ZOZvos: 29 -01-2007

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

ZOZvos: 29 -01-2007

Berichtdoor hullepim » 30 jan 2007, 10:07

Nou, om te beginnen, het was weer een drama!
Eigenlijk hebben wij dat wel elke keer als Thijs en ik gaan vossen.
Ik hoor wel altijd van hem dat als hij in zijn eentje gaat dat het dan altijd wel beter gaat. Misschien houd ik volgende keer maar gewoon mijn mond en laat ik Thijs al het werk doen.

Nou, we begonnen zoals altijd op de rotonde bij Zoeterwoude / hazerswoude dorp boven de N11.
Het signaal peilde richting Den haag / Rotterdam dus de N11 op om vervolgens de A4 op te gaan. Traditie getrouw er bij de Vlietlanden er af om daar naar de ZOZ te zoeken, want het signaal was toch al een S8, en Bas had Thijs belooft om daar binnenkort eens te gaan staan. Iedere andere vosser gaat er met een S8 nog niet vanaf, maar Pim en Thijs natuurlijk wel.

Daar stond hij uiteraard weer niet. Dus weer de snelweg op om er bij Leidschendam er weer af te gaan om een rondje te draaien. Nou, hier ging het dus fout. Nergens een rotonde te bekennen en we gingen dus door al die tunnels heen om bij Wassenaar uit te komen. Het signaal peilde richting Den Haag, maar was nog niet overtuigend. Toch maar weer terug naar Wassenaar dan. Nou, hier was het dus helemaal niets. Uiteindelijk via de N14 weer terug gereden richting de A4 en toen Esther maar gebeld. We kregen de tip om richting Rotterdam te gaan, en inderdaad het signaal werdt dus beter. Bij Schiedam eraf want daar was het DB.

We waren net de snelweg af en toen hoorde we Bas met iemand lokaal praten en zeggen dat hij in Spijkernisse stond.
Ook hebben we Bas een aantal keer horen roepen dat hij niet in dat parkje stond. Op naar Spijkernisse dus.
Bij Spijkernisse de snelweg af en toen ging het dus goed.
We kwamen daar bij een parkje uit, daar moesten we dus niet wezen. We hebben een rondje park gereden en uiteindelijk hadden we het juiste weggetje snel gevonden.
Op een T-splitsing stonden ze dus.

Nadat Thijs een lekkere bak koffie had gedronken zijn we weer op huis aangegaan. 23:30 waren we thuis.
Voor Pim en Thijs begrippen dus nog erg netjes!

Afbeelding
Volgens mij stonden ze hier, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.


Afbeelding
hullepim
 

Berichtdoor Bimmer » 30 jan 2007, 13:12

Toppie verslag Pim :D

Enneuhh... bij S8 knallen wij meestal nog een eindje door hoor... :wink:
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 30 jan 2007, 13:15

Dank je Bimmer.
Ik zal me ook meer bezig gaan houden met verslagen maken.
Heb je overigens gezien dat het oude verslagen forum verdwenen is? Ik heb nu onder het onderwerp \"Vos Verslagen\" een aantal vossen neergezet en een forum voor minder bekende vossen in kunnen.
hullepim
 

Berichtdoor Bimmer » 30 jan 2007, 13:18

Ja, ik heb het gezien...alles is nu weer goed te overzien...

Maar wat gaat er nu pcies mis wanneer jullie rijden? Ik rij zelf ook pas sinds November vorig jaar... en jullie schijnbaar al een stuk langer...
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 30 jan 2007, 13:29

Bimmer,
Wat er precies misgaat weet ik niet. Maar gister zijn we gewoon te lang blijven hangen bij Leidschendam / Wassenaar.
Wat ik zelf denk is dat we meer rondjes moeten draaien en beter op de kaart kijken.
hullepim
 

Berichtdoor Bimmer » 30 jan 2007, 13:40

Naar mijn idee is de eerste peiling het belangrijkste, neem daar de tijd voor, probeer aan de hand van het s-punt al enigszins de afstand in te schatten. Let hierbij ook op het vermogen en mogelijke hoogte van de antenne van de vos.

Tijdens het rijden: hou je Navigatie in de gaten, splitsingen van (snel)wegen kunnen door de navigator voortijdig gezien worden en dan hoeft er niet op het laatste moment beslist te worden. En inderdaad; vertrouw je het niet, even peilen... benzinepomp, carpool, kruispunt, splising, waar je maar kunt draaien/je neus in kunt steken.

Je zou eens een \"how to\" moeten maken met als titel: \"Vossen kan je leren!\"
Bimmer
 

Berichtdoor hullepim » 30 jan 2007, 13:47

Bimmer
Dat was al een keer mijn bedoeling.
Ik wil graag een keer een Faq maken over 27MC en een Faq voor vossen.
Zo kunnen de gebruikers die hier nieuw op het forum komen toch tips en dergelijke lezen.
Dit moeten we binnenkort maar eens gaan realiseren...
Thijs? Bimmer? zin om eens een howto te gaan maken?
Ik wil het ook wel doen, maar dan vossen de nieuwe mensen allemaal de verkeerde kant op! :D
hullepim
 

Berichtdoor Thijs » 30 jan 2007, 17:45

Maar wat gaat er nu pcies mis wanneer jullie rijden? Ik rij zelf ook pas sinds November vorig jaar... en jullie schijnbaar al een stuk langer...


We zijn vooral een stelletje koppige klootzakken die niet toe willen geven dat ze fout zitten en liever 3/4 uur door rijden tot dat het echt niet meer te ontkennen is dat we fout zitten :oops:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Johanh2o » 30 jan 2007, 20:24

hey ik doe het nou sinds oktober vosse en wij starten voor bijna iedere vos in leiden op de carpool plaats .

door dat wij daar starten kunnen we zeer goed richting bepalen
het nadeel is alleen dat geen snelweg recht is dus wij peilde hem richting zoetermeer gelijk de a4 richting rotterdam en omdat wij dachten rrichting zoetermeer gingnwij de a12 op en dat was best fout ,de naald stond ook fors te klapperen.

doorgereden naar zoetermeer rondje gedraaid en kaart erbij gepakt en ook de afstand ingeschat en we kwamen uit in vlaardingen volgas die kant op en wat denk je ???

s6 local in vlaardingen (meestal denk je dat je dan goed gaat )

tot je aan het water staat ,moet je aan de andere kant wezen.

met omwegen er toch gekomen 5 minuten voor pim en thijs dus zo slecht ging het niet hoor thijs lol

maar ben ik de enige die problemen hebt met vossen rond rotterdam ???

ik heb er echt een pest hekel aan gekregen om die kant op te gaan .

groetjes vanuit het zonnige sassenheim waar de temparatuur constant 21 graden


:lol:
Johanh2o
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 30 jan 2007, 20:56

Soms weet je het toch niet waar je rekening mee moet houden, ik heb voor de RDV ook weleens een kleine 120km gereden terwijl hij met een paar watt een kilometer of 20 uit de buurt stond. Laag signaal: conclusie getrokken \"nou hij zal wel weer een pestend weg staan\", snelweg opgedoken en toen werd het al snel minder :)

Veel rondjes draaien is inderdaad wel belangrijk, maar hou ook rekening met je positie op de kaart, trek (denkbeeldige) lijnen op de punten waar je draait, met een paar rondjes op verschillende plaatsen moet je dan toch een redelijke kruispeiling kunnen maken.

Zoals Bimmer ook zegt: eerste rondje is best belangrijk, ik neem daar altijd wel ff de tijd voor, de kaart er eens bij pakken, snelwegen bekijken en alvast beslissingen (vooruit) maken.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Remco S » 08 feb 2007, 21:54

Staan Ron en Juliette nog steeds als ZOZV vos?

Zo ja doe ze maar eens de groeten van Remco die vaak samen met dodo reed
Remco S
 

Berichtdoor Thijs » 08 feb 2007, 22:37

@ remco de Zozvos wordt tegenwoordig georganiseerd door Barabazz en Esther
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.


Keer terug naar ZOZvos

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten