 kilometer richting Zwolle te hebben gereden vertelde Thijs dat het niet beter werd. We hebben de kaart er maar eens bij gepakt en met de tip van Bimmer in mijn hoofd besloten naar Groningen te rijden. Nou dat ging dus geweldig. Signaal kwam goed omhoog en 1 afrit voor Groningen gingen we de snelweg af. We hadden de gain er daar al een stukje opstaan namelijk. Een paar kilometer de polder in gereden en daar kwamen we diverse jagers tegen. Thijs en ik kwamen met die bus op diverse kleine weggetjes terecht in een donkere polder. We kwamen bij een weg met een bord waarop stond, na 25 meter zandpad. Het signaal peilde die kan uit, dus zijn we die kant op gegaan. Na flinke kuilen en hobbels kwamen we bij een bruggetje. Hierop stonden we even stil om van het gehobbel te bekomen. Maar na het bruggetje dus weer een zand, hobbel en stuiterpad. Toch maar door, want met zo’n grote en zware bus 500 meter achteruit op een smal pad zag ik niet zitten. Het pad begon redelijk hard totdat we in een flinke kuil kwamen. Na uit die kuil gereden te zijn schenen de koplampen goed ver over het pad en we zagen gelijk dat het mis zou gaan. Direct na die kuil kwamen we dan ook vast te zitten met die bus. Hij ging niet meer voor en achteruit. Gloeiende, moet ons dat nou weer overkomen? Wij hebben ook echt altijd wel wat. Gelukkig waren wij niet de enige die vast waren komen te zitten. Ook Zwartedraak heeft op hetzelfde stuk vast gezeten. Die hebben we de vos horen roepen en die zorgde dat hij er door iemand werd uitgetrokken. Wij besloten dus ook de vos op te roepen en er werden hulptroepen onze kant op gestuurd. Maar wij hadden geen idee waar wij nou stonden. De personen die ons aan het zoeken waren konden ons dus niet vinden. Maar gelukkig waren er nog andere jagers in de buurt die ons hadden gehoord en die kwamen ons helpen. 5 man sterk stond voor de bus en ik achter het stuur. Maar helaas was er weinig beweging in te krijgen en had ik de hoop al laten vliegen dat we er nog die nacht uit zouden komen. 1 van die zeer vriendelijke friesen besloot om nog 1 keer te gaan duwen en ik moest het gas heel voorzichtig dozeren. En verdomd, het lukte! Nu was het dus zaak om in 1 keer helemaal achteruit te rijden want anders zou die bus zich weer vast graven. Dat ging met veel moeite maar we waren er uit. Iedereen zat onder de bagger, behalve ik.. Sorry mensen……
We zijn achter die vriendelijke friesen aangereden want zij wisten waar de vos stond. Na bij de vos binnengekomen te zijn eerst maar eens kijken wat de schade aan de bus was. Gelukkig geen schade, maar wel onder de bagger..
Laatst bijgewerkt door hullepim op 18 feb 2007, 14:30, in totaal 1 keer bewerkt.
hullepim
 

Berichtdoor hullepim » 18 feb 2007, 14:29

Hier hebben we aan een aantal mensen nog de kortingspasjes van Dile uitgedeeld. En na nog even gesproken te hebben met wat personen zijn we om 23:30 richting Alphen aan den Rijn gegaan. Rond 01:30 waren we in Alphen en zijn toen maar naar de was straat gegaan want die bus moest nog schoon. Uiteindelijk heb ik Thijs om 02:00 thuis afgezet en lag ik om 02:30 na 550km in bed. Het was dus weer een heel avontuur.
Helaas heb ik geen foto’s en heb ik ook geen idee waar de vos stond. Mocht iemand hier wel foto’s van hebben, plaats ze dan maar onder dit bericht!

Groeten,
Pim en Thijs.
http://www.cbforum.nl
http://www.cbradio.nl
http://www.cb-vossenjacht.nl
hullepim
 

goed afgelopen vos

Berichtdoor friese vos » 18 feb 2007, 14:41

het was weer echt toppie die 17 -02-07 echt mooi
we kijken al weer uit naar de vos van maart de ketting vos
friese vos
 


Keer terug naar Noordsevos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast